کد خبر : 1090 / /
/

ناگفته های حادثه پلاسکو از زبان فرمانده پلیس + فیلم

رییس پلیس پیشگیری تهران حادثه پلاسکو که در سال 95 رخ داد را بازخوانی کرد.

ناگفته های حادثه پلاسکو از زبان فرمانده پلیس + فیلم

 

 

 30 دی 95 ساختمان پلاسکو فرو ریخت و در این حادثه 16 آتش‌نشان شهید شده و ۶ شهروند جان باختند. در چهارمین سالگرد این حادثه، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای؛ رئیس پلیس پیشگیری تهران ناگفته‌ها و اقدامات پلیس را در روز حادثه و روزهای بعد از آن بازگو کرد.

سرهنگ موقوفه ای از حادثه پلاسکو گفت : ساعت 8 صبح بود که آتش سوزی طبقات بالایی ساختمان پلاسکو گزارش شده بود و با حضور در محل نیروهای آتش نشانی نیز به موقع رسیده و در حال مهار آتش سوزی بودند. وقتی 2 طبقه بالای پلاسکو ریزش کرد و آتش نشانان عزیز به شهادت رسیدند صحنه تلخ و عجیبی بود که هنوز هم یادآوری آن صحنه وضعیت روحی ام را بهم می ریزد.

موقوفه ای در بازخوانی حادثه پلاسکو که در سال 95 رخ داد ادامه داد: اگر پلیس به موقع مردم و کسبه را از محل خارج و دور نمی کرد قطعا فاجعه انسانی باورنکردنی رخ می داد و ما با تلاش فراوان مانع از ورود مردم و کسبه به داخل ساختمان پلاسکو می شدیم که حتی چند مرتبه نیز با همین افراد درگیری لفظی پیدا کردیم تا به ساختمان پلاسکو وارد نشوند.

شعله های آتش به قدری زبانه می کشید و سوزان بود که احساس خطر وجودمان را در برگرفته بود ولی تصور اینکه ساختمان ریزش کرد را نداشتیم.

وی بیان کرد: به قدری در این حادثه تلخ نگران بودیم که از لحظه اول این اتفاق تا روز آخر که 10 روز گذشت به خانه نرفتم و تا پایان عملیات در محل حادثه حضور داشتم.

ساختمان پلاسکو

ساختمان پلاسکو

ساختمان پلاسکو

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.