کد خبر : 3964 / /
/

جانبازان شیمیایی کی واکسن کرونا تزریق کنند؟+جزئیات بیشتر

اوحدی درباره جزئیات واکسیناسیون جانبازان شیمیایی ۲۵ درصد به بالا و آخرین وضعیت استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان توضیحاتی داد.

جانبازان شیمیایی کی واکسن کرونا تزریق کنند؟+جزئیات بیشتر

 

 سعید اوحدی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: در تفاهم نامه‌هایی که با ۳۰ استان انجام شده است، شاهد اتفاقات خوبی بوده ایم.

وی افزود: دولت مکلف است تمام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰٪ را به استخدام خودش درآورد. در همین خصوص، رئیس جمهور دستور داده اند تا پایان دولت فعلی، ۱۶۰۰۰ نفر از افراد واجد شرایط، در دولت استخدام شوند.

سعید اوحدی تصریح کرد: ۱۲ تیر امسال، آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد برگزار می‌شود. شرکت کنندگان، سه انتخاب دارند و در یکی از انتخاب هایشان حتما استخدام خواهند شد؛ بنابراین تمام کسانی که در این آزمون شرکت می‌کنند. به استخدام دولت در می‌آیند.

وی عنوان کرد: این مرحله اول آزمون است و ما پیگیر آزمون بعدی برای کسانی هستیم که امسال از دانشگاه فارغ التحصیل می‌شوند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اشتغال، حق این افراد است. وعده جدی می‌دهیم که پس از برگزاری این آزمون، پیگیر ظرفیت‌های جدید برای آزمون‌های بعدی نیز باشیم.

اوحدی خاطر نشان کرد: بیش از ۹ هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان، جز نخبگان، سرآمدان و پیشتازان هستند.

معاون رئیس جمهور در خصوص واکسیناسیون‌ انجام شده اظهار کرد: واکسیناسیون جانبازان قطع نخاعی ۷۰٪ به بالا، ۱۰۰ درصد انجام شده است. اگر فردی دارای این شرایط است، اما هنوز واکسن خود را دریافت نکرده است، به بنیاد شهید شهر محل زندگی خود مراجعه کند.

وی افزود: مرحله بعد، واکسیناسیون جانبازان شیمیایی ۲۵ درصد به بالا است که از این هفته آغاز خواهد شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص آمارهای مربوط به کرونا گفت: حدود ۸ هزار نفر از افراد جامعه ایثارگری به کرونا مبتلا شدند، که از میان آن‌ها ۱۴ هزار نفر در بیمارستان‌ها بستری شدند.

اوحدی تصریح کرد: ۲۲۰۰ نفر فوتی‌ کرونایی داشته ایم که از میانگین آمار کل کشور، پایین‌تر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.