کد خبر : 2173 / /
/

خدمت سربازی را می‌توان خرید؟

رفتن به خدمت سربازی در برخی از نقاط جهان رایج است، در کشور ما، ایران نیز خدمت سربازی به شکل اجباری رواج دارد، با این وجود تبصره‌هایی مانند امکان خرید سربازی نیز برای برخی مشمولان وجود دارد

خدمت سربازی را می‌توان خرید؟

 

دولت جمهوری اسلامی، در برنامه بودجه کشور در سال ۹۴، قانونی را تحت عنوان جریمه غیبت خدمت سربازی برای مشمولانی که بیش از ۸ سال غیبت دارند وضع کرد که طبق این بند افراد می‌توانند با پرداخت جریمه نقدی غیبت خود، از خدمت سربازی معاف شوند یا به عبارتی کارت پایان خدمت خود را بدون گذراندن این دوره به صورت حضوری دریافت نمایند.

فتن به خدمت سربازی در برخی از نقاط جهان رایج است، در کشور ما، ایران نیز خدمت سربازی به شکل اجباری رواج دارد، با این وجود تبصره‌هایی مانند امکان خرید سربازی نیز برای برخی مشمولان وجود دارد، دولت جمهوری اسلامی، در برنامه بودجه کشور در سال ۹۴، قانونی را تحت عنوان جریمه غیبت خدمت سربازی برای مشمولانی که بیش از ۸ سال غیبت دارند وضع کرد که طبق این بند افراد می‌توانند با پرداخت جریمه نقدی غیبت خود، از خدمت سربازی معاف شوند یا به عبارتی کارت پایان خدمت خود را بدون گذراندن این دوره به صورت حضوری دریافت نمایند.

بسیاری از افرادی که مشمول می‌شوند، مایلند اطلاعاتی درباره وضعیت سربازی خود داشته باشند و بدانند که آیا می‌توانند سربازی خود را خریداری کنند یا خیر. اکنون یکی از رایج‌ترین سوالات این است که آیا امکان خرید خدمت سربازی مشمولان برای سال ۱۴۰۰ وجود دارد؟ پاسخ این است: خیر، از سال ۹۷ به بعد قانون خرید خدمت سربازی حذف شده است.

در سال ۹۷، متقاضیان می‌توانستند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس + ۱۰) جهت خرید خدمت سربازی اقدام کنند، اما این روند ادامه دار نشد و در لایحه بودجه سال ۹۸، جریمه غیبت سربازی درج نشد و افرادی هم که تا پایان فروردین ماه سال ۹۸ درخواست معافیت قانون جریمه مشمولان غایب را ثبت نمودند، تا پایان سال ۹۹، برای پرداخت مبلغ جریمه خود فرصت داشتند.

منبع: اقتصاد نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.