کد خبر : 19084 / /
/

نکات کلیدی در خرید کاغذ دیواری شیک و زیبا

نکات کلیدی در خرید کاغذ دیواری شیک و زیبا

 

کاغذ دیواری از عناصر دکوراسیونی است که به فضای داخلی روح می دهد و آن را زیباتر و جذاب تر می کند. کاغذ دیواری انواع گوناگونی دارد و به همین دلیل باید در انتخاب آن دقت زیادی داشت.

کاربرد کاغذ دیواری

شما می توانید از کاغذ دیواری در تمام فضاها استفاده کنید، فضاهایی مانند نشیمن، پذیرایی، اتاق خواب، اتاق کار، اتاق کودک و حتی حمام و سرویس بهداشتی. پس بعد از آن که ایده اولیه خود را از کاغذ دیواری مشخص کردید، مکانی را که کاغذ دیواری در آن جا استفاده می شود را در نظر بگیرید. با در نظر گرفتن فضا می توانید انتخاب راحت تری داشته باشید در دکوراسیون من

کاغذ دیواری اتاق خواب8

کاغذ دیواری اتاق خواب بهتر است رنگ ملایمی داشته باشد. رنگ های گرم باعث می شوند فضا صمیمی تر شود و رنگ های تند مانع خواب راحت می شوند.

 

کاغذ دیواری اتاق پذیرایی

برای اتاق پذیرایی کاغذ دیواری باید با سبک دکوراسیون خانه هماهنگ باشد.  همچنین باید به رنگ وسایل دقت کنید و کاغذ دیواری که ترکیب رنگی هماهنگ با آن ها دارد را انتخاب کنید.  به گفته کارشناسان تیمبرلند کاغذ دیواری با طرح های شلوغ برای دکوراسیون و مبلمان ساده و بدون طرح مناسب است، اگر از طرح های پیچیده و شلوغ در کنار مبلمان و وسایل نقش دار استفاده کنید فضا کوچک تر دیده می شود و در دکوراسیون هرج و مرج و آشفتگی دیده می شود. 

کاغذ دیواری اتاق کار9

کاغذ دیواری هایی که رنگ های شارپ دارند و یا گل دار و شلوغ هستند مناسب برای اتاق کار نیستند. این طرح ها باعث جلب توجه و حواس پرتی افراد می شوند. برای این فضا بهتر است طرح های ساده و یا طرح هایی که رسمی اند مانند راه راه یا طرح های هندسی ظریف را انتخاب کنید. همچنین کاغذ دیواری هایی که طرح های آن بصورت سایه روشن دیده می شوند و یا خودشان بافت و طرح دارند برای اتاق و یا دفتر کار مناسب اند.    

کاغذ دیواری اتاق کودک

اگر کاغذ دیواری را برای اتاق کودک می خواهید انواعی که دارای شخصیت های کارتونی مورد علاقه فرزندتان هستند و یا انواعی که طرح های فانتزی و کودکانه و رنگ های شاد و یا ملایم دارند مناسب هستند.

کاغذ دیواری غیر قابل شست و شو:

اما کاغذ دیواری های غیر قابل شست و شو را نمی توانید با دستمال و اسفنج مرطوب شست و شو دهید و از بین بردن لک و کثیفی ها از آن ها دشوارتر است. توجه داشته باشید که این کاغذ دیواری ها شامل، کاغذ دیواری کاغذی یا پارچه ای بدون پوشش و کاغذ دیواری سه بعدی یا طرح برجسته هستند.

برای مثال در تصویر زیر کاغذ دیواری طرح برجسته استفاده شده است که طرح آن از جنس الیاف پارچه است. به همین دلیل آن ها را نمی توان با دستمال مرطوب شست و شو داد. اما جلوه شیک و لوکس این کاغذ دیواری، آن را مناسب برای پذیرایی و اتاق مهمان می کند.

2. در گام بعدی، رنگ کاغذ دیواری را انتخاب کنید!

انتخاب رنگ کاغذ دیواری به فاکتور های بسیاری بستگی دارد که یکی از آن ها انتخاب رنگ، بر اساس رنگ مبلمان است. باید بگویم که حالت های مختلفی برای ست کردن رنگ کاغذ دیواری و مبلمان وجود دارد که در ادامه آن ها را معرفی کرده ام:

– ایجاد هارمونی بین رنگ مبلمان و کاغذ دیواری:

یکی از راه هایی که می توانید با استفاده از آن رنگ کاغذ دیواری منزل خود را انتخاب کنید، ایجاد هارمونی بین رنگ مبلمان و کاغذ دیواری است. برای این کار باید به رنگ مبلمان، دکوریجات و دیگر وسایل منزلتان توجه کنید و بین رنگ های آن ها، هماهنگی ایجاد کنید.

3. در گام سوم، طرح کاغذ دیواری را انتخاب کنید!

انتخاب طرح کاغذ دیواری نیز مانند رنگ، به دانستن نکات و ترفند هایی نیاز دارد که در ادامه آن ها را باهم بررسی می کنیم:

– انتخاب طرح بر اساس سبک دکوراسیون فضا:

سبک دکوراسیون فضا تاثیر زیادی روی انتخاب طرح کاغذ دیواری دارد. برای انتخاب طرح کاغذ دیواری بر اساس سبک، شما باید به مدل و طراحی مبلمان، دکوری ها و دیگر وسایل منزلتان دقت کنید و ببینید در چه سبکی می باشند.

به این صورت که اگر مبلمان کلاسیک دارید، بهتر است مانند تصویر زیر، از کاغذ دیواری هایی که دارای طرح کلاسیک هستند، استفاده کنید.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.