کد خبر : 18366 / /
/

8 ترکیب موثر رنگ برای بنر تبلیغاتی

8 ترکیب موثر رنگ برای بنر تبلیغاتی

 

 

با توجه به پر کاربرد بودن بازار تبلیغات چاپی و بنرها، تلاش برای انتخاب بهترین ترکیب رنگ برای بنرها، خود می‌تواند کاری دلهره آور باشد. بنابراین برای موفقیت نیاز به آشنایی با بهترین و موثرترین رنگ برای بنر تبلیغاتی دارید. ما اینجا هستیم تا شما را با 8 ترکیب رنگ عالی و جذاب برای بنرهای تبلیغاتی آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

اصول اصلی تئوری رنگ

قبل از این که بخواهیم وارد مبحث بهترین رنگ برای بنر تبلیغاتی شویم، به سراغ اصول اصلی و اولیه تئوری رنگ‌ها می‌رویم که پایه و اساس کار است.

  • پالت رنگی مونولوگ: وقتی رنگی را انتخاب می‌کنیم و از چندین سایه از آن رنگ برای تکمیل یک ترکیب استفاده می‌کنیم، آن را ترکیب رنگ‌های مونولوگ می‌نامیم.
  • ترکیبات مکمل: رنگ‌های مکمل رنگ‌هایی هستند که در چرخه رنگ مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. هنگامی که در کنار هم قرار می‌گیرند، مکمل یکدیگر هستند و جلوه‌ای جالب ارائه می‌کنند.
  • طرح‌های رنگی مشابه: این رنگ‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند و وقتی با هم در یک چیدمان استفاده می‌شوند، هارمونی را منتقل می‌کنند.
  • ترکیب های سه گانه یا تترادیک: این رنگ‌ها به طور یکنواخت در چرخه رنگ قرار می‌گیرند و می‌توانید آن‌ها را با استفاده از مثلث یا مربع پیدا کنید.

اینجا یک نقل قول به یاد ماندنی از نقاش معروف مارک شاگال است که به شما کمک می‌کند اصول چرخه رنگ را به خاطر بسپارید و رنگ‌ها را در طرح‌های خود ترکیب کنید:

" همه رنگ‌ها دوست همسایه‌ها و عاشق مخالفان خود هستند."

قدرت رنگ‌ها در تبلیغات

در مطالعه‌ای به نام تأثیر رنگ در بازاریابی، محققان دریافتند که افراد می‌توانند در کمتر از 90 ثانیه تصمیم خود را در مورد انتخاب محصول بر اساس رنگ‌ها بگیرند. نکته جالب‌تر این است که «استفاده از رنگ‌ها نه تنها می‌تواند به متمایز کردن محصولات از رقبا، بلکه بر خلق و خوی و احساسات - مثبت یا منفی - و در نتیجه بر نگرش نسبت به محصولات خاص کمک کند.»

بهترین رنگ برای بنر تبلیغاتی

بهترین و موثرترین رنگ برای بنر تبلیغاتی در واقع رنگی است که مخاطب را جذب کند و بازخورد آن در فروش و یا ارائه خدمات به مشتری خود را نشان دهد. در ادامه به بررسی بهترین ترکیب‌های رنگ برای بنرهای تبلیغاتی می‌پردازیم.

·زندگی بی دغدغه: رنگ های روشن و مثبت

استفاده از سایه‌های کم رنگ آبی آسمانی و قهوه‌ای خاکی راهی مطمئن برای القای حالت آرامش و آسایش است. جای تعجب نیست که Airbnb از این پالت برای تبلیغات نمایشی خود استفاده کرده است. Airbnb  در چشم انداز طراحی خود، بیان می‌کند که با توجه به حضور جهانی خود، سعی در استفاده از یک زبان بصری جهانی دارند. همچنین، هر یک از مواد ارتباطی کوچک (مانند این بنر) باید با دستورالعمل‌های طراحی خود، که شامل رنگ‌ها، تایپوگرافی، نمادها و معماری اطلاعات است، مطابقت داشته باشد.

2

·پوست پرتقال

آمازون این رنگ را برای ترغیب مشتریان به خرید مناسب یافت. علاوه بر این، از رنگ‌های سفید و سیاه در کنار این رنگ استفاده کردند تا این لذت شیرین را متعادل کرده و تبلیغ را کمی به فضای جدی‌تر تبدیل کنند. رنگ سفید باعث متعادل شدن می‌شود.

·خاکستری و سبز: فناوری سلامت

اگرچه ما تمایل داریم که رنگ سبز را با طبیعت مرتبط کنیم، اما به دلیل ترکیب شگفت انگیز با خاکستری شهری، این یک طرح رنگ شهری است. سبز رنگ چمن، درخت و جنگل، بهار و محصولات زراعی است. در فرهنگ اخیر ما (قرن 20 و 21) رنگ سبز برای نمادی از رفاه، سالم یا ارگانیک استفاده شده است. از سوی دیگر، خاکستری رنگ انقلاب صنعتی و تکنولوژیکی فولاد (و به طور کلی فلزات) و منظر شهری است. ترکیب این دو ممکن است تعجب آور باشد، اما آن‌ها برای ایجاد یک جهان جدید متحد می‌شوند: دنیای فناوری سلامت.

·قرمز برای هیجان

قرمز به طور سنتی با اشتیاق و سبز با سلامتی یا محیط زیست مرتبط است، اما هنگامی که این دو با هم می‌آیند با صدای بلند "هیجان و شادی" را فریاد می‌زنند. ترکیب این دو رنگ بهترین و موثرترین رنگ بنر تبلیغاتی جشنواره‌ها و حراج فروشگاه‌ها است.

3

·زرد عسلی

این رنگ زرد، با الهام از عسل شیرین، برای زمانی که نیاز به ایجاد زمینه‌ای روشن برای محصولات خود دارید، عالی است. زرد حس مثبت را می‌رساند و با خورشید و تابستان مرتبط است. می‌تواند تبلیغ شما را زنده کند و آن را از معمولی به فوق العاده تبدیل کند. از این پالت رنگی برای بنرهای تبلیغاتی چیزهایی که مربوط به تابستان یا در طول تابستان است، محصولات زنبور عسل، مارک‌های زنانه و کودکان، شیرینی‌ها و مکمل‌های طبیعی استفاده کنید.

·سبز، آبی روشن و سفید

اگر می‌خواهید طراوت و تمیزی را منتقل کنید، از آبی روشن، سبز و سفید استفاده کنید. این دسته از رنگ‌ها در مورد محصولات بهداشتی یا پاک کننده برنده هستند. به طور ناخودآگاه، آبی و سبز ما را به یاد طبیعت، اقیانوس‌ها و رودخانه‌ها می‌اندازد و میل به حمام کردن یا شستشو را بر می‌انگیزد. حتی می‌توان از رنگ قرمز در کنار این رنگ‌ها به عنوان رنگ اصلی نیز استفاده کرد، قرمز نیز جفت مکمل سبز است. رنگ قرمز تبلیغ را فعال و جذاب می‌کند.

4

·زوج متضاد: مشکی و زرد

مشکی و زرد احتمالاً یکی از متضادترین جفت رنگ‌ها هستند. زرد بیانگر گرما و توجه است، در حالی که سیاه هوشیار و درون‌گرا است. با این حال، هنگامی که با هم استفاده می‌شوند، یکدیگر را کامل کرده و یک زوج پر سر و صدا ایجاد می‌کنند، زوجی که به دنبال جلب توجه هستند.

·زمان جوانه زدن : سبز

هنگامی که شما این نوع سبز روشن و چندین خواهر و برادر آن را با هم ترکیب می‌کنید، احتمالاً می‌خواهید در مورد سلامتی، مواد طبیعی و طعم صحبت کنید. اگر تولید کننده غذا و نوشیدنی هستید از این رنگ استفاده کنید و فراموش نکنید که آن را با یک قرمز پررنگ ترکیب کنید. این رنگ موثرترین و بهترین رنگ در بنر تبلیغاتی تولیدات شما است.

رنگ‌های جذاب بنر تبلیغاتی

در این مطلب به معرفی رنگ‌هایی پرداختیم که از نظر روانشناسی و بازاریابی برای تبلیغات برند شما مفید هستند و می‌توان آن‌ها را جز موثرترین و بهترین رنگ در بنر تبلیغاتی به شمار آورد. برای بهتر دیده شدن برند خود حتما رنگ موثر و مناسب را انتخاب کنید زیرا شما فقط 30 ثانیه زمان دارید تا مخاطب را جلب کنید.

https://irankohan.ir/

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.