کد خبر : 1405 / /
/

چهارشنبه سوری نشده، ۳ کشته دادیم!

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: حوادث چهارشنبه سوری تا به حال جان سه نفر را گرفته است.

چهارشنبه سوری نشده، ۳ کشته دادیم!

 

مجتبی خالدی در این باره اظهار کرد: متاسفانه گزارشاتی در خصوص فوت دو نفر در اثر استفاده از مواد محترقه در استان کردستان گزارش شده است که این افراد دو آقای ٣١ ساله و ٣٠ ساله هستند.

وی با اشاره به اینکهساختمان نیز تخریب شده است، ادامه داد: بررسی اولیه در حال انجام است که اطمینان حاصل شود که آیا این افراد در اثر استفاده از مواد محترقه جان خود را از دست دادند؟.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به افزایش مصدومان چهارشنبه آخر سال گفت: تا به این لحظه ٢٢٧ نفر در حوادث چهارشنبه سوری مصدوم شدند که ۶٠ نفر همچنان در مراکز درمانی هستند. متاسفانه سه نفر تا این لحظه فوت کردند که دو نفر در شهرستان بانه استان کردستان و یک نفر دختر ۶ ساله در شهر تبریز هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد مصدومان ١٣درصد قطع عضو، ٢٧ درصد آسیب به چشم، ٣۴ درصد سوختگی و بقیه آسیب های جسمی هستند. ١۴ درصد از مصدومان عابر پیاده و ٨۶ درصد افرادی بودند که در حال استفاده مواد محترقه بودند و آمار روند افزایشی خود را از اوایل اسفند شروع و در حال رسیدن به اوج خود است.

چهارشنبه سوری

خالدی گفت: هر روزی که می گذرد آمار بیشتر می شود و بیشترین میانگین سنی ۶ تا ١٨ سال هستند. ٩٢ درصد آقا و ٨ درصد خانم هستند. تهران، آذربایجان شرقی و استان مرکزی بیشترین آمار مصدومان و استان هرمزگان و کرمان کمترین آمار مصدومان را داشتند.

وی افزود: با توجه به اینکه زمان زیادی به حوادث چهارشنبه سوری نمانده است خواهش بنده این است که والدین نظارت بیشتری به رفتار فرزندان خود داشته باشند. اگر مواد محترقه را کشف کردند حتما به اولین ایستگاه آتش نشانی تحویل دهند.

وی گفت: تقاضای ما از عوامل انتظامی این است که حتما نسبت به برخورد قانونی با فروشندگان یا استفاده کنندگان حتما اقدام کنند. خواهش بنده از متولیان مراکز آموزشی و کارفرمایان نیز این است که زودتر افراد را از محل کار یا تحصیل تعطیل کنند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.