کد خبر : 15004 / /
/

کاربرد های هولوگرام در آینده

کاربرد های هولوگرام در آینده

 

عموم مردم به هولوگرام علاقه مند شده اند . با این حال جزء کسب و کار اصلی به شمار می آیند . پیش بینی شده است که تا سال 2020 بازارنمایش  هولوگرام های واقعی حدود پنجو نیم میلیارد دلار هزینه در بر خواهد داشت . در اینجا برخی از روش های باورنکردنی که از هولوگرام استفاده می شود را معرفی میکنیم .

نقشه برداری نظامی

داشتن هوش در زمینه ی جغرافیا برای استراتژی نظامی بسیار مهم است . این تصاویر هولوگرافی که کاملا ابعادی است برای شناسایی بهتر بهبود داده می شود . این نقشه های سه بعدی که فضای نبرد را مشخض میکنند به سربازان این اجازه را میدهد تا زمین های سه بعدی را ببینند و گوشه و اطراف را نگاه کنند تا برای ماموریت ها آموزش لازم را ببینند . این شرکت اطلاعات تصویری کامپیوتری را دریافت می کند و آن را به یک ورق هولوگرافی تبدیل میکند . کاربران نه تنها می توانند به تصاویر سه بعدی با کیفیت را از زمین ذخیره کنند بلکه این فن آوری ساده میتواند برای ذخیره و حمل آسان باشد . این فن آوری در تخریب بلایای طبیعی و طرح عملیات نجات نظامی نیز مفید هستند .

ذخیره سازی اطلاعات

جامعه هر روز مقدارزیادی از اطلات را ذخیره میکند . ظرفیت ذخیره سازی دیجیتال هر ساله افزایش میابد . رایانه های شخصی ما صد ها گیگابایت اطلاعات از جمله عکس و فیلم های خانوادگی و اسناد را ذخیره میکنند . حال تصور کنید که دیسک ذخیره سازی این اطلاعات خراب شود می بینید که تلفات ناشی از آن غیر قابل تصور است . اگرچه هولوگرام ها تصاویر شگفت انگیزی را ایجاد می کنند اما آنها تنها بایستی یک شئ بصری را ضبط کرده و ارائه دهند . آنها قادر به ثبت و ضبط مقدار بسیاری از ازاطلاعات خالص هستند همچنین توانایی ذخیره اطلاعات نامناسب را دارند . سیستم نمونه ی اولیه فعلی صفحات جداگانه 4.4 مگابایت اطلاعات را بر روی یک دی وی دی  مثل دیسک  ذخیره میکنند . آن ها یک فرم منحصر به فرد از امنیت را در درازمدت ارائه می دهند .  مثلا اگر شما یک هولوگرام نوری از یک صفحه اطلاعات را ایجاد کرده و سپس آن را در هم بشکنید آن وقت می توانید از هر قطعه شکسته شده هولوگرام را بازسازی کنید . این امر سبب می شود که ذخیره سازی اطلاعات هولوگرافی بسیار قابل اعتماد باشد . بر خلاف دی وی دی ها و سی دی ها که اطلاعات را بر روی سطح دیسک ذخیره میکنند هولوگرام ها داده ها را در سه بعد ذخیره می کنند . این صفحات می توانند در فضای ذخیره سازی هم پوشانی داشته باشند .

پزشکی

هولوگرام درحال راه اندازی انقلابی درزمینه ی پزشکی است . آن میتواند ابزاری برای تجسم اطلاعات بیماری ها در آموزشی که دانشجویان و جراحان می بینند باشد . سیستم های کنونی مانند تصویر برداری رزونانس مغناطیسی ( ام آر آی ) و اسکن های اولتراسوند اطلاعات پیچیده ای را با استفاده از فن آوری پیشرفته تصویر سازی تولید میکنند . این فن آوری دارای قابلیت تولید کامل هولوگرام های کامپیوتری سه بعدی است . با استفاده از این تصاویر سه بعدی برای نمایش و آموزش دیگر نیازی به دیدن عینک های مخصوص و سایر تجهیزات بینایی نیست . دانش آموزان و پزشکان می توانند به سادگی و بدون مانع در تصاویر سه بعدی اندام های بسیار پیچیده و سیستم های بدن مثل مغز / قلب / کبد / ریه / اعصاب و ماهیچه ها را تماشا کنند .

8

امنیت

از آنجا که هولوگرام ها پیچیده و دشوار می باشند همین امر سبب شده تا آن ها به عنوان یک مزیت باورنکردنی در امنیت تجاری قرار بگیرند . اگر کارت اعتباری دارید هولوگرام دارید . یک مستطیل کوچک نقره ای کبوتر مانند بر روی کارت اعتباری شما یک هولوگرام انتقال نور سفید است که نورپردازی میکند . اگر کارت را چپ  و راست کنید تصویر کبوتر سه بعدی میشود و اگر بالا پایین کنید رنگش تغییر می کند. این هولوگرام ها برای ساخت فوق العاده دشوار هستند . در زمینه بانکی نیز از هولوگرام استفاده شده است . در انگلستان  بر روی اسکناس های 5 پوندی تصویری از بیگ بن را با استفاده از هولوگرام ساخته اند که اگر اسکانس را جابه جا کنید مجموعه ای از رنگ ها برایتان ظاهر می شود هم چنین در قسمت بالای اسکناس تصویری سه بعدی از تاج گذاری به صورت شناور وجود دارد .

هنر

زمانی که روند هولوگرافی عملی شد هنرمندان شروع به آزمایش با آن کردند . هنرمندان زیادی در دنیا وجود دارند که با استفاده از هولوگرام آثار و فضای سه بعدی زیادی را ایجاد کردند  و شروع به ساخت تصاویر و فیلم های سه بعدی و نور پردازی کردند . اخیرا در مرکز لندن نمایشگاهی برای هولوگرام های خلاقانه تاسیس شده است که گروه های بین المللی منتخب از جزیره والی نیویورک و هنرمندانی از کانادا / ایتالیا / ایالات متحده و انگلیس انتخاب شدند تا هنر های رسانه ای از هولوگرافی را در سانتا فه نیومکزیکو در تابستان اجرا کنند.

9

نتیجه گیری

هولوگرام یک پدیده ی علمی تخیلی بود اما اکنون در تئاترهایی که می رویم میتوانیم نمایش های آن را ببینیم . با این حال کاربرد عملی آن در صنعت فیلم را پشت سر گذاشتیم و در زندگی ما نوعی ویژگی عادی تلقی می شود . ما فقط نظاره گر آغاز بهره وری از هولوگرام ها هستیم و به عنوان نوآوران و توسعه دهندگان همچنان به پیشرفت فن آوری ادامه میدهیم . آنها حتما تبدیل به بخش بزرگ تری از جامعه ما خواهند شد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.