کد خبر : 14747 / /
/

بهترین زمان تعویض لنت ترمز

بهترین زمان تعویض لنت ترمز

زمان تعویض لنت ترمز قابل پیش بینی است اما نمی توان دقیقاً تعیین کرد. این به این دلیل است که عمر کوتاه لنت ترمز یا عمر طولانی آنها به طور مستقیم به نوع رانندگی شما و مسیرهایی که با ماشین خود طی می کنید بستگی دارد.

اگر بخواهم این موضوع را بیشتر باز کنم، اگر بیشتر در جاده های کوهستانی رانندگی می کنید یا رفت و آمد شما در شهر است، نسبت به راننده ای که در جاده های هموار رانندگی می کند و به دلیل ترمزهای مکرر در شهر رفت و آمد کمتری در شهر دارد. یا در جاده لنت ترمز خود را دوبرابر سایش کنید و زودتر برای تعویض لنت به تعمیرکار مراجعه کنید یا اگر از رانندگانی هستید که در جاده تند و سریع رانندگی می کنید، ترمز گرفتن با سرعت زیاد فشار بیشتری به شما وارد می کند. لنت ترمز شما وارد شده است، بنابراین لنت ترمز شما باید زودتر از حد معمول تعویض شود.

در واقع، عمر لنت ترمز شما کاهش می یابد. رابطه مستقیمی بین نحوه استفاده شما از ماشین و مدت دوام لنت ترمز شما وجود دارد.

نکاتی در مورد طول عمر لنت ترمز

لنت ترمز جزء لاینفک خودرو نیست و باید پس از مدتی با لنت های جدید تعویض شود. البته زمان تعویض لنت ترمز به صورت سنگ تنظیم نشده و نمی توان از قبل تعیین کرد. در واقع عمر کوتاه یا طولانی این قسمت از خودرو به نحوه استفاده از خودرو بستگی دارد. اگر تعداد ترمزهای سخت اعمال شده در سرعت بالا خیلی زیاد باشد، مطمئناً عمر لنت ترمز کمتر می شود.

عوامل دیگری نیز بر عمر کوتاه یا طولانی لنت ترمز خودرو تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، اگر راننده ای هستید که بیشتر وقت خود را در بزرگراه ها و جاده ها به رانندگی می گذرانید، می توانید انتظار داشته باشید لنت ترمز شما بیشتر از افرادی که بیشتر وقت خود را در خیابان های شهر رانندگی می کنند، دوام بیاورند. دلیل این تفاوت این است که هنگام رانندگی در شهر به دلیل ترافیک سنگین، تعداد دفعات استفاده از ترمز نسبت به رانندگی در جاده های کم تردد مانند بزرگراه ها و بزرگراه ها بسیار بیشتر است. لوازم ام وی ام را در بازار از دیجی کار شاپ بخرید.

همچنین، هرچه میانگین مسافت روزانه خودروی شما بیشتر شود، لنت های ترمز خودروی شما سریعتر فرسوده می شوند و میانگین زمان تعویض لنت ترمز کاهش می یابد.

نکات کلیدی جهت انتخاب بهترین زمان تعویض لنت ترمز

در انتخاب بهترین زمان برای تعویض لنت ترمز به نکات زیر توجه کنید: این نکات از جمله نکات کلیدی برای انتخاب بهترین زمان تعویض لنت ترمز هستند.

بهترین زمان برای تعویض لنت ترمز ثابت نیست و نمی توان از قبل تعیین کرد.

علاوه بر این، مدت زمان رانندگی در ترافیک تأثیر بسزایی در کیفیت لنت های شما دارد.

پس از تعویض لنت ها مراقب باشید که وزن زیادی به خودروی خود وارد نکنید.

عمر کوتاه یا طولانی این قسمت از خودرو به نحوه استفاده از خودرو بستگی دارد.

لنت ترمز جزء لاینفک خودرو نیست و باید پس از مدتی با لنت های جدید تعویض شود.

اگر ترمزهای سخت زیادی در سرعت بالا اعمال شود، عمر لنت کاهش می یابد.

 انواع لنت ترمز و تفاوت آن ها با یکدیگر

زمان تعویض لنت ترمز یکی از مهم ترین قسمت های سیستم ترمز خودرو است که وظیفه ایجاد اصطکاک در چرخ ها و در نهایت توقف خودرو را بر عهده دارد. با پیشرفت تکنولوژی، مدل های جدیدتر و بادوام تری از انواع لنت ها توسط شرکت ها تولید و به بازار عرضه شده است. هنگام تعویض لنت ترمز البته روز به روز شاهد تغییرات قابل توجهی در طراحی و ساختار لنت ترمزها هستیم که همگی برای افزایش کارایی و ضریب ایمنی سیستم ترمز از خودرو صورت می گیرد.

به طور کلی لنت ها به دو دسته دیسکی و لنت کفشی تقسیم می شوند اما دسته دوم یعنی لنت کفش دیگر در صنعت خودرو استفاده نمی شود و منسوخ شده است. زمان تعویض لنت ترمز کفش در حال حاضر فقط در دارت های قدیمی تر یا نوع 206 قدیمی تر قابل مشاهده است. اتومبیل های قدیمی به جای دیسک چرخ دارای فنجان چرخ بودند و بند ها با چرخ فنجان مطابقت داشتند. اما در حال حاضر دیسک چرخ جایگزین کاسه چرخ در انواع خودروها شده و از انواع لنت های دیسکی استفاده می شود. پیشنهاد ما خرید لوازم یدکی جک است.

علائم تمام شدن لنت ترمز عقب

علائم سایش لنت ترمز عقب برای شناسایی بهترین زمان برای تعویض لنت ترمز را می توان به شرح زیر مورد بحث قرار داد:

صدای بلند و تیز مانند روی لنت

شنیدن  صدای خشن

کشیده شدن خودرو هنگام ترمزگیری خودرو

لرزش برگشت پذیر روی پدال ترمز

فشار نامتناسب روی پدال ترمز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.