کد خبر : 6032 / /
/

علی دایی / عکس علی دایی / بیوگرافی علی دایی

برادر علی دایی بیمارستانی شد

جزئیات زندگی علی دایی فوتبالیست و مربی معروف کشور را بدانید.

برادر علی دایی بیمارستانی شد

علی دایی بازیکن فوتبال بازنشستهٔ تیم ملی ایران و باشگاه پرسپولیس است که علاوه بر بازی در لیگ برتر ایران، سابقه حضور در لیگ‌های ستارگان قطر، امارات و بوندسلیگا آلمان را هم در کارنامه دارد.علی دایی اکنون مربی فوتبال، تجارت‌پیشه، کارآفرین و بنیانگذار و مدیرعامل شرکت پوشاک ورزشی دایی است.علی دایی که بهترین گلزن تاریخ تیم ملی ایران به‌شمار می‌رود؛ در نظرسنجی‌های سایت ای‌اف‌سی و برنامه نود با کسب اکثریت آرا به ترتیب به عنوان بهترین مهاجم تاریخ جام ملت‌های آسیا و نیز بهترین مهاجم بعد از انقلاب در ایران انتخاب شد.همچنین نام علی دایی از سوی ای‌اس‌پی‌ان در لیست ده بازیکن برتر تاریخ فوتبال آسیا قرار گرفته‌است. او با زدن ۱۰۹ گل در ۱۴۸ بازی ملی، رکورد بیشترین گلِ زده در بازی‌های ملی فوتبال مردان جهان و با زدن ۱۴ گل، رکورد بیشترین گلزنی را در ادوار جام ملت‌های آسیا در اختیار دارد.با موافقت شورای شهر تهران در ۱۵ تیر ۱۴۰۰ خروجی بزرگراه باکری به اتوبان کرج تا ورودی اصلی مجموعه ورزشی آزادی به نام علی دایی به ثبت رسید.

ازدواج علی دایی

علی دایی

ازدواج علی دایی در اول بهمن ماه 1383 صورت گرفت و به جرگه متاهلین پیوست. علی دایی در سال 1384 در مصاحبه ای با سایت تبیان در خصوص شیوه آشنایی با همسرش و خصوصیات شریک زندگیش گفت:همسرم از آشنایان دور خانوادگی ما می باشد، مادرش اردبیلی و پدرش تبریزی است و بزرگ شده تهران می باشد. مشخصات کامل یک دختر آذربایجانی را دارد و لیسانس صنایع غذایی می باشد، او هشت سال از من کوچک تر است.

علی دایی در خصوص انتخاب همسرش گفت:همسرم را هم من انتخاب کردم و هم مادرم. علی دایی در ادامه می گوید:همسرم فرزند اول خانواده است.

نکته جالب در مورد ازدواج دایی مهریه همسرشان است. «از آنجا که خانواده همسرم دارای اعتقادات ارزشمند اسلامی هستند، مهریه شان مثل مهریه حضرت فاطمه(س)، «آب» است. خیلی ها فکر می کردن که مهریه همسرم سکه های زیادی است، به قول این جدیدی ها!... اما با تفاهمی که بین ما بود، مهریه ضامن خوشبختی نیست، بلکه صداقت ها و حسن نیت ها، زمینه ساز یک زندگی مشترک است»

اولین فرزند علی دایی در سال 1388 به دنیا آمد. دختری با نام نورا که علی دایی به وی بسیار علاقه دارد و می گوید:دوست دارم نورا به همه چیز برسد.

علی دایی هر موقعیتی که برایش پیش بیاید دخترش را با خود همراه میکند. 

برادر علی دایی بیمارستانی شد

علی دایی

سومین پسر خانواده «دایی» که او را خانه کیکاووس صدا می کنند اما همه به اسم محمد می شناسیم اش؛ کسی که نزدیکترین فرد به معروفترین عضو خانواده شان یعنی «علی دایی» است.

محمد دایی برادر علی دایی و مربی فصل گذشته تیم فوتبال نفت تهران به دلیل عارضه قلبی راهی بیمارستان شد.

البته حال عمومی دایی خوب است و به زودی از بیمارستان مرخص می شود. به نظر می رسد یکی از رگ های قلب وی دچار گرفتگی شده است.

دایی به تازگی موفق شد در فینال جام حذفی به همراه نفت تهران با شکست تراکتور سازی تبریز قهرمان این مسابقات شوند.

شروع کار علی دایی

علی دایی

علی دایی، فوتبال خود را از استقلال اردبیل آغاز کرد. علی دایی پس از قبولی در دانشگاه صنعتی شریف و اقامت در تهران، به تیم تاکسیرانی تهران پیوست. دایی پس از آن، چهار سال در تیم بانک تجارت در مسابقات لیگ تهران به میدان رفت و از آنجا بود که مورد توجه مربیان وقت تیم‌های فوتبال قرار گرفت و برای اولین بار به تیم ملی دعوت شد. دایی پس از آن به تیم پرسپولیس تهران پیوست و دوران فوتبال حرفه‌ای خود را با بازی در جام آزادگان آغاز کرد.

پرسپولیس/ فصل ۱۳۷۳

علی دایی در سال ۱۳۷۳ به پرسپولیس پیوست. دایی در اولین فصل حضور در پرسپولیس همراه با فرشاد پیوس در خط حمله این تیم ۳۵ گل به ثمر رساندند که دایی زننده ۱۵ گل از این تعداد بود. در رقابت‌ها جام آزادگان که در فصل ۱۳۷۳ با حضور ۲۴ تیم در دو گروه ۱۲ تیمی برگزار شد، پرسپولیس و کشاورز از گروه دو، همراه با سایپا و استقلال از گروه یک به جمع چهار تیم پایانی راه یافتند.

در بازی نیمه نهایی این رقابت‌ها پرسپولیس به مصاف استقلال رفت. در دیدار رفت و در حالی که بازی با تساوی ۲–۲ دنبال می‌شد، این مسابقه به جنجال کشیده شد و با آمدن تماشاگران به زمین مسابقه، این بازی ناتمام به پایان رسید. پس از مدتی با حکم کمیته انضباطی، پرسپولیس با نتیجه ۰–۳ بازنده دیدار رفت اعلام شد. در بازی برگشت که در بندرعباس برگزار شد، دو تیم به تساوی بدون گل رسیدند و در نهایت پرسپولیس در مجموع با نتیجه ۰–۳ در دوبازی رفت و برگشت مغلوب استقلال شد و از رسیدن به فینال رقابت‌های جام آزادگان بازماند.در دیدار رده‌بندی این رقابت‌ها، پرسپولیس از بازی با کشاورز انصراف داد و دایی به همراه این تیم، به مقام چهارم جام آزادگان رسید.

افتخارات علی دایی

علی دایی

بیشترین گل زده در تاریخ تیم ملی فوتبال ایران - 109 گل

برترین گلزن تاریخ رقابتهای مقدماتی جام جهانی در سال 1997

تنها بازیکن آسیایی دربین 100 بازیکن برتر تاریخ فوتبال

اولین ایرانی حاضر در یکی از تیم های فینالیست لیگ قهرمانان اروپا

برترین گلزن تاریخ جام ملتهای آسیا

2 بار برترین گلزن ملی جهان در سال های 1996 و 2004

قهرمانی با پرسپولیس در لیگ ایران 1374،

حضور در فینال جام باشگاه های اروپا و نایب قهرمانی با بایرن مونیخ در جام باشگاه های اروپا 1999،

قهرمانی با بایرن مونیخ در جام حذفی آلمان،

قهرمانی با بایرن مونیخ در بوندس لیگا و حضور با هرتابرلین در جام باشگاه های اروپا 2000،

قهرمانی جام حذفی ایران با صباباتری در سال 1384،

قهرمانی لیگ با سایپا در سال1386 به عنوان بازیکن مربی ٫

قهرمانی جام حذفی با پرسپولیس به عنوان سرمربی

آقای گل جام ملتهای آسیا 1996

بهترین بازیکن سال آسیا 1999

قهرمانی جام حذفی با نفت تهران

علی دایی

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.