کد خبر : 4467 / /
/

چگونه سازه کناف باعث زیبایی در مراکز انتخابات شده بود؟

از آنجا که امروزه مردم از سبک زندگی سنتی فاصله گرفته و به زندگی مدرنیته علاقه بیشتری نشان می‌دهند، زیبایی دکوراسیون داخلی هنگام ساختمان سازی در اولویت قرار می‌گیرد

سازه کناف

سازه کناف

توسعه و پیشرفت هر بخش از تکنولوژی و صنعت گام بزرگ و هدفمندی در جهت تأمین زندگی  بهینه برای بشر برداشته است. پیشرفت تکنولوژی در عصر حاضر بسیار چشمگیر و ستودنی است. بر اساس آن سازه‌های منحصر به فردی به صنعت ساخت و ساز راه یافته‌اند و به سرعت جایگزین مواد و مصالح ساختمانی قدیمی شده‌اند. ممکن  است تا کنون نام سازه کناف را شنیده باشید اما از چیستی آن بی اطلاع باشید. سازه کناف نوعی مصالح ساختمانی خشک است که کاربرد بسیار مؤثر و مفیدی در سازه‌های مختلف  دارد. از آنجا که امروزه مردم از سبک زندگی سنتی فاصله گرفته و به زندگی مدرنیته علاقه بیشتری نشان می‌دهند، زیبایی دکوراسیون داخلی هنگام ساختمان سازی در اولویت قرار می‌گیرد. در این زمان است که اهمیت کناف و سازه خشک مشخص می‌شود.

سقف‌های کاذب جزو خاص‌ترین طرح‌های دکوراسیون هستند که سالیانی است روی سقف اصلی اجرا می‌شوند اما مصالح و سازه‌های آن‌ها در طی زمان به روز شده و مصالح جدیدی وارد این صنعت شده‌اند. سقف‌های کاذب نقش بسیار چشمگیری در زیباسازی دکوراسیون داخلی دارند. اگر با سازه کناف آشنا شوید ارتباط با این سقف‌ها را درک خواهید کرد. این سازه‌ها در واقع زیرساخت سقف‌های کاذب از جنس کناف هستند. بهتر است قبل از هر چیزی توضیح مختصری در مورد کناف عرض کنیم. کناف به پنل‌ها و صفحات گچی اطلاق می‌شود که زیر سقف اصلی و یا روی دیوار قرار می‌گیرند و زیبایی خیره کننده‌ای به محیط می‌بخشند چون این پنل‌ها امکان نورپردازی را ایجاد کرده و پوشش مناسبی برای پوشاندن تعلقات ساختمان مانند سیم و کابل و لوله ایجاد می‌کنند.  

استفاده از ملات و گچ برای ساخت سقف کاذب ارتفاع سقف را پایین آورده و در مورد دیوار نیز فضای بهینه زیادی اشغال می‌شود.

سازه کناف ایده آل‌ترین گزینه در بین مصالح ساختمان سازی است  که برای دست یابی به این منظور تولید شده و استفاده می‌شود. این سیستم مصالح خشک از دو بخش زیر ساخت و ظاهر کار تشکیل شده است. ظاهر کار که جلوه بصری را شکل می‌دهد گچبرک‌های کناف است و سازه آن در واقع قالب یا چارچوب ساختاری کناف است. در این مقاله منظور از سازه کناف صرفاً زیر ساخت و یا پروفیل کناف است. به بیان دیگر سازه کناف رابط بین سقف اصلی و پنل‌های گچی است و این گچبرک‌ها را پشتیبانی می‌کند.‌

سازه کناف

ساختار تشکیل دهنده سازه کناف

 این سازه‌ها از چند بخش تشکیل شده‌اند و تأثیر بسیار قابل توجهی در زیباسازی محیط داخلی دارند. گذشته از زیبایی مزایای بسیاری دارند که در ادامه به شرح آن می‌پردازیم. اما قبل از آن لازم است با ساختار و اجزای تشکیل دهنده این سازه آشنا شوید. سازه کناف از پروفیل‌های گالوانیزه و آلومینیومی تشکیل می‌شود. این پروفیل‌ها مربعی شکل و دارای محفظه‌های قرارگیری پیچ برای پیچ شدن بیرون کار یا داخل کار هستند.  پروفیل در دو نوع سقفی و دیواری وجود دارد. پروفیل دیواری معمولاً برای ساخت پارتیشن‌های جداکننده مورد استفاده قرار می‌گیرد اما در کشور ما پروفیل سقفی برای ساخت سقف کاذب و نورپردازی در سقف محبوبیت بیشتر و در نتیجه مصرف بیشتری دارد. اجزای اصلی تشکیل دهنده پروفیل کناف اِستاد و رانر هستند.

  • اِستاد: این جزء از سازه که در ساخت دیوار کناف مورد استفاده قرار می‌گیرد نقش ستون را برای دیوار ایفا می‌کند و شکل آن C مانند و عمودی است. اِستاد به روش نورد سرد با استفاده از دستگاه رول فرمینگ تولید می‌شود و در فواصل ۳۰ تا ۶۰ سانتی متری به صورت عمود بین سقف و کف قرار می‌گیرد. این قسمت از پروفیل می‌تواند تمام تأسیسات برقی را در خود جای دهد. هدف از کاشت این پروفیل‌های عمودی نصب صفحات یا پانل‌های گچی روی آن‌ها برای ایستادگی صفحات است. تمام این صفحات با پیچ روی پروفیل نصب می‌شوند و محل پیچ‌ها را می‌توان با بتونه و درزگیر پوشاند تا جلوه بصری دیوار از بین نرود.
  • رانر: رانر به پروفیل‌های افقی گفته می‌شود که به سقف و کف زمین پیچ می‌شوند و اِستاد روی آن‌ها سوار می‌شود. در واقع رانر نقش هادی تراز را برای اجرای دیوار کناف ایفا می‌کند. این سازه کناف به شکل U می‌باشد. جالب است بدانید رانر روی هر سطحی از زمین مانند سطح سنگی، سرامیکی، وبی و غیره قابل اجرا است.
  • سازه پشتیبان: به جز رانر و اِستاد که اجزاء اصلی تشکیل دهنده زیرسازی کناف دیواری هستند، اجزای دیگری نیز در این سازه نقش دارند که سازه پشتیبان یکی از آن‌ها است. این سازه برای نصب لوله‌های آب گرم و سرد، لوله‌های رادیاتور و فاضلاب به کار گرفته می‌شود. همان طور که گفتیم اِستاد نقش ستون را دارد. بنابراین سازه پشتیبان بار وزن تعلقات را به اِستادهای مجاور آن‌ها منتقل می‌سازد.
  • کرنر بید: کرنر بید همان سازه محافظ گوشه پروفیل است و نقش اصلی آن جلوگیری از آسیب ناشی از ضربه در کنج‌های خارجی دیوار کناف است. علاوه بر آن کرنر بید نقش مؤثری در ایجاد لبه یکنواخت و گونیا شده دارد.
  • می‌ بید یا سازه لبه: این سازه لبه‌های یکنواخت و صافی را در انتهای آزاد پانل گچی ایجاد می‌کند و از رسیدن ضربه به این لبه‌ها جلوگیری می‌کند.

سازه کناف

مزایای استفاده از سازه کناف چیست؟

  • این سازه از گانوانیزه و آلومینیوم تشکیل شده است که در عین سبکی بسیار مقاوم و محکم هستند. وزن سبک این سازه بار مرده ساختمان را تا حد چشمگیری کاهش می‌دهد. این مسئله برای ساخت آپارتمان‌های چند طبقه و ایمن سازی آن‌ها در برابر زلزله بسیار اهمیت دارد. از طرفی چون صفحات پانل گچی روی این سازه‌ها پیاده می‌شوند باید توان نگهداری گچبرک‌ها را داشته باشند. از این رو تمام اتصالات آن مطمئن و ایمن است. ضمن این که این متریال‌های سازنده ضد آب و ضد زنگ زدگی هستند.
  • زیرسازی سازه کناف به جوشکاری نیازی ندارد و با اتصالات پیچی قابل اجرا است. شما می‌توانید دیوارهای کناف را روی کف اجرا شده پیاده‌سازی کنید چون هیچ آسیبی به کف وارد نمی‌شود. حتی اگر بخواهید پارتیشن را بردارید نیز مشکلی از لحاظ عدم جلوه بصری برای سقف یا کف ایجاد نمی‌شود.
  • نصب این سازه‌ها بسیار راحت است. از آنجا که می‌توان انواع پانل‌های منحنی، قوس دار و طرح دار متنوع را روی این سازه اجرا کرد و زیبایی منحصر به فردی به دکوراسیون بخشید.
  • این مصالح در نوع سقفی ارتفاع سقف را پایین نمی‌آورد و در نوع دیوار فضای زیادی اشغال نمی‌کند.
  • سازه‌های کناف تجهیزات و تعلقات ساختمان را بدون آسیب از خود عبور داده و اگر هر زمان این سازه آسیب ببیند می‌توان با باز کردن چند پیچ آن را تعویض یا تعمیر کرد.
  • نکته حائز اهمیت در خصوص این محصول اطمینان به استحکام سازه و نصب صحیح آن است. برای این منظور باید برای نصب آز از اپراتور حرفه‌ای و متخصص کمک بگیرید. با این وجود نصب آن زمان بر نخواهد بود.

برای تهیه سازه کناف و اجرای آن به کدام مجموعه رجوع کنیم؟

چون این سازه‌ها نصب راحتی دارند اما داشتن تخصص در نصب آن مهم است. علاوه بر آن مؤثرترین پارامتر در انتخاب و اجرای این سازه‌ها قیمت آن‌ها است. سازه‌های کناف قیمت بسیار معقولی دارند و ارزان‌ بودن آن را در دراز مدت و مشاهده دوام، ماندگاری و کیفیت آن‌ها مشخص می‌شود. با این وجود در اختلاف قیمت و نوسان در بین شرکت‌های اجراکننده آن دیده می‌شود. از این رو انتخاب یک شرکت مجری که محصول خود را با قیمت مناسب و ثابت ارائه دهد و خدمات پس از فروش داشته باشد بسیار مهم است. در این راستا بهتر است به شرکت اینترنتی یکتا سیستم ایرانیان مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات لازم راجع به قیمت، ساخت و نحوه اجرا و غیره بر روی لینک زیر کلیک کرده و وارد سایت سازه کناف شرکت یکتا سیستم ایرانیان شوید.

منبع : سازه کناف | شرکت یکتاسیستم ایرانیان | https://sazehkanaf.com

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.