کد خبر : 18602 / /
/

7 ترفند برای کاهش هزینه های سفر

7 ترفند برای کاهش هزینه های سفر

 

مسلما مسافرت به شهرهای مختلف، جزء آن دسته از فعالیت هایی است که هر کسی دوست دارد آن را تجربه کند. اما با توجه به افزایش هزینه های سفر به ویژه محل اقامت و بلیط رفت و برگشت، بسیاری از افراد از انجام آن صرف نظر می کنند. با این وجود می توان با یک برنامه ریزی سفر و در نظر گرفتن توصیه های زیر تحت عنوان راه های کاهش هزینه سفر، سفری با هزینه کمتر را تجربه کرد.  

تهیه بلیط ارزان

بخش عمده ای از هزینه های سفر را، نوع وسیله رفت و برگشت تعیین می کند. اینکه بخواهید با قطار سفر کنید یا هواپیما مسلما در تعیین هزینه نهایی تاثیر گذار است. اما برای بعضی از مقاصد دور دست به ناچار باید از هواپیما استفاده کرد. البته شما می توانید با خرید بلیط هواپیمای ارزان، هزینه کم تری پرداخت کنید.

برای تهیه بلیط هواپیما با قیمت کمتر پیشنهاد ما این است که از بلیط های چارتر استفاده کنید. البته این بلیط ها تنها در ایامی از سال که تقاضای سفر کم تر است، ارزان می باشد. بنابراین توصیه می کنیم در ایام تعطیلات از سفر پرهیز کنید تا هزینه بالایی برای بلیط پرداخت نکنید. همچنین می توانید از بلیط های لحظه آخری استفاده کنید که در ساعاتی قبل از پرواز به فروش می رسند و قیمت پایین تری دارند.

شما می توانید به جای استفاده از هواپیما، قطار را انتخاب کنید تا هزینه شما کاهش یابد. اگر تعداد نفرات شما زیاد می باشد، مسلما قطار گزینه مناسب تری است و اجاره یک کوپه 4 نفره یا 6 نفره، تاثیر زیادی در کاهش هزینه های سفر شما دارد. البته استفاده از قطار برای مسیرهای طولانی تر خسته کننده می باشد که توصیه می کنیم از قطارهای 4 تخته استفاده کنید که آسایش بیشتری نسبت به قطارهای 6 تخته یا اتوبوسی دارند.

2

محل اقامت ارزان

علاوه بر نوع وسیله رفت و برگشت، نوع محل اقامت نیز تاثیر زیادی در هزینه های سفر دارد. به این دلیل که در طول سفر بیشتر مشغول خرید و تفریح هستید، پس لزومی ندارد هزینه زیادی برای محل اقامت خود پرداخت کنید. با توجه به میزان بودجه خود می توانید از هتل های یک ستاره و حتی مهمان خانه ها استفاده کنید. علاوه بر این در بعضی از مناطق گردشگری و شهرها، اقامتگاه های بومگردی متناسب با فرهنگ و سنت همان منطقه ایجاد شده است و گزینه مناسبی برای محل اقامت ارزان می باشند. همچنین مهمان خانه ها و اقامتگاه ها دارای آشپزخانه هستند که می توانید آشپزی کنید و هزینه اضافی برای رستوران پرداخت نکنید.

3

به همراه داشتن مواد خوراکی  

اگر با قطار یا خودروی شخصی سفر می کنید، به همراه داشتن مواد خوراکی با ماندگاری بالا تاثیر زیادی در کاهش هزینه های خورد و خوراک در طول سفر دارد. معمولا غذاهای بین راهی و غذاهایی که در قطارها سرو می شوند قیمت بیشتری دارند و استفاده از آن ها باعث افزایش هزینه های سفر می شود.

زمان بندی مناسب سفر

اینکه در چه روزی از سال سفر می کنید نیز بر هزینه های سفر شما تاثیرگذار است. معمولا در ایام تعطیلات و مناسبت های مختلف مانند عید نوروز، افراد زیادی سفر می کنند که باعث افزایش تقاضا و در نتیجه افزایش هزینه های مربوط به هتل و هواپیما و قطار می شود. این مورد برای سفر به شهرهای بزرگ مانند تهران و مشهد و همچنین جزیره کیش اهمیت بالایی پیدا می کند.

4

استفاده از حمل و نقل عمومی در شهر مقصد

اگر با قطار یا هواپیما سفر کردید، سعی کنید از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو استفاده کنید. خطوط مترو معمولا طوری طراحی می شوند که می توانید به نقاط مهم شهر دسترسی داشته باشید، و نیاز نیست که از تاکسی های دربست و یا تاکسی های اینترنتی استفاده کنید. اگر با شهر مقصد آشنایی ندارید، بهترین روش برای پیدا کردن مقصد موردنظر خود، استفاده از گوگل مپ و یا پرس و جو از شهروندان می باشد. در صورتی که به هر دلیل نتوانستید از مترو استفاده کنید، تاکسی های خطی گزینه دیگری است که می توانید با هزینه کم تری سفر کنید.  

بازدید از مکان های دیدنی با هزینه پایین

شهرهای مختلف ایران معمولا دارای موزه ها، باغ ها و کاخ های تاریخی متنوعی هستند که برای بازدید از آن ها باید هزینه ورودی پرداخت کنید. با این وجود برخی از آن ها جزء بافت شهر بوده و نیازی نیست برای بازدید از آن هزینه ای پرداخت کنید. همچنین توصیه می کنیم بازدید از مکان های دیدنی مهم تر را جزء اولویت های خود قرار دهید.

بیش از نیاز خود خرید نکنید

 خرید کردن و بازدید از مراکز خرید، یکی از تفریحات هیجان انگیز سفر می باشد. با این وجود اگر به چند نکته توجه نکنید، باعث می شود که هزینه زیادی را برای خرید متحمل شوید. قبل از هر چیزی نسبت به خرید برنامه ریزی کنید و سعی کنید به اندازه نیاز خود خرید کنید. علاوه بر این، لوکس بودن مرکز خرید به معنای این نیست که اجناس آن نیز با کیفیت است. بعضی از مراکز خرید معمولی علاوه بر قیمت های مناسب دارای اجناس با کیفیت نیز می باشند. در هنگام خرید سعی کنید از فروشگاه هایی خرید کنید که تخفیفات زیادی را ارائه می دهند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.