کد خبر : 6386 / /
/

اخبار بازگشایی مدارس| مدارس از کی باز می شوند؟| بازگشایی مدارس در دوره کرونا

شرایط بازگشایی مدارس اعلام شد+ جزئیات

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: مقرر شده است که شرایط بازگشایی حضوری مدارس از آبان ماه به صورت تدریجی، آرام و با کسب اطمینان از سلامت دانش آموزان آغاز می‌شود.

شرایط بازگشایی مدارس اعلام شد+ جزئیات

 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: مقرر شده است که شرایط بازگشایی حضوری مدارس از آبان ماه به صورت تدریجی، آرام و با کسب اطمینان از سلامت دانش آموزان آغاز می‌شود.

شرایط بازگشایی همه مدارس از آبان ماه

علیرضا کمرئی درباره بازگشایی مدارس افزود: شروع فعالیت آموزشی دانش آموزان از اول مهر به احتمال زیاد به صورت غیر حضوری خواهد بود.

وی ادامه داد: بازگشایی مدارس از آبان ماه با اطمینان از سلامت دانش آموزان آغاز می شود و به تدریج گسترش می‌یابد و حضور دانش آموزان و آموزش به روش‌های متنوع حضوری و غیرحضوری (ترکیبی) انجام می‌شود.

 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: بازگشایی مدارس سال گذشته بر مبنای رنگ بندی شهرها از نظر شیوع ویروس کرونا بود اما در حال حاضر این موضوع تابع رنگ‌بندی نخواهد و سیستم های اجتماعی در تلاش هستند که سطح سرایت پذیری کرونا را به واسطه فاصله گذاری اجتماعی، کاستن از اجتماعات و واکسیناسیون کاهش دهند.

کمرئی خاطرنشان کرد: مناطق آموزشی که تراکم دانش‌آموز در آنها کمتر است، کلاس های با جمعیت کمتر دارد و امکان فاصله‌گذاری اجتماعی در محیط آموزشی آنها بیشتر است، در اولویت بازگشایی قرار می‌گیرند.

وی عنوان کرد: بنابراین مدارس با جمعیت کم در مناطق کم جمعیت یا پیرامون استان‌ها،  در برخی شهرستان‌ها و مدارس روستایی در اولویت بازگشایی هستند، همچنین اینکه امکانات دیجیتال در این مناطق کمتر است و باید امکانات آموزشی بیشتری برای آنها مهیا شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: بازگشایی مدارس به تدریج آغاز می‌شود، حوزه سلامت و بهداشت آموزش و پرورش با همکاری سایر مراجع بهداشتی پس از بررسی و تایید اعلام می کند که کدام مدارس با رعایت فاصله اجتماعی، کاهش تراکم دانش آموز در مدرسه و رعایت سایر پروتکل‌های بهداشتی نسبت به بازگشایی اقدام کنند.

کمرئی تاکید کرد: در راستای بازگشایی مدارس، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی دانش آموزان و عوامل مدارس اصل اساسی خواهد بود.

واکسیناسیون بیشتر معلمان تا آبان انجام می‌شود

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنین درباره واکسیناسیون معلمان و کادر مدرسه گفت: دز اول واکسیناسیون معلمان با همکاری وزارت بهداشت تمام  و تزریق دز دوم هم آغاز شده است.

کمرئی افزود: با افزایش سرعت واکسیناسیون امیدواریم در بسیاری از مناطق تا پایان شهریورماه به نتیجه قابل قبولی دست یابیم.

وی بیان کرد: با توجه به فاصله دز اول و دوم برخی از واکسن‌ها و رعایت این زمانبندی و عملکرد واکسن و تولید پادتن به مرور زمان نیاز است، اما پیش بینی می شود که تا آبان ماه تعداد بسیاری از معلمان واکسیناسیون را انجام داده‌اند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: علاوه بر معلمان عواملی که با دانش آموزان برخورد دارند مانند رانندگان در سرویس ایاب و ذهاب و سایر اعضای مدرسه باید واکسینه شوند.

کمرئی افزود: با توجه به اینکه دانش آموزان کمتر از کرونا آسیب می‌بینند و امکان دارد که ناقل کرونا برای والدین باشند، پیش بینی شده که تا زمان بازگشایی والدین هم واکسینه شده اند.

به گزارش ایرنا، مدارس و  سایر مراکز آموزشی پس از شیوع ویروس کرونا در کشور از ابتدای اسفند ماه سال ۹۸ تا کنون تعطیل شد و آموزش‌ها در بستر غیرحضوری مانند فضای مجازی، شبکه شاد، مدرسه تلویزیونی و بسته ‌های آموزشی پیگیری شد.

هرچند که آموزش و پرورش اردیبهشت ۹۹ اقدام به بازگشایی مدارس به صورت اختیاری برای رفع اشکال دانش آموزان کرد اما آموزش بازهم در سال تحصیلی جدید با توجه به گسترش ویروس کرونا و هراس عمومی از انتقال این ویروس به خانواده‌ها به صورت غیرحضوری دنبال شد.

اما پس از ارزیابی نتایج آموزش غیرحضوری بر سلامت جسم، روان و تحصیل دانش‌آموزان، مسوولان آموزش و پرورش به این نتیجه رسیدند که آثار مخرب تعطیلی مدارس بسیار بیشتر از بازگشایی است، بنابراین با توجه به تحقیقات صورت گرفته توسط این وزارتخانه و ستاد مقابله با کرونا قرار است امسال شاهد حضور دانش آموزان در مدارس باشیم.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.