کد خبر : 49844 / /
/

یارانه نقدی | یارانه نقدی تشویقی| یارانه نقدی این ماه

صفر تا صد افزایش ۲۲۰ هزار تومانی یارانه نقدی | «طرح فجرانه» برای ۷دهک به در مدت سه ماه

مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی برای سه ماه با یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی برای دهک‌های یک تا هفت درآمدی (۶۱ میلیون نفر) در حالی اجرایی شده که با خرید از فروشگاه‌های متصل به این طرح یارانه افراد تا سقف ۲۲۰ هزار تومان افزایش خواهد داشت.

صفر تا صد افزایش ۲۲۰ هزار تومانی یارانه نقدی | «طرح فجرانه» برای ۷دهک به در مدت سه ماه

یارانه نقدی | طرح کالابرگ الکترونیکی بجای یارانه نقدیکه حدود ۶ ماه از اجرای آن در کشور می‌گذرد و در گذشته به شکل پایلوت اجرا شده بود، وارد مرحله جدیدی شده که استقبال از آن را با افزایش مواجه کرده است. یارانه نقدی هیچ عزیزی در این ماهی که هستیم حذف نشده است.مبلغ یارانه نقدی همیاری در طول سال‌ها تغییر کرده است و بسته به شرایط اقتصادی و تصمیمات دولت، ممکن است مقدار آن در هر دوره متفاوت باشد.در ادامه به آخرین خبر از یارانه نقدی می پردازیم.

طرح کالابرگ الکترونیکی که حدود ۶ ماه از اجرای آن در کشور می‌گذرد و در گذشته به شکل پایلوت اجرا شده بود، وارد مرحله جدیدی شده که استقبال از آن را با افزایش مواجه کرده است.

مرحله جدید و بزرگ طرح ملی کالابرگ الکترونیکی آن را به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی طرح «فجرانه» نامیده‌اند، در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز و تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

در این طرح افراد مشمول یارانه دهک‌های یک تا هفت درآمدی با خرید ۱۱ قلم کالایی که در سبد کالایی تعریف شده است، می‌توانند تا سقف ۲۲۰ هزار تومان اعتبار یارانه دریافت کنند.

دریافت این یارانه تشویقی که به صورت اعتبار در حساب افراد شارژ می‌شود، هیچ پیش‌شرطی ندارد. کافی است فرد از اقلام سبد کالایی (به‌ازای هر فرد ۳ لیتر شیر کم‌چرب، پنیر ۴۰۰ گرمی، ماست کم‌چرب دبه ۲.۵ کیلویی، تخم مرغ یک کیلوگرمی، گوشت مرغ یک کیلوگرمی، روغن مایع یک بسته ۸۱۰ گرمی، ماکارونی یک بسته ۷۰۰ گرمی، برنج ۲ کیلو، قند و شکر یک کیلوگرم، گوشت نیم کیلوگرم) که تعریف شده، خرید کند و مابه‌التفاوت قیمت روز آن با قیمتی که مربوط به سال ۱۴۰۱ است به صورت اعتبار مضاعف ۲۲۰ هزار تومانی است را دریافت خواهد کرد.

این سبد که تمام اقلام ضروری را دارد به قیمت ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان در دسترس است و افراد می‌توانند آن را به قیمت حدود ۵۲۰ هزار تومان خریداری کنند.

متقاضیان استفاده از کالابرگ الکترونیکی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد شبکه ملّی اعتبار(۲۱۰ هزار فروشگاه خُرد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق‌کوروش، جانبو، هفت، دیلی‌مارکت، گندم، هایپرفامیلی، وال‌مارکت، محسن، مینومارت، ترقی و فروشگاه‌های اینترنتی اسنپ مارکت و دیجی کالا) نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام کنند./ایرنا

رقم یارانه جدید چقدر است؟

به عبارتی یارانه پرداختی دولت باتوجه به افزایش اعتبار تشویقی به ترتیب برای گروه‌های یک تا سه درآمدی در صورت خرید اقلام تعریف شده در سبد غذایی از ۴۰۰ هزارتومان به ۶۲۰ هزارتومان و برای دهک‌های چهار تا هفت درآمدی از ۳۰۰ هزارتومان به ۵۲۰ هزارتومان افزایش یافته است که با این افزایش اعتبار، تورم ایجاد شده روی اقلام پوشش داده می‌شود و به این ترتیب قیمت روز سبدِ ١١ قلمی از ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان برای خانوار دهک‌های اول تا هفتم درآمدی معادل ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان خواهد بود که مابقی آن را دولت پرداخت می‌کند.

روش استفاده از کالا برگ

مبلغ حمایتی دولت به‌صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود. خانوار می‌تواند اقلام طرح را در سقف وزنی و کالایی تعریف شده خرید کنند و امکان جابه‌جایی اعتبار بین گروه‌های کالایی مقدور نبوده به‌عنوان مثال با اعتبار برنج امکان خرید روغن وجود ندارد و فقط برای گروه لبنیات (شیر، پنیر و ماست) امکان‌پذیر است.

برای سهولت خانوارها اپلیکیشن و شبکه ملی اعتبار (شما) بر اساس هر کدملی راه‌اندازی شده است تا با استفاده از آن، شرایطی برای سرپرستان خانواده فراهم شود تا بتوانند مانده اعتبار یارانه خود را مشاهده، ۲۱۱ هزار فروشگاه‌ متصل به طرح و لیست اقلام را پیدا و از آن فروشگاه‌ها به صورت اعتباری خرید کنند.

البته استفاده و خرید در طرح کالابرگ الکترونیک «اختیاری» است، اما استفاده از آن باعث بهره‌مندی از یارانه‌ای اضافه‌تر برای خانوارها می‌شود.

شرط استفاده از یارانه جدید

افرادی که می خواهند از این طرح استفاده کنند باید الزاما ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ یارانه خود را از کالا برگ استفاده کنند دراین صورت مبلغ ۲۲۰ هزار تومان تشویقی به صورت اعتبار به یارانه آنها اضافه می شود و تا واریز یارانه ماه بعد فرصت استفاده از آن را دارند.

چگونه بفهمیم به کدام دهک درآمدی تعلق داریم؟

سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده است هموطنان می‌توانند برای اطلاع از دهک‌بندی خود از دو کانال اقدام کنند؛ راه نخست، شماره گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ است که بعد از تماس، با وارد کردند کد ملی سرپرست خانوار و همچنین وارد کردن یک شماره تلفن همراه که به نام سرپرست است، دهکی که در آن قرار دارند اعلام می‌شود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.