کد خبر : 43171 / /
/

اطلاعیه جدید درباره وام بازنشستگان تامین اجتماعی | ثبت نام برای وام بازنشستگان با سود ۴ درصد از خانه

چند روز گذشته نعمت‌الله ترکی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به افزایش رقم و سقف پرداخت تسهیلات وام در سال ۱۴۰۲ تا ۱۰۰ درصدی به نسبت سال گذشته گفت: پرداخت وام ضروری تا سقف ۳۰ میلیون تومان برای ۴۶۰ هزار نفر در سال جاری در نظر گرفته شده است که مجموع اعتبار صرف شده بدین منظور حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان می‌شود.

اطلاعیه جدید درباره وام بازنشستگان تامین اجتماعی | ثبت نام برای وام بازنشستگان با سود ۴ درصد از خانه

چند روز گذشته نعمت‌الله ترکی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به افزایش رقم و سقف پرداخت تسهیلات وام در سال ۱۴۰۲ تا ۱۰۰ درصدی به نسبت سال گذشته گفت: پرداخت وام ضروری تا سقف ۳۰ میلیون تومان برای ۴۶۰ هزار نفر در سال جاری در نظر گرفته شده است که مجموع اعتبار صرف شده بدین منظور حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان می‌شود.

این وام که در قالب تسهیلات در نظر گرفته شده است، تا پایان امسال پرداخت می‌شود و متقاضیان می‌توانند با ثبت‌نام در سایت صندوق، درخواست خود را اعلام کنند. البته به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، به این منظور هر ماه قرعه‌کشی خواهد شد و ماهانه به ۳۵ هزار نفر این تسهیلات پرداخت می‌شود.

مبلغ وام ۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰ میلیون ریال است و فقط به حساب متقاضی در بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده و از این حساب حقوق بازنشستگی/وظیفه دریافت می‌کند، واریز خواهد شد. هرگونه تسویه حساب مربوط به وام‌های ادوار گذشته تاثیری در اولویت‌بندی و یا احراز شرایط دریافت وام ایجاد نخواهد کرد.

متقاضیانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آن‌ها کمتر از یک سال گذشته، مجاز به ثبت‌نام نیستند. وراث ذکوری که تا سه سال آینده از لیست وظیفه‌بگیری حذف می‌شوند، مجاز به ثبت‌نام نیستند. متقاضیانی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نشده است، مجاز به ثبت‌نام نیستند./سلام نو

فقط یکی از وراث وظیفه‌بگیر با رضایت سایر وراث وظیفه‌بگیر می‌تواند از وام استفاده کند لذا سایر وراث می‌بایست پس از ورود به لینک «سامانه تعهد وراث» و تکمیل آن، رضایت خود را از دریافت وام توسط متقاضی اعلام کنند. لازم به ذکر است جهت تکمیل مشخصات در سامانه تعهد وراث برای وظیفه‌بگیران بیش از یک نفر الزامی است. تنها در صورت تکمیل و تایید مشخصات در سامانه تعهد وراث درخواست ثبت‌نام کننده در لیست متقاضیان وام ضروری قرار خواهد گرفت.

درخصوص تعهد وراث صغیر و محجور، تنها از طریق سامانه مدیریت‌های استانی و با ارائه مستندات (قیم نامه، حکم سرپرستی صادره توسط دادگستری جمهوری اسلامی ایران) قابل تائید است./سلام نو

شرایط متقاضی وام تامین اجتماعی

شرایط دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ویژه بازنشستگان، دارا بودن ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی و بیشتر، حداکثر مستمری دریافتی ۱۵۰ میلیون ریال، دارای سن ۵۰ تا ۷۸ سال، عدم مسدودی حساب، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، عدم سابقه چک برگشتی، عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)، عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی ۳ سال گذشته و داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

متقاضی وام تامین اجتماعی

طبق این گزارش، برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران ساکن در تمام شهرستان‌های کشور در این مرحله از پرداخت تسهیلات، براساس تعداد مستمری‌بگیران هر شهرستان سهمیه‌ای در نظر گرفته شده که در صورت ثبت‌نام بیش از سهمیه در نظر گرفته شده، افراد از طریق قرعه‌کشی انتخاب و به بانک رفاه کارگران جهت دریافت وام معرفی می‌شوند و افرادی که در این مرحله در صورت داشتن شرایط، موفق به دریافت تسهیلات مذکور نمی‌شوند، در مراحل بعدی که متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد، مجدداً می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.

روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین اعلام کرده است بازنشستگان و مستمری‌بگیران برای دریافت این تسهیلات، نیاز به مراجعه به هیچ مجموعه‌ای ندارند و درخواست خود را صرفاً باید به‌صورت غیرحضوری و از طریق درگاه معرفی شده ثبت کنند و در صورت داشتن هرگونه سؤال یا ابهام به‌صورت ۲۴ ساعته می‌توانند با شماره‌گیری تلفن ۱۴۲۰ با کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

سود و مدت زمان بازپرداخت

بازپرداخت این تسهیلات ۲ ساله به‌صورت قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد است.

ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه بازنشستگان تأمین‌اجتماعی

ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از طریق سامانه متمرکز از خردادماه آغاز می شود

در سامانه متمرکز ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه بازنشستگان سازمان تأمین‌اجتماعی هر یک از بازنشستگان تأمین‌اجتماعی می‌توانند شخصاً و بدون نیاز به مراجعه حضوری، برای دریافت وام قرض‌الحسنه ۲۰ میلیون تومانی در این سامانه ثبت‌نام کنند

تسهیلات قرض‌الحسنه سازمان تأمین‌اجتماعی در این مرحله به بازنشستگان واجد شرایط سراسر کشور پرداخت می‌شود و برای هر شهرستان متناسب با تعداد بازنشستگان، سهمیه مشخصی تعیین شده و در هر شهرستان تا زمان تکمیل ظرفیت، امکان ثبت‌نام فراهم خواهد بود.

شرایط ثبت نام وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی

با توجه به محدودیت منابع و وجود متقاضیان فراوان برای دریافت تسهیلات مستمری بگیران با شرایط زیر می توانند نسبت به درخواست وام اقدام کنند

    بازنشستگانی که سن آن‌ها حداقل ۵۰ و حداکثر ۷۸ سال است

    دارای حداقل دو فرزند تحت‌تکفل هستند

    طی دو سال گذشته از تسهیلات قرض‌الحسنه استفاده نکرده‌اند،

    امکان اخذ کسر اقساط معوق براساس شرایط حقوقی

    دارای حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه پردازی

آدرس سایت ثبت نام وام تامین اجتماعی

متقاضیان باید در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir از پیش ثبت‌نام کرده باشند و داشتن حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه‌پردازی و فراهم بودن امکان قانونی کسر اقساط براساس شرایط حقوق دریافتی از دیگر شرایط دریافت این تسهیلات اعلام شده است.

مهلت ثبت نام وام تامین اجتماعی

گفتنی است این سامانه از خردادماه برای ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات فعال خواهد بود.

متقاضیان این تسهیلات لازم است در مدت زمانی مشخص‌شده، پس از ثبت‌نام در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی؛ در منوی مستمری بگیران گزینه ثبت درخواست تسهیلات را انتخاب کنند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.