کد خبر : 2064 / /
/

فوت پاکبان مشهدی پس از دریافت واکسن کرونا+علت مرگ چه بود؟

رفتگر مشهدی که چندی قبل با واکسیناسیون کارگران خدمات شهری شهرداری مشهد با واکسن چینی واکسینه شده بود فوت کرد.

 فوت پاکبان مشهدی پس از دریافت واکسن کرونا+علت مرگ چه بود؟

 

بر اساس اطلاعات یک منبع آگاه دو نفر از پاکبان‌های شهر مشهد که فروردین امسال واکسن کرونا دریافت کرده بودند، فوت کردند.محسن رهنمایی مدیر کل نظارت بر خدمات شهری معاونت خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد درباره این خبر گفت: پس از تزریق واکسن به پاکبانان مشهدی دو نفر تاکنون فوت کرده‌اند که فوت یک نفر از آن‌ها بر اثر حادثه رانندگی بوده و بیماری خاصی نداشته اما فوت یک نفر دیگر بر اثر بیماری بوده که بعید می‌دانم این مسئله ارتباطی با واکسن داشته باشد و هنوز چیزی در این باره به اثبات نرسیده است.

وی تصریح کرد: خانواده این پاکبان مشهدی علت فوت وی را  عفونت بدن اعلام  کرده‌اند اما باید بررسی‌های پزشکی در این باره انجام شود تا مشخص شود که تزریق  واکسن در این مسئله دخیل بوده  است یا خیر.مهدی قلیان اول، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در واکنش به این خبر گفت: هنوز علت دقیق فوت این رفتگر مشخص نیست و در حال بررسی موضوع هستیم. من اطلاع دقیقی از علت فوت این فرد ندارم اما شنیده‌ام که تست pcr این پاکبان مثبت اعلام شده است.

وی در ادامه توضیح داد: واکسن قسمتی از ویروس یا ویروس ضعیف و کشته شده است و وقتی تلقیح شود نتیجه تست کرونای فرد را مثبت نمی‌کند اما وقتی نتیجه تست سرولوژی کرونای این فرد مثبت بوده نمی‌توان گفت علت فوت واکسن است. هیچ چیز هنوز معلوم نیست و باید بررسی کنیم که علت دقیق چه بوده اما این احتمال وجود دارد که فرد کرونا داشته و بی علامت بوده و واکسن را هم دریافت کرده اما بر اثر همان کرونا فوت شده باشد.

قلیان اول همچنین تاکید کرد: 400 نفر از پاکبان‌های شهر مشهد واکسن سینوفارم چینی را دریافت کرده‌اند و از همان واکسن هم به گروه‌های حساس تزریق شده است، گروه‌هایی که بیماری‌هایی مانند سرطان، نارسایی کلیه و بیماری‌های خاص داشته‌اند که تحت درمان یا شیمی درمانی بوده‌اند و حتی سطح ایمنی پایینی هم دارند که خدا را شکر تاکنون هیچ عارضه‌ای برای هیچ یک از آن‌ها به وجود نیامده است پس نمی‌توان گفت این واکسن مشکل داشته یا دلیل فوت واکسن است چون به هر حال محتمل‌تر این  است که فردی که ایمنی پایین تری داشته  است در خطر باشد.

منبع:خراسان 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.