کد خبر : 18091 / /
/

هزینه تولید محتوا چگونه محاسبه می‌شود؟

هزینه تولید محتوا چگونه محاسبه می‌شود؟

 

به نظر ما درست نیست که تولید و بازاریابی محتوا به ‌عنوان بخشی از یک بسته فروخته و قیمت‌گذاری شود. این نوع محتواها اغلب به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسند، زیرا استراتژیک نیستند.

در بازاریابی محتوایی باید به هر قسمت از محتوا به صورت جداگانه فکر کنید و از معادله بازگشت سرمایه در برابر هزینه تولید محتوا استفاده کنید و تصمیم بگیرید که آیا ارزش تولید محتوا دارد یا خیر.

اگر به بازاریابی محتوا آشنا باشید باید ابتدا به بازگشت سرمایه آن فکر ‌کنید. در این مقاله، هزینه تولید محتوا در بازار را برای طراحی پست‌های وبلاگ، محتوای ویدیویی، عکاسی، اینفوگرافیک و موارد دیگر بررسی می‌کنیم. و در پایان همه اینها را به موفقیت کلی کمپین و نحوه بازگشت سرمایه از طریق بازاریابی محتوایی مرتبط خواهیم کرد.

بیائید ابتدا به تأثیر طراحی سایت و وبلاگ بر روی بازگشت سرمایه بازاریابی محتوایی بپردازیم.

اهمیت طراحی سایت و وبلاگ

اگر یک محتوای عالی داشته باشید اما آن را در یک وبلاگ ضعیف بارگذاری کنید، محتوای شما فقط می‌تواند ۵۰٪ تأثیر بگذارد. خوانندگان جدید انتظار تجربه‌های بصری جذاب دارند و تنها در صورتی مطلبی را می‌خوانند که توجه آن‌ها را جلب کند.

به همین دلیل، هزینه و سرمایه‌گذاری در طراحی سایت و وبلاگ در ابتدای فرآیند منطقی‌تر است.

بطور مثال هر محتوای وبلاگی ۲۰۰۰۰۰ هزار تومان هزینه دارد، اگر چهار پست در ماه تولید کنید و بتوانید نتایج را با طراحی سایت سفارشی تا ۵۰ درصد بالاتر ببرید، هزینه‌های شما کاهش یافته و هزینه طراحی سایت شما بر می‌گردد.

بنابراین اگر سایت خوبی ندارید و حاضر هم نیستید مبلغی را برای طراحی یا بهبود وب سایت خود سرمایه‌گذاری کنید، باید تولید محتوا را هم متوقف کنید. چون محتوای شما ارزش رقابت ندارد.

مرحله بعدی، تولید محتوا است. محتوا، عنصر مهمی از یک وب سایت ارزشمند است.

هزینه محتوای وبلاگی چقدر باید باشد؟

تولید یک محتوای وبلاگی که نتایج مثبت هم به همراه داشته باشد، حدوداً بین ۱۵۰ تا ۵۰۰ هزارتومان هزینه خواهد داشت. چرا می‌گوییم «نتایج به همراه داشته باشد» زیرا بسیاری از مردم بر این باورند که پست‌های وبلاگ فقط متنِ نوشته شده هستند. اما ما می‌دانیم به ندرت محتوایی که فقط متنی باشد نتیجه می‌گیرد.

6

نمونه‌ای از  خدمات تولید محتوا با کیفیت بالای eBgroup

به همین دلیل ما روی یک تیم طراحی و تولید محتوا سرمایه‌گذاری زیادی کرده ایم. ما محتوا را چیزی فراتر از متن می‌بینیم. یک پست وبلاگ عالی توسط یک متخصص متن (کپی رایتر) نوشته می‌شود، توسط یک ویرایشگر برای یکپارچگی ویرایش می‌شود، تصاویری توسط یک طراح اضافه می‌شود، و سپس مدیر تولید محتوا آن اثر را تائید می‌کند.

در نهایت، یک مدیر بازاریابی محتوا برای دستیابی به یک نتیجه بهینه، یک ویرایش (شما بخوانید سئو محتوا) را برای بهبود بازاریابی به آن اضافه می‌کند و با استفاده از تجربه خود، بهترین عملکرد سئو را انجام دهد.

هزینه تحقیق محتوا و طراحی اینفوگرافیک چقدر است؟

عنصر بعدی که ممکن است بخواهید برای یک سایت یا شبکه اجتماعی ایجاد کنید اینفوگرافیک است. همان نوع ایده، تحقیق و تولید محتوا اینجا هم به کار می‌رود. اما این بار زمان طراحی بصری بیشتری برای ایجاد آن استفاده می‌شود.

یک محتوای اینفوگرافیک با طراحی و تحقیق خوب، حدوداً ۲ تا 4 میلیون هزینه خواهد داشت.

هزینه تحقیق + طراحی موشن گرافی چقدر است؟

شاید بخواهید اینفوگرافیک را متحرک کنید. یعنی همان ایده خوب و تحقیق عمیق را به انیماتور سپرده تا آن را به یک موشن گرافی با کیفیت تبدیل کند.

طراحی و تولید یک اینفوگرافیک معمولی حدود چهار روز طول می‌کشد، به همین دلیل طراحی موشن گرافی با کیفیت حدودا دو هفته طول می‌کشد. تفاوت در زمان باعث ایجاد تفاوت هزینه می‌شود که آن را از ۵ میلیون تومان به بالا می‌برد.

هزینه تولید محتوای ویدیویی یا فیلم چقدر است؟

تولید محتواهای ویدیویی معمولا مشابه هستند. برای اینکه یک ویدیوی ساده و باکیفیت داشته باشید، حدوداً دقیقه‌ای ۳ میلیون تومان باید هزینه بپردازید.

و بدیهی است که هرچه فیلمبرداری پیچیده‌تر شود، ویدیو گران‌تر می‌شود. ممکن است یک ویدیوی دو دقیقه‌ای بسیار خوب با قیمت بیشتری انجام شود.

7

هزینه محتوا با عکاسی اورجینال چقدر است؟

انواع دیگری از محتوا که باید در نظر گرفت، محتوای عکاسی است، که می‌تواند در محاسبه هزینه کمی پیچیدگی داشته باشد. یعنی شاید بخواهید علاوه بر پست وبلاگی که در مورد اول توضیح دادم، عکاسی اورجینال هم به آن اضافه کنید.

عکاسی اختصاصی از محصول یا محل کار ممکن است بین ۳ تا ۵ میلیون هزینه داشته باشد.

8

هزینه انتشار محتوا چقدر است؟

نرخ معمول ساعتی برای بازاریابی محتوایی خوب بین ۸ تا ۱۰ هزارتومان در ساعت است. این نرخ متعلق به آژانس‌هایی است که تجربه و مهارت زیادی در انجام آن دارند، بنابراین اگر انتشار محتوا چیزی نیست که به آن عادت کرده باشید یا در آن خوب نیستید، ممکن است فرض کنید هزینه‌های آن زیاد است.

ما برای اکثر پست‌ها حدود ۱۶ تا ۲۰ ساعت تبلیغات را توصیه می‌کنیم.

تمام آنچه در نظر گرفته می‌شود، هزینه عمومی توزیع برای یک محتوای واقعاً خوب در محدوده ۲۵۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است.

 

هزینه کمپین کامل چقدر است؟

با کنار هم قرار دادن همه این موارد از نظر ایجاد، طراحی، ویرایش، تعامل و طراحی وبلاگ، می‌توانید ببینید که اجرای بی‌نقص کمپین بازاریابی محتوایی ارزان نیست. یک کمپین بازاریابی محتوایی خوب برای یک کسب و کار با اندازه متوسط بین ۳ تا ۶ میلیون در ماه هزینه خواهد داشت.

زمانی که وارد عرصه‌های رقابتی پیچیده‌تر و شدیدتری می‌شوید که در آن در مقابل رقبای بزرگ با بودجه‌های کلان قرار می‌گیرید، می‌توانید برای یک کمپین بازاریابی محتوای خوب، به بازه ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان فکر کنید. این مبلغ به این دلیل است که از زوایای مختلف برای متمایز کردن و از کنار زدن رقبا استفاده می‌شود.

 

چرا هزینه کردن برای تولید محتوا ارزش دارد؟

پس از خواندن این اعداد، ممکن است تعجب کنید که «چرا باید این مبالغ را خرج کنم؟» این اعداد ممکن است در ظاهر برای برخی گران به نظر برسد، اما اگر به درستی در برابر یک استراتژی، کل بازار آدرس‌پذیر تخصیص داده شده و در واقع نتایج را به همراه داشته باشید، گران نیستند.

ممکن است شما بخواهید در بازار و رده‌بندی موتورهای جستجو جهش کنید، اما نمی‌خواهید تیمی متشکل از هشت بازاریاب محتوا را برای تحقق آن استخدام کنید. قیمت خدمات بازاریابی محتوای ما را بطور سفارشی دریافت کنید.

eBgroup یک آژانس دیجیتال مارکتینگ است که بیش از ۵ سال تجربه در برآورد هزینه‌های کمپین و ارائه ROI برای مشتریان خود دارد.

شما محتوا را برای پست وبلاگ می‌خواهید، یا برای کسب نتیجه در گوگل؟

بسیاری از مشتریان به ما مراجعه می‌کنند و می‌پرسند که هزینه تولید محتوای یک پست وبلاگ چقدر است؟

ممکن است هزینه آژانسی مانند eBgroup در ابتدا گران به نظر برسد، اما نتیجه کاری که آژانسی مانند ما ارائه می‌دهد و آنچه شما از یک نویسنده فریلنسر متوسط دریافت می‌کنید، متفاوت است. شما نباید برای محتوای یک پست هزینه کنید، باید برای نتایج کار هزینه کنید.

این تفاوت اهمیت دارد، زیرا نوشتن محتوای سایت به شکل کالایی می‌تواند نسبتاً آسان و با قیمت پایین انجام شود. اما کسب رتبه ۱ موتور جستجو با محتوای سایت اینطور نیست.

در خاتمه باید بگوئیم که بازاریابی محتوا گران نیست. بازاریابی محتوای بد گران است، اگر شما آن را به خوبی انجام دهید، به نظر ما، بهترین سرمایه‌گذاری است که می‌توانید انجام دهید.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.