کد خبر : 2338 / /
/

تکلیف امتحانات پایان سال دانش‌آموزان چه می شود؟

ساکی درباره روند برگزاری امتحانات پایان سال دانش‌آموزان باتوجه به شرایط کرونا توضیح داد.

تکلیف امتحانات پایان سال دانش‌آموزان چه می شود؟

 

 

خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی در بخش خبری ۲۱ درباره وضعیت برگزاری امتحانات نهایی با اشاره به اینکه براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش شرایط برگزاری امتحانات در ایام شیوع بیماری مشخص شده است، اظهار کرد: بنا بر این مصوبه در شرایطی که امکان حضور دانش آموزان وجود داشته باشد براساس نظر ستاد کرونا کار حضوری انجام می شود و در شرایطی که وضعیت میسر نباشد امتحانات غیرحضوری است.

او ادامه داد: پایه‌های نهم و دوازدهم به دلیل حساسیت پایه‌های تحصیلی در سراسر کشور بدون توجه به رنگ بندی شیوع بیماری امتحانات حضوری است.

ساکی بیان کرد: امتحانات داخلی در شهر‌های نارنجی و قرمز به طور غیرحضوری خواهد بود و فقط برای پایه‌های نهم و دوازدهم آزمون حضوری برگزار خواهد شد.

برگزاری امتحانات رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی تصریح کرد: از ۲۷ اردیبهشت تا٢۴ خرداد امتحانات نهایی برگزار می‌شود و امروز برنامه امتحانی به سراسر کشور ارسال شد تا ادارات کل برنامه ریزی و تمهید مقدمات برای این کار داشته باشند.

به گفته ساکی مصمم هستیم اگر شرایط کرونایی فروکش کند امتحانات در همین بازه زمانی برگزار شود و زمان آن تاخیر نداشته باشد.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در پایه نهم در شرایطی که وضعیت مناطق استان یکسان باشد، سوالات به صورت استانی بر مبنای وضعیت تعیین شده طرح خواهدشد مثلا متناسب با وضعیت قرمز طراحی می‌شود که در وضعیت قرمزمشخص شده است چه بخش‌هایی از کتاب‌های درسی حذف است و آزمون به طور مدرسه‌ای برگزار خواهد شد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.