کد خبر : 30618 / /
/

اگه دنبال وام هستید این خبر را از دست ندهید | پرداخت وام ۳۰۰ میلیونی با شرایط آسان

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان، جزئیات اعطای تسهیلات برای ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده سطح استان را تشریح کرد و گفت: تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی با کارمزد ۹.۵ درصد به متقاضیان تعلق می‌گیرد.

اگه دنبال وام هستید این خبر را از دست ندهید | پرداخت وام ۳۰۰ میلیونی با شرایط آسان
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان، جزئیات اعطای تسهیلات برای ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده سطح استان را تشریح کرد و گفت: تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی با کارمزد ۹.۵ درصد به متقاضیان تعلق می‌گیرد.

مهدی ملک امروز پنج‌شنبه ۱۷ آذر در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بافت‌های فرسوده در سطح استان گلستان دارای بافت‌های مصوبی هستند که مشخصات خاصی دارند، بافت‌های فرسوده کار جمعی و تیمی را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر طرح نهضت ملی مسکن در بافت‌های فرسوده گسترش یافته است، افزود: در بافت فرسوده برای یک هزار واحد مسکونی صدور پروانه انجام شده تا مالکان بتوانند از ظرفیت طرح نهضت ملی مسکن در این محدوده بهره‌مند شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه بافت‌های فرسوده هم تسهیلات مختص به خود را دارد، بیان کرد: ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۹.۵ درصد به بافت‌های فرسوده تعلق می‌گیرد که ۵۰ درصد از این تسهیلات در پایان ساخت واحد مسکونی باید به بانک عودت داده شود و مابقی آن با بهره ۱۸ درصد محاسبه می‌شود.

ملک با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در اواسط مهر ماه، آیین‌نامه اجرایی در خصوص بند کاف تبصره ۱۱ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۱ به تصویب هیئت وزیران رسانده است، تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی به نمایندگی شرکت بازآفرینی شهری ایران و سازمان ملی زمین و مسکن، اراضی را در سطح کشور در اختیار دارد که برخی از این اراضی طی سنوات گذشته به دلایل گوناگون در اختیار برخی هموطنان قرار گرفته و ساخت‌وسازهایی در آن انجام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این اراضی دولتی است این افراد برای تهیه سند با مشکل مواجه هستند که این مهم در قانون بودجه ۱۴۰۱ مورد توجه قرار گرفت و آیین‌نامه آن اخیرا اعلام شده، ما هم اطلاع‌رسانی لازم را در این باره انجام دادیم تا اشخاص و مردم برای تعیین‌تکلیف و صدور سند مالکیت به ادارات راه و شهرسازی مراجعه کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اضافه کرد: در شهرک‌های جنوبی شهر گرگان مانند شهرک آپادانا، فرهنگ‌شهر، سروش، سجادیه و در شهرهایی مانند آزادشهر و گنبدکاووس اراضی دولتی در اختیار مردم وجود دارد.

ملک خاطرنشان کرد: کسانی که اراضی دولتی در اختیار دارند و قبل از سال ۱۳۹۴ بر روی آن عرصه ساخت‌ساز انجام دادند مشروط بر اینکه غیر از این عرصه، زمین دولتی دیگر استفاده نکرده باشند و یا واحد مسکونی دولتی بهره‌مند نشده باشند با مراجعه به معاونت املاک حقوقی راه و شهرسازی و ادارات راه و شهرسازی برای صدور سند مالکیت اقدام کنند./ایسنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.