کد خبر : 6219 / /
/

عکس بازیگران/عکس بازیگران مرد /عکس بازیگران معروف

خسرو شهراز بازیگر معروف سریال گاندو کرونایی شد

خسرو شهراز متولد 1 فروردین 1330 در کرمانشاه، بازیگر است.

خسرو شهراز بازیگر معروف سریال گاندو کرونایی شد

فارغ التحصیل لیسانس رشته برق و الکترونیک از دانشگاه شریف در سال 1363 می باشد، او در کنار بازیگری مدت ها کارگردان تئاتر  و کارمند وزارت نیرو نیز بود

شروع کار خسرو شهراز

خسرو شهراز

کاردانی خود را در رشته برق از هنرستان کرمانشاه گرفت و با تئاتر وارد عرصه هنری شد و تا سال 1358 در صدا و سیمای کرمانشاه مشغول فعالیت بود.او همچنین کارمند وزارت نیرو می باشد که حالا بازنشسته می باشد.

بعد از نقل مکان به تهران فعالیت هنری او بصورت جدی با فیلم چریکه هورام در سال 1378 به کارگردانی فرهاد مهران فر شروع شد و در فیلم خیابان هشتم بخوبی درخشید.وی تجربه بازی در فیلم های فرات، هفت دقیقه تا پاییز، چمران، ماهی و گربه را هم دارد. 

یکی از بیادماندنی ترین نقش های استاد شهراز بازی در سریال آنام به کارگردانی جواد افشار در سال 1396 در نقش کبیر بود که بسیار دیده شد.

مریضی خاص خسرو شهراز

خسرو شهراز

از سال 1384 با مشکل تومور مثانه دست و پنجه نرم می کنم که خوشبختانه این تومور خوش خیم است اما باید هر سه ماه یبار برای چک آپ به بیمارستان مراجعه کنم.

این بیماری هیچ مشکلی برای من بوجود نیاورده است و اگر به موقع به دکتر مراجعه کنم مانند پر کردن دندان ساده است.

اساساً دوست دارم در نقش های متفاوتی بازی کنم نقش هایی که چند وجهی باشند، هیچ وقت به دنبال بازی در نقش های ساده نبودم.

حتی اگردر نقش کوچکی برای بازی پیش رو داشته باشم تلاش می کنم چیزی به آن بیافزایم تا از سادگی و موتون بودن دور شود.

 مصاحبه با خسرو شهراز 

خسرو شهراز

مردم شما را بیشتر بعنوان یک چهره تئاتری می شناسند. فکر می کنید بازی جلوی دوربین در مقایسه با صحنه تئاتر، چه مزایا یا سختی هایی دارد؟

نمی شود این دو را با هم مقایسه کرد. تئاتر یک مقوله جدایی است. در تئاتر فرصت اشتباه ندارید، ولی در فیلم هر چه اشتباه کنید کات داده و آن صحنه مجدداً تکرار می شود. همین خصوصیت خاص سبب می شود که شما در صحنه تئاتر متمرکز باشید و کوشش کنید که اشتباه نداشته باشید و درست عمل کنید، مشقت های خاص خود را هم دارد. تصویر پر از ترفند است و شما در تئاتر مقابل تماشاگرهایی هستید که نمی توانید در لحظه از ترفندی استفاده کنید. حضور در صحنه و ماندن بسیار دشوار است و کار هر کسی هم نیست.

علل دوریتان از تئاتر چیست؟

یکی از دلایل دوری ام از تئاتر این است که تئاتر دیگر برایم جذابیت قبل را ندارد و راضی ام نمی کند. متأسفانه این ایام حضور در تئاتر آن قدر حاشیه دارد که من از بودن در این فضا دیگر لذت نمی برم. بیشتر از این که به اصل تئاتر بها داده شود این حواشی هستند که ارزش پیدا کرده اند و همین مسئله سبب دور شدن افرادی مثل من از این فضا خواهد شد.

من عاشق تئاتر هستم و همیشه تسلیم این هنر می شوم ولی هنگامی که لذتی در کار نباشد از حضور در این آشفته بازار زجر می کشم. این ایام یا نمایش های خوب و تاثیرگذار کم تر اجرا میشود یا به من پیشنهاد نمی شود در حالیکه اگر پیشنهاد جذابی دریافت کنم که راضی ام کند و به سلیقه من نزدیک باشد، حتماً موافقت می کنم.

کار با کارگردان مطرحی مانند ابراهیم حاتمی کیا در فیلم« چ» چه کمکی به شما کرد؟
چه خاطره ای از بازی در فیلم« چ» دارید؟

ابراهیم حاتمی کیا کارگردان فوق العاده  قابل احترامی است. من یک کار با ایشان داشتم و آن فیلم« چ» است که از آغاز تا پایانش پر است از خاطره. یکی از مواردی که ایشان پیش از آغاز فیلم برداری انجام می داد، این بود که هنرپیشه با همان گریم و لباس و در همان لوکیشنی که قرار بود فیلمبرداری انجام شود، تمرین می کرد. این فرصت خوبی برای بازیگر بود که بتواند به بازی ای که می خواهد انجام بدهد فکر کند. در بسیاری از کارها پس از اتمام فیلمبرداری آن صحنه و پایان سکانس موردنظر ، تازه متوجه می شدیم که نباید آن حرکت را انجام می دادیم یا درصورتی که طور دیگری بازی می کردیم خیلی بهتر بود و در آن لحظه آن کار را می کردیم.

تمرینات خاص آقای حاتمی کیا این فرصت را به ما می داد که بدانیم باید چه کنیم و مسئله را خیلی خوب دریافت می کردیم. ابراهیم حاتمی کیا فوق العاده روی بازی ها تاثیرگذار بود و خیلی جدّی برخورد می کرد. اهل تعارف هم نبود. واقعاً درصورتی که بازیگری توانایی نداشت بدون تعارف آنرا کنار می گذاشت. من فکر می کنم این میتواند یکی از خصوصیات یک کارگردان مقتدر باشد.

بهترین نقشی که در تئاتر و سینما بازی کرده اید کدام بوده است؟

آثار خوبی در تئاتر داشتم که البته افراد دیگر باید در خصوص آنها نظر بدهند و هیچ وقت اعتقاد نداشتم که از کارهایم تعریف کنم، دیگران باید قضاوت کنند، ولی می توانم به بازی در نمایش کالون و قیام کاستلیون به کارگردانی آرش دادگر در نقش کشیش و بازی در نمایش شاه لیر به کارگردانی همین کارگردان و مجدداً همین نمایش به کارگردانی دکتر مسعود دلخواه در نقش گلاستری اشاره کنم. همچنین بازیگر نقش« ژاور» در بینوایان و نقش« فاگین» در تئاتر الیور توئیست بودم که برای ایفای این نقش در سال ۹۳ جایزه هم گرفتم. در کار تصویر هم مجموعه تلویزیونی« آنام» را دوست دارم.

ازدواج خسرو شهراز

خسرو شهراز

استاد خسرو شهراز سالهاست ازدواج کرده و متاهل می باشد.

عاشق تئاترم … اما …

عاشق تئاتر هستم و همیشه تسلیم این هنر می شوم اما زمانی که لذتی در کار نباشد از حضور در این آشفته بازار زجر می کشم

خوشبختانه من نیاز مالی ندارم اما این به معنای مجانی کار کردنم نیست و متاسفانه در این آشفته بازار، دلالانی ورود پیدا کرده اند که خودشان را صاحب تئاتر می دانند و از این راه کاسبی می کنند

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.