کد خبر : 32309 / /
/

خبر مهم برای مالکان خانه های فرسوده | شرایط دریافت وام 200 میلیونی چیست؟

برای کمک به این امر و نوسازی بافت‌های فرسوده در مناطق شهری و روستایی، برخی بانک‌ها اقدام به اعطای وام تعمیرات مسکن 200 میلیونی کرده‌اند.

خبر مهم برای مالکان خانه های فرسوده | شرایط دریافت وام 200 میلیونی چیست؟

بازسازی و نوسازی ملک فرسوده یکی از دغدغه‌های جدی صاحبان ملک است. با این حال اما رشد قیمت مصالح ساختمانی و تورم عمومی کشور بسیاری از افراد را از تصمیم برای بازسازی مسکن خود منصرف می‌کند؛ برای کمک به این امر و نوسازی بافت‌های فرسوده در مناطق شهری و روستایی، برخی بانک‌ها اقدام به اعطای وام تعمیرات مسکن 200 میلیونی کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، وام تعمیرات مسکن یا وام جعاله نوعی از تسهیلات مربوط به بخش مسکن است که بانک‌های مختلف شرایط متفاوتی برای پرداخت و بازپرداخت آن دارند. از جمله اینکه معمولا این وام‌ها در انواع سپرده و غیرسپرده پرداخت می‌شوند.

وام جعاله مسکن

یکی از مشهورترین وام های تعمیرات، وام جعاله تعمیرات مسکن است. این وام به صاحبان خانه پرداخت می‌شود و مستلزم این است که شما سند خانه‌ای که خریده‌اید را به بانک ارائه کنید. افرادی که در صندوق پس‌انداز مسکن حساب دارند و کسانی که از طریق خرید اوراق اقدام به دریافت این وام می‌کنند، می‌توانند از وام جعاله استفاده کنند. در واقع هر صاحبخانه‌ای با احراز سند ملک خود به یکی از شعب بانک‌های پرداخت کننده می‌تواند وام تعمیرات مسکن دریافت کند.

شرایط دریافت وام تعمیرات مسکن

مبلغ درخواستی برای وام تعمیرات مسکن باید متناسب با درآمد متقاضی باشد و بسته به سیاست‌های بانک عامل، متفاوت است. اما تسهیلاتی که به وام مسکن 200 میلیونی مشهور شده است وامی است که به تعمیر مسکن روستایی تعلق می‌گیرد. بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی به بانک مسکن، سقف فردی تسهیلات روستایی به ازای هر واحد مسکونی به مبلغ 200 میلیون تومان رسیده که نرخ سود این تسهیلات 18 درصد (5 درصد سهم متقاضی و 13 درصد سهم صندوق ملی مسکن) است.

آن دسته از متقاضیانی که معرفی‌نامه‌های صادره آن‌ها قبل از ابلاغیه جدید به شعب بانک ارائه و به ثبت رسیده و قرارداد تسهیلاتی آن‌ها در دفترخانه ثبت نشده است، در صورت ارائه معرفی‌نامه ‌جدید از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران (اعتبار ابلاغی سال 1401) می‌توانند از سقف تسهیلات ابلاغی جدید بهره‌مند شوند.

مجموع دوران ساخت و بازپرداخت تسهیلات مذکور 20 ساله ( 3 سال دوران مشارکت بعلاوه 17 سال دوران فروش اقساطی) است. در اجرای مصوبه مربوطه سهم بانک مسکن در اعطای تسهیلات مسکن روستایی30 هزار فقره است.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.