کد خبر : 30316 / /
/

مهران مدیری | مهران مدیری و همسرش | مهران مدیری دخترش

غوغای مهران مدیری با حرکات عجیبش | این حرکات از مهران مدیری بعید بود + فیلم

کلیپ رقص آذری مهران مدیری در یکی از جدیدترین کنسرت هایش که همراه با خوانندگی وی بوده در فضای مجازی پر بازدید شد.

غوغای مهران مدیری با حرکات عجیبش | این حرکات از مهران مدیری بعید بود + فیلم

مهران مدیری متولد 18 فروردین 1346 در تهران است.مهران مدیری بازیگر ، کارگردان و مجری است. مهران مدیری از بازیگر پر حاشیه این روزها بود.جالب است بدانید مهران مدیری سید نیز می باشد و دکتری افتخاری از دانشگاه لیبرتی آمریکا دارد. آخرین اخبار و حواشی مهران مدیری را در خبر آزاد بخوانید.

زندگی و خانواده مهران مدیری

مهران مدیری متولد 18 فروردین 1346 در تهران ، بازیگر ، کارگردان و مجری است.

دانشگاه را بخاطر حضور در جنگ تحمیلی ناتمام گذاشتد سپس از تئاتر شروع کرد و با کارگردانی درخشید و حالا قدرتمندترین چهره سیاسی فرهنگی ایران است.

جالب است بدانید او سید نیز می باشد و دکتری افتخاری از دانشگاه لیبرتی آمریکا دارد.

مهران مدیری (Mehran Modiri) در شهر تهران بعنوان آخرین فرزند یک خانواده با اصالت اراکی به دنیا آمد و دو برادر بزرگتر از خود دارد.پدرش کارمند وزارت نیرو و هنر دوست بود و مادرش خانه دار است ، برادر بزرگتر پیانیست قابلی است و برادر دومش نیز نقاش بوده و در سوئد زندگی می کند

در کودکی شر و شور نبود اما بسیار کنجکاوی می کرد به طوری که در غیاب برادرش به اتاق او می رفت و تمام کتاب های نقاشی اش را زیر و رو می کرد.

اولین تئاتر زندگی اش را در دبستان تجربه کرد و با همان نقش نشان داد هنر در خونش است.

سال 1362 در 16 سال تئاتر حرفه ای را زیر نظر کارگردان هایی چون «قطب الدین صادقی» و «میکائیل شهرستانی» شروع کرد سپس سال 1368 وارد رادیو شد

او به مدت شش سال کنار کار تئاتر ، گوینده برنامه رادیویی «داستان شب» بود.

مهران مدیری

 شروع فعالیت هنری مهران مدیری

مهران مدیری مهران مدیری بعد از گرفتن دیپلم وارد دانشگاه شد ولی به خاطر علاقه اش به بازیگری دانشگاه را نیمه کاره رها کرد و وارد دنیای هنر شد، او در سال ١٣٦٨ کار در رادیو را آغاز کرد و به مدت شش سال در داستان شب مشغول کار گویندگی بود. 

ورود مهران مدیری به دنیای بازیگری

مدیری در سال 1372 با بازی در مجموعه طنز نوروز 72 وارد عرصه بازیگری شد و توانست به شهرت برسد، این مجموعه طنز در سال 1372 توسط داریوش کاردان ساخته شد و در ایام نوروز روی آنتن تلویزیون رفت و مخاطبان زیادی را به خود جلب کرد. فریبا متخصص، ارژنگ امیرفضلی و مرحوم داوود اسدی از دیگر بازیگران این سریال طنز بودند.  مهران مدیری در همان سال با بازی در فیلم سینمایی دیگه چه خبر بازی در سینما را با فیلمی از تهمینه میلانی تجربه کرد.

مهران مدیری با بازی در سریال باغ گیلاس اولین نقش جدی اش را در تلویزیون بازی کرد و توانست مورد توجه مخاطبان قرار گیرد، این سریال در سال 1372 ساخته و در سال 1373 از تلویزیون پخش شد و با استقبال خوبی از سوی مردم روبرو شد. داستان باغ گیلاس زندگی دو برادر به نام های محسن با بازی مهران مدیری و امیر با بازی عبدالرضا اکبری را روایت میکند که یک باغ به آن ها به ارث رسیده و بخاطر اختلاف سلیقه در چگونگی استفاده از آن مقابل یکدیگر قرار میگیرند. جمشید مشایخی، نیکو خردمند و دانیال حکیمی از دیگر بازیگران این سریال هستند.

مهران مدیری

ازدواج مهران مدیری

همسر مهران مدیری فارغ التحصیل رشته هنر و ادبیات است او خانه‌ دار است و برای خودش مینویسد و هیچ وقت دغدغه انتشار نوشته‌ هایش را نداشته است

اسم پسرشان فرهاد را هم مادرش انتخاب کرده و بعد از آن آقای مدیری زیاد از این اسم در شخصیت‌ های تلویزیونی‌ اش استفاده کرده است.

شهرزاد مدیری متولد 13 بهمن 1375 در تهران ، فارغ التحصیل رشته طراحی لباس است

علاقه ای به بازیگری ندارد و چند سالیست به همراه دوستانش یک برند طراحی لباس بنام لورلای دارد که صفر تا 100 طراحی و دوخت را برعهده دارند.

آثار مهران مدیری

نقطه چین در سال 1382

مهران مدیری سریال نقطه چین را با فضا و کاراکترهایی متفاوت ساخت. این مجموعه که بیشتر در اداره و محل کار فیلمبرداری می شد و شوخی های بامزه و طنز کارمندان فضایی طنز را در این مجموعه ایجاد می کرد.

سیامک انصاری ، مهران مدیری ، سعید پیردوست ، ساعد هدایتی ، محمدرضا هدایتی ، شیوا بلوریان ، سحر جعفری جوزانی ، ساناز سماواتی و رضا شفیعی جم از بازیگران سریال نقطه چین بودند.

جایزه بزرگ در سال 1384

مهران مدیری بعد از ساخت دو سریال نود شبی ، سریال جایزه بزرگ را برای پخش در ایام نوروز 1384 ساخت.

او در این مجموعه از رضا شفیعی جم ، سیامک انصاری و جواد رضویان دعوت به همکاری کرد. در این سریال پرمخاطب بازگیران دیگری همچون بهنوش بختیاری ، روشنک عجمیان ، فلامک جنیدی ، ساعد هدایتی ، سعید پیردوست و ترلان پروانه نقش آفرینی کردند.

مهران مدیری

شبهای برره در سال 1384

سریال شبهای برره به کارگردانی مهران مدیری ، یکی از سریالهای محبوب و بسیار جذاب تبدیل شد.

این سریال داستان مردم در روستای خیالی برره را روایت می کرد و تا مدت ها دیالوگ های آن در میان مردم رایج شده بود. این سریال قرار بود تا 135 قسمت تولید شود اما تنها 92 قسمت ساخته شد.

تیم ثابت بازیگران مهران مدیری در سریال نقطه چین به همراه هادی کاظمی ، محمد شیری ، فاطمه هاشمی ، احمد ایران دوست ، سپند امیرسلیمانی و شهرزاد کمال زاده در شب های برره نقش آفرینی کردند.

باغ مظفر 1385

مهرن مدیری پس از ناتمام ماندن سریال شبهای برره به سراغ ساخت باغ مظفر رفت.

این سریال داستان مردی به نام مظفرخان زرگنده را روایت می کرد که خان قلهک تهران بوده و به همراه پدر و مادر و فرزندش در آن محله زندگی می کرد. این سریال با حضور مهران مدیری ، محمدرضا هدایتی ، سیامک انصاری ، نصرالله رادش ، نادر سلیمانی ، هادی کاظمی ، سعید پیردوست ، سحر جعفری جوزانی ، شقایق دهقان ، الیکا عبدالرزاقی ، علی لک پوریان ، ساعد هدایتی ، محمدجواد عزتی و رضا شفیعی جم در ماه رمضان پخش شد.

مرد هزارچهره و دوهزار چهره 1387 و 88

سریال مرد هزار چهره به کارگردانی مهران مدیری داستان مردی به نام مسعود شصتچی را روایت می کرد.

مهران مدیری اثر متفاوتی را از خود در این سریال بر جای گذاشت. مهران مدیری ، علیرضا خمسه ، پژمان بازغی ، شقایق دهقان ، سیامک انصاری ، اکرم محمدی ، اسماعیل سلطانیان ، ساعد هدایتی ، بهاره رهنما ، سروش صحت ، پرستو گلستانی ، نادر سلیمانی و نصرالله رادش در این سریال 150 قسمتی مهمان منازل مردم در نوروز شدند.

مهران مدیی در سال بعد مرد دو هزار چهره را با اضافه شدن بازیگران جدید به روی آنتن رفت و مانند فصل قبل در مشاغل گوناگون به اشتباه گرفته می شد.

قهوه تلخ در سال1388

قهوه تلخ به کارگردانی مهران مدیری یکی از سریال های موفق در شبکه نمایش خانگی است.

این سریال با بازی درخشان 35 بازیگر عرصه هنر همچون جواد عزتی در نقش بابا اتی همراه بود. قسمت آخر سریال قهوه تلخ هرگز ساخته نشد و تیتراژ ابتدایی آن را مهران مدیری خوانده بود.

ویلای من در سال 1391

مهران مدیری بار دیگر ساخت سریالی را در شبکه نمایش خانگی بر عهده گرفت و این بار با نام ویلایی ها مجموعه طنزی به نویسندگی امیرمهدی ژوله و خشایار الوند ساخت.

این سریال درباره پیرمردی 90 ساله و در آستانه مگ به نام آقای مشکات بود که فرزندی نداشت و وکیل او به دنبال وراث واقعی اش بود. مهران مدیری و سیامک انصاری به طور اتفاقی متوجه این موضوع شده و خود را به عنوان برادرزاده مشکات معرفی می کنند. برزو ارجمند ، کمند امیرسلیمانی ، رابعه اسکویی ، افسانه چهره آزاد ، الیکا عبدالرزاقی ، رضا فیض نوروزی ، مهدی فقیه ، محسن قاضی مرادی ، هادی کاظمی ، مریم کاویانی و نگین معتضدی از بازیگران سریال ویلایی های می باشند.

شوخی کردم در سال 1392

مهران مدیری با ساخت سریال آیتم محور به نام شوخی کردمی ، همچنان در شبکه نمایش خانگی فعالیت می کرد.

جواد رضویان پس از مدتها بار دیگر به جمع بازیگران مهران مدیری پیوست و در این مجموعه برای اولین بار به اجرای استندآپ کمدپی پرداخت. تیم همیشگی بازیگران مهران مدیری با کمی تغییرات در سریل شوخی کردم نیز با او همکاری کردند.

در حاشیه 1 و 2 در سال 394 -1392

مهران مدیری ب سریال طنرز درحاشیه بعد از ساله به تلویزیون بازگشت. این سریل با حواشی مختلفی رو به رو بودو تولید آن چند بار متوقف شد.

سیامک انصاری در نقش دکتر هومن صحرایی به دلایلی سر از یک مرکز درمانی وقف شده به نام در حاشیه در می آورد و با صاحب بیمارستان به نام کنگر زهتاب با بازی جواد رضویان داستانهایی طنز و جالب را خلق می کند.

مهران مدیری در حاشیه 2 را به دنبال فصل اول آن با وقفه ای دو ساله و این بار در فضای زندان به روی آنتن برد. این سریال نتوانست موفقیت فصل اول آن را کسب کند و بسیاری از بازیگران از ادامه کار انصراف دادند.

مهران مدیری

عطسه در سال 1394

مهران مدیری ساخت سریال با آیتم های طنز مختلف را در سریال 10 قسمتی عطسه برای نمایش خانگی ادامه داد.

این سریال با موضوعات اجتماعی سال 98 از شبکه پنجم تلویزیون نیز پخش شد و در آن بازیگرانی همچون سیامک انصاری ، سروش جمشیدی ، جواد رضویان ، مهران غفوریان ، نصرالله رادش ، فلامک جنیدی ، ماندانا سوری ، زنده یاد عارف لرستانی ، نیما فلاح و .. نقش آفرینی کردند.

هیولا در سال 1397

مهران مدیری پس از سالها ساخت سریال های طنز با آیتم های مختلف ، ساخت سریال هیولا با بازیگران کاملا متفاوت از سریال های قبل خود در شبکه نمایش خانگی آغاز کرد. این سریال با ماجرای خانواده هوشنگ شرافت آغاز شد که در تنگنای مالی با کمران کامروا آشنا شده و زندگی اش تغییر کرد.

فرهاد اصلانی ، شیلا خداد ، نیما شعبان نژاد ، گوهر خیراندیش ، سیما تیرانداز ، محمد بحرانی و مهران مدیری از بازیگران سریال هیولا بودند.

دراکولا در سال 1400

دراکولا فصل دوم سریال هیولا است که مهران مدیری با فضایی متفاوت آن را مقابل دوربین برد. در این فصل خبری از خانواده هوشنگ شرافت نیست و بازیگران جدید با عناوین مختلف به آن اضافه شدند. قسمت اول این سریال در تعطیلاات نوروزی 1400 در شبکه نمایش خانگی توزیع شد.

مهران مدیری ، ویشکا آسایش ، محمد بحرانی ، سیما تیرانداز ، گلاره عباسی ، بهنام تشکر ، اندیشه فولادوند و نیما شعبان نژاد در سریال دراکولا نقش آفرینی می کنند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.