کد خبر : 1263 / /
/

کلاهبرداری به بهانه کمک به زلزله زدگان!

مسئله تازه ای نیست کلاهبرداری در دوران بحران و همین کلاهبرداری ها اعتماد را در جامعه کاهش داده است.

کلاهبرداری به بهانه کمک به زلزله زدگان!

 

زلزله زدگان زمین لرزه  5.6 دهم ریشتری سی ‌سخت واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد، آواره شدند در سرما و برف و یخبندان. از این سو بسیاری عزم خود را برای کمک به هموطنانشان جزم کردند و این میان هستند کسانی که از حس انسان دوستی خیرین سوءاستفاده می کنند آنهم به بهانه کمک به زلزله زدگان.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه برخی از کلاهبرداران سایبری برنامه های مجرمانه خود را به عنوان " کمک به زلزله زدگان" اجرا می کنند، اظهار داشت: کاربران دقت داشته باشند تا در دام کلاهبرداران و فیشرها قرار نگیرند.

سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا، ضمن تشریح این خبر اظهار داشت: با توجه به حادثه زلزله در شهرستان سی سخت از توابع استان کهکیلویه و بویر احمد، متاسفانه شاهد هستیم برخی افراد سودجو تحت عنوان کمک به مردم زلزله زده در فضای سایبر و شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری و سوءاستفاده از احساسات شهروندان می‌کنند این در حالی است که کمک‌های جمع آوری شده هیچ گاه به دست نیازمندان نمی‌رسد

زلزله

این مقام مسئول با بیان اینکه شهروندان به هیچ عنوان فریب این تبلیغات را نخورند و برای کمک به زلزله‌ زدگان حتماً از طریق نهادهای معتبر و مسیر های قانونی که از سوی رسانه ها و خبرگزاری های معتبر اعلام می شود، اقدام کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا افزود: با تجزیه و تحلیل پرونده های قضائی ادوار گذشته در خصوص جمع آوری کمک های مردمی در فضای مجازی و اشخاصی که در این خصوص فعالیت کرده اند و سایر تجربیات ثبت شده ، متاسفانه شاهد این موضوع هستیم که مجرمان سایبری با سوء استفاده از موقعیت ایجاد شده با تحریک اذهان عمومی و بعضا سوء استفاده از نام، اعتبار و شهرت افراد مشهور و نامی کشور و تحت عنوان جمع آوری کمک های مردمی به منظور یاری رساندن به آسیب دیدگان از طعمه های خود کلاهبرداری می کنند.

وی بیان داشت: بر اساس رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی در کار گروه ویژه در پلیس فتا، تاکنون چندین نفر با راه اندازی کانال اقدام به کلاهبرداری از هموطنان با این شیوه می کردند که مورد شناسایی قرار گرفتند و اقدام قضائی و قانونی علیه مجرمان و متخلفان این حوزه آغاز شده است.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مواجه با هرگونه موارد مشکوک می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش خدمات الکترونیکی، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.