کد خبر : 1068 / /
/

برای پیشگیری از کیف قاپی و زورگیری چه کنیم؟

جانشین پلیس پیشگیری پایتخت در خصوص پیشگیری از سرقت کیف قاپی و زورگیری هشدارهایی به شهروندان ارائه کرد.

 برای پیشگیری از کیف قاپی و زورگیری چه کنیم؟

 

 سرهنگ جلیل موقوفه‌ای عنوان داشت: تجربه نشان داده است اکثر سرقت‌هایی که توسط سارقان صورت می‌گیرد به دلیل سهل انگاری و رعایت نکردن نکات ایمنی افراد است، بر این اساس هنگام جابه‌جایی وجوه نقد ضمن مراقبت کامل از وسایل همراه خود، هشدارهای زیر را رعایت و به توصیه‌های پلیس توجه کنند:

این مقام انتظامی گفت: تا حد امکان به جای استفاده از وجوه نقد از کارت‌های الکترونیکی بانکی، چک‌های تضمینی رمزدار و مسافرتی استفاده کنند و هنگام دریافت پول از بانک، حرکات اطرافیان خود را در داخل و خارج بانک، مخصوصاً راکبان موتورسیکلت‌ها دقیقاً زیر نظر بگیرند.

وی با اشاره به اینکه برای حمل پول نقد حتماً از اتومبیل استفاده کنند و پیاده به مقصد نروند، تصریح کرد: معمولاً کیف قاپ ها در اطراف بانک‌ها، دفترخانه‌ها، بنگاه‌ها، مراکز خرید و نقاط خلوت کمین می‌کنند؛ بنابراین هنگام دریافت و حمل پول در چنین اماکنی، مراقبت بیشتری از کیف خود به عمل آورید.

کیف قاپ

جانشین پلیس پیشگیری ادامه داد: هرگز وجوه نقد و اشیا گران قیمت خود را با کیسه‌های نایلونی روشن یا ساک های غیراستاندارد حمل نکنید و به هیچ وجه محتویات داخل کیف خود را در معرض دید افراد ناشناس قرار ندهید. همچنین کیف خود را با دستی که مجاور دیوار یا جوی آب است، حمل کرده و از حرکت در سطح خیابان جداً بپرهیزید.

موقوفه‌ای در پایان گفت: چنانچه به عللی مجبور به حمل پول نقد با کیف هستید، حتماً از کیفی استفاده کنید که دارای دسته محکمی باشد. هنگام سوار شدن در اتوبوس‌های شهری و در اماکن شلوغ به‌جای گرفتن بند کیف، دهانه آن را در دست بگیرید و حتی الامکان کیف را در مقابل سینه خود نگهدارید. و در هنگام مواجهه با افراد زورگیر نترسید ولی درگیر هم نشوید.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.