کد خبر : 47270 / /
/

یارانه نقدی | یارانه نقدی یلدایی | یارانه نقدی این ماه

یارانه نقدی ۳ میلیونی در راه است | پرداخت یارانه واقعی به مردم

رسیدگی به کلیات لایحه بودجه سال 1403 در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار دارد که محمد باقری نماینده بناب در مجلس در مخالفت با این لایحه، گفت: در بخش منابع بیشترین درآمد مربوط به افزایش درآمدهای مالیاتی و گمرکی با 40 درصد بوده و وابستگی به درآمدهای نفتی 24 درصد کاهش یافته است؛ این موضوع بدون در نظر گرفتن منابع هدفمندی یارانه‌ها است.

یارانه نقدی ۳ میلیونی در راه است | پرداخت یارانه واقعی به مردم

یارانه نقدی | وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره دهک‌های مشمول کالابرگ گفت: در گام نخست برای پنج دهک اول یارانه نقدیمضاعف و تشویقی پیش بینی شده و با توجه به تصمیمات اخیر دو دهک دیگر هم اضافه شده اما هنوز درباره دهک‌های ۸ و ٩ تصمیمی اتخاذ نشده است. یارانه بگیران باید در روز ۲۰ هرماه منتظر دریافت یارانه نقدی خود باشند و حساب خود را چک کنند. بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، یارانه نقدی مبلغ 400 هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتیکه جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، یارانه نقدی مبلغ 300 هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

باقری با اشاره به موضوع پرداخت یارانه به مردم، گفت: با ۳۰۰ هزار تومان نمی‌شود یارانه به مردم پرداخت کرد، اگر می‌خواهیم یارانه واقعی به مردم بدهیم باید بالغ بر ۲ الی ۳ میلیون تومان به مردم یارانه پرداخت کنیم.

رسیدگی به کلیات لایحه بودجه سال 1403 در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار دارد که محمد باقری نماینده بناب در مجلس در مخالفت با این لایحه، گفت: در بخش منابع بیشترین درآمد مربوط به افزایش درآمدهای مالیاتی و گمرکی با 40 درصد بوده و وابستگی به درآمدهای نفتی 24 درصد کاهش یافته است؛ این موضوع بدون در نظر گرفتن منابع هدفمندی یارانه‌ها است.

وی افزود: این یعنی تمام فشاری که بر تولید و اصناف در سال 1402 وارد شد، در سال آینده 40 درصد دیگر افزایش پیدا می‌کند یعنی اگر در سال 1402، 60 میلیون تومان مالیات می‌داد سال آینده باید 100 میلیون تومان مالیات بدهد، یا اگر واحد تولیدی یک میلیارد تومان مالیات داده سال آینده باید یک میلیارد و 400 میلیون تومان مالیات پرداخت کند.

نماینده بناب در مجلس با اشاره به افزایش پایه مالیاتی در بودجه سال 1403، ادامه داد: مجلس مصوب کرده که پایه‌های مالیاتی به چه میزان افزایش پیدا کند و این افزایش 40 درصدی که در بودجه 1403 آمده باید مشخص شود از کدام بخش گرفته خواهد شد.

باقری ادامه داد: 750 هزار میلیارد تومان برای هدفمندی یارانه‌ها دیده شده است که مشخص نیست از کدام منابع تأمین خواهد شد؛ متأسفانه عدم شفاف‌سازی در این حوزه نگرانی‌هایی را به وجود آورده که مشخص نیست این 750 میلیارد تومان قرار است از کجا تأمین و در کجا هزینه شود و دولت باید به صورت مشخص منابع و مصارف را معلوم کند.

وی با اینکه نکته مهم بعدی کسری هدفمندی یارانه‌ها است، اضافه کرد: در شرایطی که منابع مشخص نباشد با کسری مواجه خواهیم شد و عملاً منجر به تعطیلی پروژه‌های عمرانی و تورم می‌شود.

باقری با اشاره به موضوع پرداخت یارانه به مردم، گفت: با 300 هزار تومان نمی‌شود یارانه به مردم پرداخت کرد، اگر می‌خواهیم یارانه واقعی به مردم بدهیم باید بالغ بر 2 الی 3 میلیون تومان به مردم یارانه پرداخت کنیم./تسنیم

یارانه نقدی

واریز یارانه نقدی جدید یک میلیونی شب یلدا

سال ۹۹ و همزمان با اوج کرونا دولت در دو نوبت به مردم وام کرونای یک میلیون تومانی داد که یکی از این دو وام در آذر ماه و نزدیک یلدا به حساب مردم واریز شد.

از آن زمان بسیاری گمان می‌کنند که واریز یارانه یلدایی هر سال ادامه‌دار است و منتظرند که امسال هم یارانه یک میلیونی بگیرند.

جدیدترین یارانه نقدی دولت

معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزئیات واریز یارانه کودکان و مادران باردار و شیرده را تشریح کرد.

علیرضا عسگریان معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشریح اقدامات دولت برای حمایت از مادران باردار و کودکان تا ۵ سال، گفت: ماهانه ۳۲ هزار میلیارد تومان در قالب یارانه و کالابرگ هزینه می‌شود.

علیرضا عسگریان اظهار کرد: خانوارهایی که کودک تا ۵ سال داشته باشند و نمودار رشد آنها کمتر از رشد طبیعی وزارت بهداشت باشد برای پنج دهک پایین ماهانه یک میلیون تومان به ازای یک نفر دریافت می‌کنند که این رقم هم باید صرف خرید اقلام تغذیه‌ای کودک شود.

وی گفت: وزارت بهداشت ۱۴۰ هزار کودک را به ما معرفی کرد اما از این تعداد ۱۲۴ هزار کودک در دهک کم درآمد بود و برای دهک‌های یک تا پنج به ازای هر کودک یک میلیون تومان و دهک‌های شش و هفت به ازای هر نفر ۶۰۰ هزار تومان می‌پردازیم که باید صرف خرید اقلام خوراکی برای تأمین رشد کودک شود.

با این حساب اگر یک خانواده همه شرایط چند خط بالا را با هم داشته باشند در آذرماه حداقل مبلغ 2/520/000 هزارتومان یارانه نقدی دریافت خواهند کرد.

معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هر شش ماه یک بار نمودار رشد کودک بررسی می‌شود و اگر ناهنجاری رشد تغییر نکرده باشد یارانه تشویقی کودک حذف خواهد شد.

عسگریان همچنین در مورد یارانه مادران باردار و شیرده نیز گفت: در مرحله اول به صورت آزمایشی با همکاری آستان قدس ۲۵ هزار مادر باردار شناسایی شده و در قالب طرح یسنا ماهانه ۴۰۰ هزار تومان برای مادران باردار و شیرده می‌پردازیم و این طرح به تدریج در کشور گسترش می‌یابد. همچنین در مناطق محروم مانند لرستان، کهگیلویه، خراسان شمالی و جنوبی، فارس، هرمزگان و ایلام که نرخ موالید پایین است اجرا می‌شود تا در قالب قانون جوانی جمعیت به فرزندآوری تشویق شوند.

وی در مورد سن بازنشستگی گفت: در حال حاضر ۱۸ صندوق بازنشستگی در کشور داریم که برخی دولتی و تعدادی غیر دولتی هستند. بزرگترین بحران صندوق‌ها این است که از نقطه سر به سر عبور کرده‌اند که علت‌های مختلفی دارد و دو علت اصلی یکی اینکه امید به زندگی از ۵۴ به ۷۴ سال افزایش یافته و متوسط سن بازنشستگی ۵۱ سال شده و صندوق‌ها نمی‌توانند از مستمری‌ها را بپردازند./اندیشه معاصر

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.