کد خبر : 11583 / /
/

چگونه واژگان جدید را سریع‌تر به خاطر بسپاریم؟ 11 نکته

چطور لغات انگلیسی را سریع و بهتر یاد بگیریم؟

اگر در حال یادگیری لغات انگلیسی هستید، این را می دانید که یادگیری لغات انگلیسی برای بعضی افراد مثل آب خوردن است.

به این شکل که تا یک کلمه و معنی آن را می بینند، اطلاعات سریعا در حافظه شان ته نشین شده تا بعدا مورد استفاده قرار بگیرند.

به همین راحتی!

اما در مقابل افراد دیگری هم هستند که همیشه درگیر یادگیری لغات انگلیسی، معنی و به خاطر سپردن آن و البته چگونگی استفاده از آن ها در جمله هستند.

اگر شما هم مشکل یادگیری لغات و به خاطر سپردن آن ها را دارید، چرا راه های جدید را انتخاب نمی کنید؟

زبان انگلیسی

اینجا راه هایی برای یادگرفتن لغات انگلیسی وجود دارد که اگر امتحان کنید متوجه می شوید یادگیری کلمات انگلیسی چقدر آسان و لذت بخش است. یادگیری واژگان زبان انگلیسی بخش بسیار مهمی از یادگیری زبان انگلیسی است. هر چه قدر کلمات بیشتری بدانید، بیشتر خواهید توانست چیزی را که می شنوید یا می خوانید درک کنید و بهتر خواهید توانست آنچه را به هنگام مکالمه انگلیسی و نوشتن قصد گفتنش را دارید به زبان بیاورید یا بر روی کاغذ بنویسید.

مهم نیست که دستور زبان انگلیسی تان چقدر خوب است، اگر شما کلمه‌ای که میخواهید از آن استفاده کنید را به انگلیسی نمی‌دانید، شما (به معنای واقعی کلمه)خیلی با مهارت‌های زبانی شما فاصله خواهید داشت:  لغات انگلیسی درها را به دنیاهای جدید باز می‌کند و باعث میشوند که  یادگیری زبان انگلیسی رضایت بخش باشد.

اما گسترش تعداد لغات انگلیسی که می‌دانید مانند یک رژیم غذایی است: باید کمی تلاش کنید این یک حقه جادویی ویک روش مخفی که همه جا برای انجام آن وجود دارد نیست. هر کس باید تمام لغات مورد نیاز خودش را پیدا کند. اما صبور بودن، تعیین اهداف واقع‌بینانه، و پاداش دادن به خودتان اگر به تعدادلغات انگلیسی که از پیش تعیین شده برسید،این  یک استراتژی خوب است که می‌تواند با هر یک از نکات زیر تکمیل شود.

۱ـ بین لغات جدید ارتباط برقرار کنید

چه در حال یادگیری کلمات جدید در زبان مادری خود باشید و چه در یک زبان خارجی، ایجاد ارتباط بین کلمات به شما کمک می‌کند تا کلمات جدید را بهتر به خاطر بسپارید. ارتباط‌های غیرمعمولی، واضح یا خنده‌دار بیشتر از انواع دیگر ارتباط‌ ها به شما کمک می‌کنند تا کلمات جدید را حفظ کنید.

اگر در حال یاد گرفتن زبان انگلیسی هستید، کلمات جدید را با کلماتی از زبان اصلی خودتان ارتباط دهید. اگر کلمه‌ی جدید شبیه کلمه‌ای در زبان اصلی خودتان است، یک ارتباط تصویری ذهنی بین این دو کلمه بسازید.

ارتباط بین کلمات همچنین برای زمانی که کلمات جدیدی در زبان اصلی خودتان یاد می‌گیرید نیز مفید است.

در زمان ایجاد ارتباط بین کلمات، باید تصویری کاملا واضح را در ذهن بسازید و آن را چند بار در روز مرور کنید تا این ارتباط در حافظه‌تان ثبت شود.

۲ـ استفاده از تکنیک های حافظه

یک راه محبوب برای حفظ واژگان استفاده از میانبرهای ذهنی هست که به شما کمک می کنند مفاهیم یا کلمات انگلیسی  پیچیده تری را به یاد بیاورید. به عنوان مثال، شما می توانید بین کلمات ارتباط ایجاد کنید: اگر نمی دانید چگونه کلمات accommodation (محل اقامت )را هجی کنید،

شما میتوانید برای به خاطر سپردن دسته از لغات انگلیسی حروف اول هرکدام از آنهارا کمار هم قرار دهید و یک لغت جدید انگلیسی بسازید .

فقط به خاطر داشته باشید که شما ممکن است با یک واژه خلاصه برخورد کنید: مثلا، زمانی که نیاز دارید به مغازه بروید تا Spaghetti اسپاگتی را بخرید، Tomatoes گوجه‌فرنگی، Olives زیتون، برنج Rice، تخم‌مرغEggs . البته مشکل این است که شما هنوز هم باید علامت اختصاری این لغات را به خاطر بسپارید، اما کمی تمرین کنید.

شما در آینده با ارتباطات خلاقانه و مفید خوب دریافت کنید.: و هر چه بیشتر به مخفف ها یا انجمن ها فکر کنید، کلماتی را که با آن می آیند بهتر به یاد خواهید آورد.

۳ـ ایجاد یک محیط یادگیری

وقتی در خارج از کشور تحصیل می کنید، همه جا زبان انگلیسی را می شنوید و می خوانید و از طریق غوطه ور شدن خیلی سریع تر یاد می گیرید. اما لازم نیست به خارج از کشور بروید تا به آرامی تعداد کلماتی را که می دانید افزایش دهید - می توانید هر جا که هستید محیطی الهام بخش و مطالعه پسند ایجاد کنید: مجله یا کتاب به زبان جدید بخرید، فیلم انگلیسی تماشا کنید، و آشپزی کنید (یا فقط غذا بخورید) .

۴ـ کلمات را در متن قرار دهید

یک ایده خوب برای یادگیری بیشتر کلمات انگلیسی این است که آن‌ها را در متن قرار دهید: به جای نوشتن لیست‌های کلمات تصادفی، سعی کنید آن‌ها را در جملات قرار دهید.

به این ترتیب، می‌دانید که چگونه کلمه در زندگی واقعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، اگر جملات خنده‌دار پیدا کنید، حفظ کردن آن آسان‌تر خواهد بود. بسته به این که چطور یاد می‌گیرید، می‌توانید تصاویر را بسازید یا تصاویری پیدا کنید که جملات را تکمیل کرده و کلمات را در زیستگاه طبیعی خود قرار دهند.

لغات انگلیسی

۵ـ از شرایط زندگی واقعی یاد بگیرید

صحبت از زمینه فیلم‌ها، نمایش‌های تلویزیونی، کتاب‌ها، پادکست انگلیسی یا آهنگ‌ انگلیسی ، تنها یک منبع عالی برای رایج‌ترین کلمات نیستند، بلکه می‌توانند به شما کمک کنند لغات را حفظ کنید چون آن‌ها همیشه با یک صحنه، یک فرد، یا یک رویداد (زندگی واقعی)همراه هستند. پس سعی کنید کتاب بخوانید یا فیلم تماشا کنید (با زیرنویس)و بفهمید که کلمات انگلیسی چه معنایی دارند. اگر یک جمله انگلیسی را دیدید که متوجه نمیشوید ، آن را یادداشت کنید، آن را نگاه کنید و آن را به خاطر بسپارید.

۶ـیادگیری را به سطح بعدی ببرید

اگر می خواهید یادگیری زبان را به سطح بعدی ببرید، در این مرحله فقط کافی است مترادف لغات انگلیسی را پیدا کنید و کنار آنها بنوبسید. اگر می خواهید بیشترین استفاده را از فرایند یادگیری خود بدست آورید، سعی نکنید کلمات انگلیسی را به زبان مادری خود ترجمه کنید، بلکه در عوض، آن را به زبان انگلیسی که سعی می کنید یاد بگیرید توضیح دهید و توصیف کنید.

۷ـ ابزاری که برای یادگیری شما مفید هستند را پیدا کنید

هر کسی متفاوت یاد می‌گیرد، بنابراین اگر شما نمی‌دانید چه چیزی برای شما مفید است ، راه‌های مختلف را امتحان کنید - یا ترکیبی از آن - تا جایی که ممکن است: flashcards، برنامه‌ها، فهرست‌ها، بازی‌ها، یا پس از آن، راه‌های زیادی برای افزایش دایره لغات انگلیسی هستند. همین مساله برای پیدا کردن زمان مناسب نیز صادق است: برخی افراد می‌خواهند یک زمان خاص را برای یادگیری زبان انگلیسی مشخص کنند که فقط در آن بازه به یادگیری بپردازند. مهم نیست که کدام روش را انتخاب کنید، حتما به برنامه ای خواهید رسید که با تمرین و ممارست به هدف خودتان نزدیک خواهید شد.

۸ـ یادگیری را تعاملی کنید

یادگیری زبان انگلیسی با فلش کارت ها درست مثل این است که ابزارهای درستی را که برایتان کار می کنند پیدا کرده باشید، چون این فلش کارت های زبان انگلیسی باعث میشود لغات انگلیسی برای همیشه در ذهن شما ثبت شوند اما به شرطی که فقط کلمات را از یا لیست کارتها نخوانده باشید  حتما تلفظ لغات انگلیسی را بشنوید، خودتان حنما تلفظ لغات را همراه با دیکشنری تکرار کنید و بعد از آن لغت را وارد دفترچه ی لغات انگلیسی خودتان کنید. برای اینکار حتما باید اصطلاحات زبان انگلیسی را بدانید.

۹ـتمرکز بر روی کلمات مفید

اگر می‌خواهید دایره لغات  انگلیسی خود را گسترش دهید به این دلیل که  می‌خواهید در یک شرکت با زمینه ی خاص در خارج از کشورکار کنید، احتمالا مجبور نیستید رمان‌های زبان اصلی شکسپیر را بخوانید یا بر روی کلمات انگلیسی که مربوط به قرون‌وسطی هستند تمرکز کنید.

در زمینه ی کار شما هرچه کلمات انگلیسی عملی‌تر باشند محبوب ترند و بیشتر هم استفاده خواهند شد،به عنوان مثال لغات انگلیسی مخصوص بازار کار، لغات انگلیسی برای سرگرمی‌ها و مکالمات روزمره انگلیسی بسیار در میان افراد رایج هستند، به راحتی میتوانید لغات و جملات انگلیسی مربوط به حرفه ای که هستید را یا خودتان به صورت خودخوان بیاموزید یا از مدرس زبان انگلیسی تان بخواهید که به شما آموزش دهند.

و با این کار تمرکز شما فقط به قسمت مورد نیاز تان خواهد بود و به راحتی به آن مسلط خواهید شد واغلب می‌توانید از آن‌ها بیشتر استفاده کنید.

۱۰ـ تکرار لغات قدیمی را فراموش نکنید

به یاد داشته باشید که فقط کلمات جدید را تکرار نکنید، بلکه "لغات قدیمی انگلیسی" که فکر می‌کنید قبلا حفظ کرده‌اید را نیز تکرار کنید و با آنها جمله سازی کنید. شما مجبور نیستید به کلمات یادداشت شده همانند دایره لغات جدید نگاه کنید، اما هرچه بیشتر از کلمات استفاده کنید، بهتر است و باعث می شود آن‌ها را به یاد داشته باشید. و هر روزه از انها استفاده کنید

۱۱ـ خودتان را بیازمایید

هر از گاهی از خودتان آزمون لغات انگلیسی بگیرید تا متوجه نقاط قوت و ضعف خودتان شوید که باید بر روی چه دسته کلماتی بیشتر کار کنید.

وب‌سایت‌های مختلفی وجود دارند که آزمون‌های لغات را به شکل آنلاین برگزار می‌کنند. بعضی از این وب‌سایت‌ها به شما اجازه می‌دهند تا سطح زبان خود، و یا حتی موضوع کلمات را انتخاب کنید و بعضی دیگر، اجازه می‌دهند با فهرست خاصی که خودتان از کلمات دارید، آزمونی طراحی کنید.

یادگیری زبان انگلیسی

کدام کلمات را یاد بگیریم ؟ 

  1. کلماتی را یاد بگیرید که برای دروسی که در حال مطالعه آن ها هستید حائز اهمیت است.
  2. کلماتی را یاد بگیرید که به طور مکرر، آن ها را می خوانید یا می شنوید.
  3. کلماتی را یاد بگیرید که شما می دانید غالبا خودتان از آن ها استفاده می کنید.
  4. کلماتی که نادر هستند و استفاده ای ندارند را کنار بگذارید.( در این مورد می توانید از معلم زبان انگلیسی تان کمک بخواهید.)

جمع بندی و نتیجه گیری

معمولا اولین چیزی که شما درباره ی یادگیری یک لغت جدید انگلیسی یاد می گیرید این است که این کلمه به چه معناست و ترجمه آن در زبان خودتان چیست.اما موارد دیگری هم وجود دارد که شما باید قبل از این که بگویید یک واژه را مانند یک گویشور بومی انگلیسی بلد هستید بدانید.

  1. املای آن کلمه را یاد بگیرید.
  2. نحوه تلفظ آن را یاد بگیرید.
  3. بدانید که کلمه اسم , فعل یا صفت است.
  4.  اغلب با چه کلماتی استفاده می شود.
  5. موقعیتی که بیش تر از همه استفاده می شود کجاست.
  6. اطلاعات گرامری دیگری درباره آن کلمه یاد بگیرید.

گویشوران بومی انگلیسی همه ی این اطلاعات را با خواندن و شنیدن مکرر کلمات یاد می گیرند و این بهترین روش برای یادگیری واژگان جدید است.

برای یادگیری و آموزش زبان انگلیسی به سایت میرا عراقی مراجعه کنید تمامی مقالات توسط تیم تحقیقاتی میرا عراقی صورت می‌گیرد.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.