کد خبر : 1440 / /
/

شهردار بابل استعفا داد!+ جزئیات

سید مجتبی حکیم شهردار بابل ۱۷ روز پس از بازداشت استعفای خود را تقدیم شورای اسلامی شهر کرد که از سوی اعضای شورا تایید و پذیرفته شد.

 شهردار بابل استعفا داد!+ جزئیات

 

سید مجتبی حکیم شهردار بابل که نهم اسفندماه جاری بدلیل اتهام مالی از سوی مراجع قضایی دستگیر و بازداشت شد، بعد از کش و قوس های فراوان عصر امروز سه شنبه استفاء کتبی خود را شورای شهر بابل تقدیم کرد که اعضای شورای شهر هم با هشت رای موافق و یک رای مخالف استعفاء او را پذیرفتند.

خبر بازداشت شهردار بابل را رییس شورای شهر بابل نهم اسفندماه جاری با متنی که در اختیار رسانه ها قرار داده بود تایید کرد و پس از آن شهرداری بابل تا به امروز بدون سرپرست اداره شد که بلاتکلیفی در مدیریت شهری و برخی مشکلات را به همراه داشت.

سید مجتبی حکیم روز ۱۶ بهمن ۹۷ پس از تغییر ترکیب شورای شهر به دنبال بازداشت پنج عضو این شورا و ورود اعضای علی البدل به عنوان شهردار بابل انتخاب شده بود.

گمانه زنی درباره احضار و دستگیری شهردار بابل از اواخر آذر ماه و زمانی که ۲ عضو شورای شهر به همراه چند کارمند و پیمانکار شهرداری دستگیر شده بودند، در فضای رسانه ای و مجازی دست به دست شد ولی از تاریخ هشت اسفند به صورت جدی مطرح شد.

شهردار بابل دومین شهردار در مازندران است که در نیمه دوم امسال بر سر مسائل مالی بازداشت می شود. پیش از آن شهردار ساری مرکز مازندران هم آبان ماه امسال پس از تکمیل دستگیری تمامی ۹ عضو شورای شهر دستگیر شد.

طبق قانون شوراها، انتخاب شهردار جدید زمانی امکان پذیر است که شهردار خودش استعفاء کند و یا با حکم دستگاه قضایی یا مراجع قانونی ذیربط تعلیق شود. استیضاح و برکناری توسط اعضای شورای شهر هم سومین راه برای هموار کردن مسیر انتخاب شهردار جدید بود.

پیش از این شهر ساری به مدت بیش از ۲ ماه پس از دستیگری شهردار بدون سرپرست یا انتخاب شهردار جدید اداره شد و با انحلال شورای شهر از سوی وزارت کشور و سپردن اختیارات و وظایف شورا به استاندار مازندران به عنوان قائم مقام شورا در بهمن ماه امسال ، سرپرست جدید شهرداری از سوی وی انتخاب و معرفی شد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.