کد خبر : 18869 / /
/

تاریخچه تونر و دستگاه کپی زیراکس

تاریخچه تونر و دستگاه کپی زیراکس
 

تاریخچه شرکت زیراکس

شرکت زیراکس به علت فراگیری و استقبال زیاد از مدل سیاه و سفید آن در ایران از جایگاه خوبی برخوردار است . 

محبوبترین مدل آن زیراکس 5875 است که شرکت ساها پرینت عرضه کننده ارزان ترین و باکیفیت ترین تونر زیراکس 5875 در ایران می باشد.

شرکت آمریکایی که در فناوری اداری پیشگام بود، به ویژه اولین شرکتی بود که دستگاه‌های کپی کاغذ ساده زیروگرافیک را تولید کرد. دفتر مرکزی در نورواک، کانکتیکات است.

این شرکت در سال 1906 به عنوان شرکت هالوئید، تولید کننده و توزیع کننده کاغذ عکاسی تاسیس شد. در سال 1947، شرکت حقوق تجاری زیروگرافی را به دست آورد، فرآیند تصویربرداری که توسط چستر کارلسون ابداع شد (همچنین به عکاسی الکتریکی مراجعه کنید). این شرکت که در سال 1958 به شرکت Haloid زیراکس تغییر نام داد، دستگاه کپی زیروگرافی 914 را در سال 1959 معرفی کرد. این فرآیند که کپی های عکاسی را روی کاغذ ساده و بدون پوشش می ساخت، مدتی بود که شناخته شده بود، اما این اولین کاربرد تجاری آن بود. این محصول به قدری موفقیت و شناخت نام به ارمغان آورد که این شرکت کمپین مداومی را برای جلوگیری از تبدیل شدن علامت تجاری زیراکس به یک اصطلاح عمومی به راه انداخته است. این شرکت در سال 1961 نام خود را به زیراکس تغییر داد.

اولین تصویر زیروگرافی

اولین تصویر زیروگرافی، ساخته چستر کارلسون، 1938.

با حسن نیت از شرکت زیراکس

زیراکس پس از موفقیت اولین دستگاه کپی خود، به سایر محصولات اطلاعاتی و کسب و کارهای انتشاراتی گسترش یافت و PARC، یک آزمایشگاه تحقیقاتی را در پالو آلتو، کالیفرنیا، در سال 1970 تأسیس کرد. در حالی که این شرکت به عنوان یک تولید کننده بزرگ بازپرداخت باقی ماند، به توسعه ماشین های پردازش کلمه ادامه داد. در سال 1974، چاپگرهای لیزری در سال 1977، و اترنت، یک شبکه ارتباطی اداری، در سال 1979. زیراکس شرکت های انتشاراتی خود را در سال 1985 فروخت. خطوط تولید این شرکت شامل دستگاه های کپی، چاپگرها، دستگاه های چاپ دیجیتال، و نرم افزار و پشتیبانی سیستم های مورد نیاز برای اسناد بود. تولید زیراکس در دهه 1990 دستگاه های فتوکپی دیجیتال را توسعه داد.

دستگاه کپی زیراکس مدل A

دستگاه کپی زیراکس مدل A

دستگاه کپی زیراکس مدل A، اولین چاپگر زیروگرافی تجاری که به صورت دستی کار می کرد، 1949.

با حسن نیت از شرکت زیراکس

این شرکت در سال 2003 جایزه IEEE Corporate Innovation Recognition را دریافت کرد، افتخاری که توسط مؤسسه مهندسین برق و الکترونیک، شرکت، به نهادهای صنعتی، دولتی، دانشگاهی یا شرکتی برای توسعه محصولات یا مفاهیم برجسته ای که الکتروتکنولوژی را ارتقا می دهند، اعطا شد. زیراکس این جایزه را برای خط تولید DocuTech خود دریافت کرد که منابع کپی و کامپیوتر را ترکیب می‌کرد تا امکان انتقال دیجیتال و ذخیره اسناد برای چاپ از طریق یک دستگاه را فراهم کند و در نتیجه صنعت چاپ بر اساس تقاضا (POD) را ایجاد کرد. زیراکس در سال 2006 حق اختراعی را برای "کاغذ پاک‌شدنی" حساس به نور به ثبت رساند که چاپ‌هایی با تصاویری با دوام فقط یک روز تولید می‌کرد و بنابراین امکان استفاده مجدد مداوم از کاغذ را فراهم می‌کرد. این شرکت در سال 2007 شرکت فروش و خدمات فناوری Global Imaging Systems (GIS) را خریداری کرد. در همان سال، زیراکس مدال ملی فناوری ایالات متحده (در حال حاضر مدال ملی فناوری و نوآوری) را دریافت کرد که بالاترین افتخاری است که توسط رئیس جمهور به نوآوران برجسته کشور

دستگاه کپی رنگی زیراکس 6500

دستگاه کپی رنگی زیراکس 6500

دستگاه کپی رنگی زیراکس 6500، 1973.

با حسن نیت از شرکت زیراکس

6

بیشتر نوآوری های این شرکت در قرن بیست و یکم تحت رهبری آن مولکاهی اتفاق افتاد که در سال 2001 اولین زن مدیر اجرایی زیراکس و سال بعد، اولین رئیس زن آن شد. مولکاهی پس از بازنشستگی در سال 2009، رئیس شرکت اورسولا برنز را به عنوان جانشین خود انتخاب کرد. انتصاب برنز نه تنها اولین باری بود که یک زن آفریقایی آمریکایی ریاست شرکتی به این بزرگی را بر عهده گرفت، بلکه اولین باری بود که یک مدیر اجرایی زن جایگزین دیگری در یک شرکت فورچون 500 شد.

7

زیراکس "کاغذ پاک شدنی"

پل اسمیت، مدیر مرکز تحقیقات زیراکس در آزمایشگاه طراحی و سنتز مواد PARC کانادا، از "کاغذ پاک‌شدنی" در Wired NextFest، 2008 پرده برداری کرد.

گریگ ریکی/ با اجازه شرکت زیراکس

دوران تصدی برنز زمانی آغاز شد که زیراکس با کاهش درآمد مواجه شد و او به دنبال متحول کردن شرکت بود. برای این منظور، او در سال 2010 بر خرید خدمات کامپیوتری وابسته (ACS) زیراکس نظارت داشت که در برون سپاری خدمات تجاری شرکت داشت. این معامله نشان دهنده روند رو به رشد شرکت های فناوری برای تمرکز بر خدمات بر محصولات است. با این حال، این حرکت، و همچنین سایر اقدامات، نتوانست ضررهای زیراکس را جبران کند. در سال 2017 ACS و سایر هلدینگ های خدماتی را برای تشکیل شرکت مستقل Conduent منحل کرد. در آن سال همچنین جف جاکوبسون به عنوان مدیرعامل جانشین برنز شد.

زیراکس در ژانویه 2018 در مواجهه با کاهش مداوم خود در صنعت فناوری، اعلام کرد که توسط فوجی فیلم در معامله ای به ارزش بیش از 6 میلیارد دلار خریداری شده است. این دو شرکت روابط تجاری ثابتی داشتند و سرمایه‌گذاری مشترک فوجی زیراکس را در سال 1962 ایجاد کردند. انتظار می‌رفت که شرکت تازه تاسیس این نام را حفظ کند و به عنوان زیرمجموعه فوجی فیلم فعالیت کند. با این حال، ادغام پیشنهادی به شدت با مخالفت دو تن از سهامداران عمده زیراکس، کارل آیکان و داروین دیسون مواجه شد، که هر دو معتقد بودند زیراکس در این معامله کمتر از ارزش‌گذاری شده است. آنها شکایت کردند و زیراکس در ماه می اعلام کرد که ادغام را لغو می کند. تغییرات پرسنلی مختلف نیز اعلام شد

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.