کد خبر : 52653 / /
/

5 راهکار مهم برای سالم ماندن پوست در تابستان | روتین مراقبت از پوست در فصول گرم سال

با شروع فصول گرم سال، نوع روتین پوستی و مراقبت از پوست متفاوت می‌شود که رعایت آنها می‌تواند پوستی سالم و شفاف را برای فرد به امغان بیاورد.

5 راهکار مهم برای سالم ماندن پوست در تابستان | روتین مراقبت از پوست در فصول گرم سال

راهکارهای طلایی برای مراقبت از پوست در ماه‌های گرم سال را از دست ندهید.

1-هیدراته نگه داشتن بدن

گرمای هوا منجر به کم‌آبی بدن شود. پوست کم آب تمایل دارد کدر و خشک به نظر برسد و ممکن است مستعد تحریک شود. برای مقابله با این امر، اولویت‌دادن به هیدراتاسیون با نوشیدن آب فراوان در ساعات روز ضروری است. سعی کنید حداقل ۸ تا ۱۰ لیوان آب در روز مصرف کنید تا پوست خود را از درون هیدراته نگه دارید. هیدراتاسیون کافی سنگ بنای مراقبت از پوست بوده و به حفظ سلامت پوست کمک می‌کند.

2-تغذیه پوست با غذاهای سالم

تغذیه نقش اساسی در مراقبت از پوست دارد. در وعده‌های مختلف، غذاهای غنی و سرشار از ویتامین، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان را بگنجانید. انواع میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین‌های بدون چربی را در وعده‌های غذایی خود بگنجانید تا پوست خود را با مواد مغذی ضروری تأمین کنید.

غذاهایی مانند ماهی قزل‌آلا، آووکادو، آجیل و سبزیجات دارای برگ سبز به دلیل داشتن اسیدهای چرب امگا ۳ و محتوای ویتامین که به حفظ خاصیت ارتجاعی و هیدراتاسیون پوست کمک می‌کنند، برای سلامت پوست مفید هستند. برای حمایت از سلامت پوست در طول روزه‌داری، یک رژیم غذایی متعادل و مغذی را در اولویت قرار دهید، زیرا مراقبت از پوست از درون شروع می‌شود.

3-یک روال پاکسازی ملایم را رعایت کنید

ثبات در روال‌های مراقبت از پوست، به‌ویژه پاک‌سازی، در ماه‌های گرم سال بسیار مهم است. تعریق در این فصول، ضرورت نیاز به یک رژیم مراقبت از پوست مناسب را ایجاب می‌کند. پاک‌کننده‌های ملایمی را انتخاب کنید که به طور مؤثر پوست را بدون از بین بردن روغن طبیعی تمیز کند.

یک پاک‌کننده ملایم و آب‌رسان مناسب با نوع پوست خود انتخاب و دو بار در روز از آن استفاده کنید. تمیزکردن یک‌بار در صبح و یک‌بار قبل از خواب به از بین بردن کثیفی، عرق و آلاینده‌ها بدون آسیب رساندن به سد پوست کمک می‌کند.

4-استفاده منظم از مرطوب کننده

رطوبت‌رسانی منظم برای حفظ سلامت پوست و مبارزه با خشکی ضروری است. پس از پاک‌سازی و قبل از خواب، از مرطوب‌کننده استفاده کنید تا رطوبت را جبران کرده و از خشکی آن جلوگیری کنید. به دنبال مرطوب‌کننده‌های غیر کومدوژنیک مناسب برای نوع پوست خود باشید تا از مسدودشدن منافذ جلوگیری کنید.

در طول روز، مرطوب‌کننده‌های سبک‌وزن را انتخاب کنید که به‌راحتی جذب پوست می‌شوند، مخصوصاً در آب‌وهوای گرم و مرطوب حتماً استفاده کنید. مرطوب کردن منظم به حفظ سد رطوبتی طبیعی پوست کمک می‌کند و سلامت پوست را در طول دوره روز افزایش می‌دهد.

5-محافظت از پوست در برابر نور خورشید

محافظت از پوست در برابر اشعه مضر UV بسیار مهم است، به‌خصوص در روزهای گرم سال، قبل از فعالیت در فضای باز، یک ضدآفتاب با طیف وسیع با SPF 30 یا بالاتر را در نواحی در معرض دید؛ مانند صورت، گردن و دست‌ها بمالید. کرم ضدآفتاب را هر دو ساعت یکبار تجدید کنید، به‌خصوص اگر عرق می‌کنید یا در حال فعالیت بدنی هستید.

محافظت از پوست در برابر اشعه خورشید به جلوگیری از آسیب‌های خورشید، پیری زودرس و سرطان پوست کمک و سلامت پوست را تضمین می‌کند. گنجاندن محافظت از آفتاب در روتین مراقبت از پوست برای حفظ سلامت و درخشان بودن پوست ضروری است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.