کد خبر : 31043 / /
/

رتبه بندی| رتبه بندی معلمان

جزییات مهم از رتبه بندی معلمان امروز 10 دی| خبر عالی برای معلمان کشور از امروز

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مزایای رتبه یک به عنوان رتبه پایه برای بیش از ۶۸ هزار معلم استان با احتساب معوقات ۶ ماه امسال به حساب آنان واریز شد.

جزییات مهم از رتبه بندی معلمان امروز 10 دی| خبر عالی برای معلمان کشور از امروز

احکام ترمیم رتبه بندی  نیروهای رسم. بارگذاری شد.از قرار، از ساعات ابتدایی صبح امروز، احکام ترمیم رتبه بندی سامانه بارگذاری شده و قابل دریافت است.معلمان نیروهای مسلح از مهرماه مشمول افزایش رتبه بندی اما پرداخت‌ها از این ماه آغاز می‌شود؛ این معلمان در آبان، مابه‌التفاوت مهر را نیز دریافت خواهند کرد.ظاهراً رتبه بندی اعلام شد.

رتبه بندی معلمان

خبر خوش حقوق برای معلمان

سیدامیر شوشتری روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ما افزود: این میزان پرداخت علی الحساب است و با توجه به اینکه هنوز رتبه بندی و فرایند آن در حال انجام است، رتبه یک برای همه احتساب کرده و اقدام به واریز مبالغ مربوطه کرده‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه چندی پیش نیز ۵۰ درصد افزایش حقوق به حساب معلمان مشمول رتبه بندی واریز شده بود، گفت: در این دوره واریزی بازشستگان سال ۱۴۰۰ مورد محاسبه و واریز قرار نگرفته اند و باید محاسبه به طور کامل انجام و واریز به صورت یکجا انجام شود.

شوشتری افزود: علاوه بر این برخی معلمان که مشکل کد پرسنلی دارند و یا نیروی انتقالی از سایر استان‌ها هستند که شمار زیادی هم ندارند، هنوز برایشان واریز انجام نشده که با رفع مشکل به زودی واریز مبالغ محقق خواهد شد.

در این قانون رتبه‌های آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم پیش‌بینی شده است؛ هر معلم برای کسب رتبه آموزشیار معلم باید ۴۶۰ امتیاز، مربی معلم ۵۳۰ امتیاز، استادیار معلم ۶۰۰ امتیاز، دانشیار معلم ۷۵۰ امتیاز و استاد معلم ۹۰۰ امتیاز کسب کند.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش به خبرنگار فارس می‌گوید: هدف اصلی رتبه‌بندی، ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت، ارتقای شایستگی‌های معلمی و رقابت در نظام تعلیم و تربیت است یعنی اگر رتبه‌بندی این سه را انجام ندهد، ماهیت خود را از دست خواهد داد و البته اصلاح نظام پرداخت هم چهارمین بند آن است که باید انجام شود و در حال حاضر به بند چهارم آن پرداخته می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: اعتبار رتبه‌بندی معلمان ۳۸ هزار میلیارد تومان است. رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد است که اول باید همه احکام را صادر کنیم تا رقم نهایی از این ۳۸ هزار میلیارد تومان بالاتر نرود و بعد پرداخت‌ها را آغاز کنیم. ممکن است اینگونه باشد یک تعدادی از معلمان، رتبه‌های بالاتر بگیرند اما رقم ریالی ما در سال جاری نرسد یعنب رتبه افراد را اعلام می‌کنیم اما چون قانونگذار سقف تعیین کرده است، نتوانیم امسال پرداخت کامل داشته باشیم.

بنا بر گفته صادق ستاری‌فرد سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، قریب به ۸۰ درصد از مشمولان، مزایای رتبه آموزشیار معلم و حدود ۹۰ درصد از فرهنگیان، مزایای ترمیم حقوق را دریافت کرده‌اند.

ستاری‌فرد می‌گوید: برای معلمان مشمول احکام آموزشیار معلم صادر شده است که مزایای آن، ۴۵ درصد مجموع حق شغل، حق شاغل و فوق‌العاده شغل است که از از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اعمال شده اسد اما وجوه و معوقات در آبان امسال از اول فروردین ۱۴۰۱ به مدت ۸ ماه پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه طبق قانون استخدام کشوری و قانون مدیریت خدمات کشوری، برای همکاران تابع صندوق بازنشستگی کشوری، مقرری ماه اول (افزایش حقوق نسبت به ماه قبل) از ترمیم حقوق و رتبه‌بندی کسر شده است و البته مقرری ماه اول در زمان واریز معوقات ۱۴۰۰ دیگر کسر نخواهد شد، ادامه می‌دهد: برای جاماندگان یعنی ۲۰ درصد باقی مانده مشمولان رتبه‌بندی از جمله منتقل‌شدگان درون دستگاهی و بازنشستگان و ۱۰ درصد باقی مانده ترمیم حقوق، احکام صادر و همزمان با حقوق آذرماه به همراه معوقات پرداخت می‌شود؛ جای نگرانی نیست قطعا در پرداختی بعدی همه مشمولان لحاظ خواهند شد.

وی با بیان اینکه درصدد هستیم با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، معوقات ۱۴۰۰ نیز پرداخت شود، اضافه می‌کند: با توجه به اینکه در چندماه گذشته علی الحسابی به میزان تقریبا ۵۰ درصد از معادل ریالی رتبه آموزشیار معلم برای مدت ۹ ماه (۶ ماهه سال ۱۴۰۰ و ۳ ماه ۱۴۰۱) واریز شده است، در فیش حقوقی این کسور تحت عنوان برگشت جبرانی منظور شده است‌

حقوق معلمان

اجرای قانون نظام رتبه‌بندی معلمان طی چندماه اخیر با فراهم شدن زیرساخت‌های فنی و طی مراحل گوناگونی اعم از بارگذاری مستندات از سوی‌ معلمان و تایید مدارک توسط مدیران مدارس وارد فاز عملیاتی شده و اکنون فرایند تعیین رتبه‌ نهایی معلمان در قالب این قانون در جریان است.

زمان اجرای قانون نظام رتبه‌بندی معلمان از مهر سال ۱۴۰۰ درنظر گرفته شده و تاخیر بیش از یک ساله در اجرای این قانون، گلایه‌ها و اعتراضات جامعه فرهنگیان را به همراه داشته است. این در حالی است که وزارت آموزش و پرورش در تابستان جاری مبلغ علی الحسابی را به منظور جبران این تاخیر و پرداخت بخشی از معوقات اجرای طرح رتبه‌بندی به حساب معلمان واریز کرد و پس از آن تصمیم گرفت تا زمان تعیین رتبه نهایی، مزایای رتبه یک (آموزشیار معلم) را برای همه مشمولان منظور کند و در نهایت پس از تعیین رتبه نهایی، معوقات باقی مانده را نیز محاسبه کرده و بپردازد تا قانون نظام رتبه‌بندی روی ریل بیفتد و سامان یابد.

به این ترتیب پرداخت مزایای رتبه آموزشیار معلم از آبان ماه در دستورکار قرار گرفت و در آذرماه نیز احکام جاماندگان و افراد باقی مانده صادر شد. حال مسئولان آموزش و پرورش از آغاز جدی فرآیند تعیین رتبه نهایی از این ماه خبر داده‌اند.

صادق ستاری‌فرد، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: مزایای رتبه یک (آموزشیار معلم) را تقریبا برای همه مشمولین پرداخت کرده‌ایم. ۷۴۰ هزار معلم از مزایای این رتبه برخوردار شده‌اند.

وی افزود: فرایند تعیین رتبه نهایی معلمان از مدتی پیش آغاز و تاکنون ۵۰ هزار نفر از همکاران توسط هیئت های ممیزه مناطق تعیین رتبه‌ شده اند و در ادامه از این ماه این فرایند را به صورت جدی برای تعیین رتبه قطعی و نهایی معلمان ادامه می دهیم.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کار طی این دوماه به خوبی پیش رفته است گفت: گروه‌های ارزیاب اعم از مدیران مدارس، ارزیابان حرفه ای و سایر عوامل درگیر در حوزه های ارزیابی، کار را در مرحله اول به سرانجام رساندند و اکنون طی ادامه مراحل به هیئت های ممیزه نواحی، مناطق و استان ها سپرده شده است.

ستاری فرد درباره روال کار هیئت های ممیزه مناطق و استان ها توضیح کوتاهی ارائه کرد و گفت: دو رتبه «آموزشیار معلم» و «مربی معلم» در هیئت ممیزه مناطق، رتبه «استادیار» در هیئت ممیزه استانی و دو رتبه «دانشیار معلم» و «استاد معلم» در هیئت ممیزه ستاد مرکزی وزارتخانه تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: در تلاشیم این‌ اقدام مهم را بر اساس ضوابط تعیین شده در قانون به سرانجام برسانیم؛ باید سازوکار رسیدگی به اعتراضات نیز پیش بینی شود. آیین نامه الزام کرده که تمام فرایند رتبه بندی در بستر سامانه انجام شود که خوشبختانه توسط مرکزی فناوری اطلاعات وزارتخانه دنبال شد.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: از این پس مرکز ارزیابی عملکرد نیز به سه مرجع مرکز فناوری اطلاعات، مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش ملحق می‌شود و این چهار مرجع امور مربوط به رتبه بندی را پیگیری می کنند.

زسیدامیر شوشتری افزود: از ابتدای سال تحصیلی جاری تا کنون سه ماه بیمه این گروه از معلمان در استان واریز و سابقه بیمه آنان نیز ثبت شده است.

رتبه‌بندی معلمان

وی اضافه کرد:تمامی موسسان مدارس خرید خدمات آموزشی با توجه به اعتبار پرداخت شده به آنان موظف به پرداخت یک ماه حقوق معلمان خود هستند و عدم پرداخت این حقوق تخلف است و هر گونه گزارش عدم پرداخت را پیگیری می‌کنیم.

سید بابک هاشمی نکو در آیین تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: رتبه بندی معلمان بیش از ۱۰ سال بود در نوبت اجرا بود و پنج هزار میلیارد تومان پیشنهاد دولت قبل برای اجرای آن بود که در دولت سیزدهم با ۳۸ هزار میلیارد تومان بودجه آماده اجرا و این موضوع در شرایطی اتفاق افتاد که دولت در تنگنای مالی بود.

هاشمی نکو ادامه داد: با تلاش‌های انجام شده در زمینه بیمه تکمیلی فرهنگیان قرار داد خوبی منعقد شده در بحث سهام مالکانه در صندوق ذخیره هم اقدامات مطلوبی انجام شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: تعلیم و تربیت تعطیلی ندارد و معلمان ایثارگران این سنگر هستند.

طاهر بخشایی ادامه داد: مدارسی در استان آذربایجان غربی داشتیم که ۱۲ سال نیمه تمام رها شده بودند و در سال‌جاری به اتمام رسید و اگر امروز شاخص‌های فضای آموزشی در استان تغییر کرده و رشد داشته در سایه تلاش‌های مسوولان استان و حمایت‌های ویژه استاندارآذربایجان غربی بوده است.

در این آیین از خدمات جواد جنگی تجلیل و علی مطهری که پیشتر در دانشگاه فرهنگیان مشغول به خدمت بود به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش آذربایجان غربی معرفی شد.

حقوق معلمان

معلمان بخوانند

وی ادامه داد: در خصوص رتبه‌بندی نیز صدور احکام آموزشیار معلم (۴۵ درصد مجموع حق شغل، حق شاغل و فوق‌العاده شغل) برای مشمولین از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اعمال شد.  وجوه و معوقات از اول فروردین ۱۴۰۱ به مدت هشت ماه پرداخت شده است. با این حال بق قانون استخدام کشوری و قانون مدیریت خدمات کشوری، برای همکاران تابع صندوق بازنشستگی کشوری، مقرری ماه اول (افزایش حقوق نسبت به ماه قبل) از ترمیم حقوق و رتبه‌بندی کسر شده است و طبیعتا مقرری ماه اول در زمان واریز معوقات ۱۴۰۰ دیگر کسر نخواهد شد.

ستاری‌فرد به موضوع جاماندگان نیز اشاره و عنوان کرد که برای ۲۰ درصد باقی مانده مشمولان رتبه‌بندی ازجمله منتقل‌شدگان درون دستگاهی و بازنشستگان و ۱۰ درصد باقی مانده ترمیم حقوق، احکام صادر و همزمان با حقوق آذرماه به همراه معوقات پرداختی انجام می‌شود. به علاوه درصدد هستیم با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه معوقات ۱۴۰۰ نیز پرداخت شود.

 احکام رتبه بندی تمام معلمان مشمول صادر شدسرپرست معاونت برنامه ریزی آموزش و پرورش در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه احکام رتبه‌بندی ۸۰۲ هزار معلم صادر شده است، اظهار کرد: طبق وعده وزیر آموزش و پرورش، احکام تمام مشمولان رتبه‌بندی، در آذرماه صادر شد.

وی ادامه داد: ماه گذشته، احکام ۸۰ درصد مشمولان صادر شده بود و این ماه، احکام ۲۰ درصد باقیمانده صادر شده است و مزایای رتبه «آموزشیار معلم» واریز می‌شود همچنین ترمیم حقوق برای افراد جامانده انجام شده است.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش افزود: کار صدور احکام قطعی رتبه‌بندی معلمان شروع شده و ارزیابی نهایی در حال انجام است.

وی درباره معلمان طرح مهرآفرین گفت: خوشبختانه این گروه از معلمان مشمول رتبه‌بندی قرار گفتند و طبق ماده واحده ترمیم حقوق، زمان اعمال احکام از اول مهر ۱۴۰۱ است.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.