کد خبر : 3659 / /
/

پدر رومینا اشرفی قصاص شد؟/پرونده قتل رومینا اشرفی به کجا رسید+جزئیات بیشتر

یکسال از قتل رومینا اشرفی به‌دست پدرش گذشت و مادر رومینا همچنان خواستار مجازات بیشتر شوهرش است.

پدر رومینا اشرفی قصاص شد؟/پرونده قتل رومینا اشرفی به کجا رسید+جزئیات بیشتر

 

امروز سالگرد رومینا اشرفی است این دختر تالشی سال گذشته در صدر اخبار تلخ حوادث قرار گرفت و هنوز هم باورش سخت است که پدر سنگدل دخترش را با داس به قتل رساند.

 یکم خرداد ۹۹ روزی بود که ایرانی‌ها با قتلی فجیع مواجه شدند. در آن روز بهاری رومینا اشرفی، دختر ۱۳ ساله گیلانی در خانه و به‌دست پدر به قتل رسید. قتلی بی‌رحمانه که حتی بازگویی جزییات آن هم آزارنده است.

پس از آن قتل و دستگیری پدر جنایتکار بحث‌های بسیاری در جامعه ایرانی درگرفت. از یکسو جدل‌ها بر سر شرایط فرهنگی و اجتماعی بود که خانواده را به سمت قتل فرزند هل می‌داد.

ناموس پرستی و تعصباتی از این دست که همیشه سایه‌ای سنگین بر سر روابط عاطفی و خانوادگی انداخته و تهدیدی حتی برای جان دختران و زنان ایرانی محسوب می‌شود.

رومینا اشرفی / ناگفته هایی از علت فرار دختر ۱۴ ساله تالشی

در سوی دیگر ماجرا، اما صحبت‌ها بر سر ضعف‌های قانونی بود. همان نقص بزرگی که پدر رومینا را به این نتیجه رساند که جریمه سنگینی در انتظار او نخواهد بود و او را برای فرزندکشی تشویق کرد.

حرف‌های وکیل مادر رومینا در سالگرد قتل

رومینا اشرفی با گذشت چند ماه از حادثه می‌دانیم که رضا اشرفی پدر رومینا به ۹ سال حبس محکوم شده و بهمن خاوری پسری که قصد ازدواج با او را داشته دو سال زندان گرفته است. سراغ نیکدل مقدم، وکیل رعنا دشتی (مادر رومینا) رفته‌ایم تا از آخرین اتفاقات این پرونده بگوید. او می-گوید همچنان پیگیر تشدید حکم هستیم و مادر رضایت نداده است.

اگرچه پدر رومینا با تهدید به دنبال گرفتن این رضایت بوده است. مادری که در ماه‌های اخیر تصمیم به جدایی از رضا اشرفی گرفته و قصد گرفتن حضانت پسر کوچکش را هم دارد.

حرف‌های وکیل مادر رومینا در سالگرد قتل

نیکدل به برترین‌ها می‌گوید رعنا دشتی خانه‌ای را که در آن ساکن بودند ترک کرده و حالا در خانه مادر و پدرش زندگی می‌کند. خانه‌ای که جزو اموال پدری او بوده و حالا خالی افتاده است.

وکیل پرونده همچنین از نقش عمو‌های رومینا در تحریک پدر به قتل می‌گوید و این که هیچوقت تصمیمی برای تحت پیگیرد قرار دادن آنها گرفته نشده است.

او در عین حال از تصویب نشدن لایحه «تشدید مجازات پدر مرتکب قتل فرزند» گلایه می‌کند که همچنان دست پدران را برای قتل فرزندان بازمی گذارد.

پدیده‌ای که در روز‌های اخیر با قتل بابک خرمدین هم دوباره با آن مواجه شدیم.

منبع: رکنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.