کد خبر : 8633 / /
/

یارانه جدید رئیسی در کارت اعتباری/صدور کارت‌ اعتباری معیشتی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از ارائه پیشنهادی از سوی کمیسیون متبوعش درباره صدور کارت‌های اعتباری به هر فرد برای تقویت سفره خانوار به‌جای اختصاص ارز یارانه‌ای به واردات کالاهای اساسی در قالب ارز ۴۲۰۰ تومانی خبر داد.

یارانه جدید رئیسی در کارت اعتباری/صدور کارت‌ اعتباری معیشتی

در جریان این پیشنهاد کارت‌های اعتباری برای مردم صادر می‌شود. این کارت‌ها به کارت‌های سوخت برای خودرو شباهت دارد که بر اساس آن هر فردی یک سرانه دارد و اگر بخواهد از آن استفاده کند با قیمت ترجیحی به اصطلاح سوخت را دریافت می‌کند، در واقع مطابق سهمیه خود سوخت دریافت می‌کند، اما اگر مازاد بر آن سوخت بخواهد طبیعتا با نرخ آزاد محاسبه می‌شود، بنابراین شبیه این مدل کارت سوخت، برای کارت اعتباری صادر شده تا سبد خانوار که امروز به دلیل تورم کوچک شده از این طریق جبران شود.

پورابراهیمی ادامه داد: در صورت اجرای این طرح، روش توزیع یارانه که سال‌های گذشته به شکلی ایجاد منابع برای واردات کالاهای اساسی بود در قالب ارائه کارت اعتباری معیشتی به مردم تغییر می‌کند و قرار است این پیشنهاد کمیسیون توسط کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و دولت بررسی و نهایی شود و در صورت توافق این روش جایگزین روش قبلی خواهد شد.

گزارش تفریغ بودجه ۹۹ استانی در راه مجلس

همچنین در خبری دیگر به گزارش «ایرنا»، محمد طلوعی، مدیر‌کل تلفیق و تدوین تفریغ بودجه دیوان محاسبات گفت: گزارش تفریغ بودجه سال ۹۹ به صورت کلی تهیه شده است و به زودی این گزارش در دو بخش دستگاهی و استانی تدوین و به مجلس ارسال خواهد شد.

دیدار اعضای کمیسیون امنیت ملی با رئیس‌جمهوری

همچنین به گزارش «ایسنا»، محمود عباس‌زاده مشکینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که اعضای این کمیسیون جلسه‌ای با رئیس‌جمهوری برگزار می‌کنند. آسیا محوری و تقویت ارتباط با همسایگان از محورهای گفت‌وگو هستند.

منبع: دنیای اقتصاد

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.