کد خبر : 29662 / /
/

سهام عدالت | سود سهام عدالت | سهام عدالت وام

واریز مهم پاییزه به حساب مردم | سهام عدالتی ها منتظر غافلگیری جذاب باشند | سود ۵۰۰هزار تومانی در حساب دارندگان سهام عدالت

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت خراسان شمالی از واریز ۵۰ درصد از سود مالی سهام عدالت سال ۱۴۰۰ تا پایان فصل پاییزخبرداد.

واریز مهم پاییزه به حساب مردم  | سهام عدالتی ها منتظر غافلگیری جذاب باشند | سود ۵۰۰هزار تومانی در حساب دارندگان سهام عدالت

حسین قربانزاده ، در مورد پرداخت سود سهام عدالت‌، بیان کرد: احتمالا سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت‌های سرمایه‌پذیر که قرار است امسال واریز شود، در دو نوبت واریز می‌شود.مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت خراسان شمالی از واریز ۵۰ درصد از سود مالی سهام عدالت سال ۱۴۰۰ تا پایان فصل پاییزخبرداد.آخرین خبر ها درباره سهام عدالت را در سایت خبرآزاد دنبال کنید.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت خراسان شمالی از واریز ۵۰ درصد از سود مالی سهام عدالت سال ۱۴۰۰ تا پایان فصل پاییزخبرداد.

ابراهیم قربانی گفت: سود سهام عدالت دو برابر سود سال قبل خواهد بود یعنی مبلغی که سال قبل به حساب سهام داران واریز شده امسال دو برابر واریز می‌شود.

به گفته قربانی مبلغ این واریزی حدود ۵۰۰ هزار تومان به ازای هر برگ سهام عدالت است و در مورد واریز سود باقیمانده نیز تا پایان سال یا ابتدای سال ۱۴۰۲ متعاقبا خبر رسانی می‌شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان نداشتن شماره شبا، مسدود بودن و یاراکد بودن شماره حساب، داشتن شماره حساب مشترک، ارائه شماره حساب ارزی ویا ارائه جدید شماره حساب را مشکل واریز نشدن سهام عنوان کرد و گفت: کسانی که پارسال برای دریافت سود مشکل داشتند، در سامانه اطلاعات خود را اصلاح کنند.

قربانی در باره ثبت نام از جاماندگان سهام عدالت هم گفت: تا اکنون واگذاری برای افراد عادی اعلام نشده و امکان ثبت نام وجود ندارد و فقط از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی توسط خود سازمان مربوطه ثبت نام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری افراد نیست.

سهام عدالت

مبلغ واریز سود سهام عدالت تغییر کرد

رئیس سازمان بورس امروز گفت: باید شرکت‌های سرمایه‌گذارپذیر سودهای سهام عدالت را پرداخت کنند و با دریافت این سودها در آینده نزدیک سود سهامداران پرداخت می‌شود، اما امروز نمی‌توان زمان قطعی آن را اعلام کرد.

رئیس سازمان بورس در حاشیه مراسم رونمایی از اولین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات با بیان اینکه این صندوق اثرات خوبی در مشارکت سرمایه‌های خرد مردمی و استفاده از ظرفیت‌های بازار املاک و مسکن خواهد داشت گفت: در حال حاضر 4 موافقت اصولی برای این صندوق صادر شده که اولین صندوق امروز پذیرش شد و به صندوق دیگر در مراحل تجدیدنویسی هستند.

به نقل از ایلنا،  مجید عشقی ادامه داد: با ورود این صندوق بازار مسکن و مستغلات بازار بسیار بزرگی خواهد بود و از آن‌جایی که ملک جذابیت بالایی برای سرمایه‌گذاری دارد مشارکت افزایش پیدا می‌کند و با تثبیت صدور مجوز تاسیس صندوق‌های املاک و مستغلات این بازار گسترش پیدا می‌کند.

سهام عدالت

زمان پرداخت سود سهام عدالت مشخص نیست

عشقی با اشاره به پرداخت سود سهام عدالت در آینده نزدیک اظهار کرد: باید شرکت‌های سرمایه‌گذارپذیر این سودهای سهام عدالت را پرداخت کنند و با دریافت این سودها در آینده نزدیک سود سهامداران پرداخت می‌شود، اما امروز نمی‌توان زمان قطعی آن را اعلام کرد.

وی درباره بازگشایی نماد سهام عدالت گفت: بازگشایی نماد پس از تشکیل مجامع شرکت‌های استانی انجام خواهد شد، اما در حال حاضر اختلاف‌نظرهایی در نحوه برگزاری مجامع وجود دارد که پس از برگزاری مجامع شرکت‌های استانی سهام عدالت نماد آن هم بازگشایی خواهد شد.

رئیس سازمان بورس درباره صندوق تثبیت در بازار سرمایه گفت: محل تامین مالی صندوق تثبیت از خزانه و جمع آوری مالیات روزانه فروش سهام است و هدف این صندوق ثبات بازار سرمایه در بلند مدت است و تقریبا معادل نقل و انتقالات سهام در بودجه برای صندوق منابع پیش بینی شده که ما این عدد را هزینه نمی‌دانیم بلکه سرمایه‌گذاری دولت در بازار است و منافع آن هم به دولت می رسد.

مجید عشقی با بیان اینکه در حال حاضر ارزان‌ترین دارایی‌ها در بازار سرمایه موجود است تاکید کرد: توقف یا فعال شدن بازارگردانی‌ها به شرایط بازار برمی‌گردد و اساسا شرایط بازار متاثر از عوامل مختلفی مانند قیمت‌های جهانی، موضوعات داخلی از جمله بودجه و… تاثیر می‌پذیرد.

بیمه سهام ارزش سهام عدالت را حفظ می‌کند؟

عشقی درباره بیمه سهام افرادی که ارزش سهام آنها در بازار به کمتر از 100میلیون تومان برمی‌گردد، گفت: بیمه سهام حداقل این پیام را برای مردم دارد که بازار سرمایه برای دولت بسیار مهم است و تا یک سال آینده این بازار رشد بسیار خوبی می‌تواند داشته باشد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ریزش 25درصدی ارزش بازار در عرض سه ماه و علت خروج سرمایه حقوقی از بازار سرمایه در یک مقطع زمانی کوتاه‌مدت اظهار کرد: در بین حقوقی‌ها خروج پول در بازار سرمایه مطرح نبود و همواره سازمان به‌طور مستمر جلساتی با حقوقی‌ها دارد، اما باید توجه داشته باشیم که عمده معاملات حقوقی‌ها به‌صورت بلوکی است و ممکن است تصمیم بگیرند معاملات خود را در بازار بلوکی انجام دهند.

رئیس سازمان بورس تاکید کرد: به‌صورت روزانه حقوقی‌ها را رصد می‌کنیم، اما حقوقی‌ها می‌توانند در بازار بلوکی سهام را خریداری کنند و به فروش برسانند.

مجید عشقی همچنین با اشاره به اثرات بودجه 1402 در بازار سرمایه گفت: معتقد نیستم که بودجه سال 1401 تجربه تلخی برای سهامداران بود چراکه بودجه نهایی به نفع بازار سرمایه بود و امروز هم پیشنهاد بودجه‌ای را با دولت و مجلس مطرح کردیم.

وی درباره احتمال افزایش قیمت انرژی در بودجه و اثرگذاری آن در بازار سرمایه تاکید کرد: آنچه که اعلام شده این است که افزایش قیمتی در این حوزه نخواهیم داشت.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.