کد خبر : 29381 / /
/

محسن تنابنده | محسن تنابنده اسلامشهر | محسن تنابنده فیلم شناسی

سرانجام مرگبار محسن تنابنده | خداحافظی همیشگی با محسن تنابنده + عکس

بازیگر سریال پایتخت با یک عکس در ونیز حسابی خبرساز شد و ماجرای ممنوع الکاری او سر زبان ها افتاد . برخی معتقدند نقی معمولی به سرنوشت بابا پنجعلی در سریال پایتخت دچار شود. با توجه به اینکه علیرضا خمسه در فصل ششم این سریال حذف شد و کاراکتر او به قلم نویسنده با مرگ روبروشد احتمال می رود در فصل جدید سریال پایتخت کاراکتر نقی نیز در قصه فوت کند و نویسنده این سرنوشت را برای این کاراکتر رقم بزند .

سرانجام مرگبار محسن تنابنده | خداحافظی همیشگی با محسن تنابنده + عکس

محسن تنابنده بازیگر، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان ایرانی است.محسن تنابنده ابتدا در تئاتر مشغول به فعالیت بود. محسن تنابنده برای بازی و نوشتن فیلم‌نامهٔ استشهادی برای خدا (۱۳۸۳) برندهٔ جایزهٔ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و نامزد دریافت جایزهٔ بهترین فیلم‌نامه از جشنوارهٔ فیلم فجر شد. محسن تنابنده برای بازی در نقش نقی معمولی در مجموعهٔ تلویزیونی پایتخت (۱۳۸۹–۱۳۹۸) شهرت دارد. آخرین اخبار و حواشی محسن تنابنده را در سایت خبر آزاد بخوانید.

محسن تنابنده

زندگینامه شخصی محسن تنابنده:

محسن تنابنده (زاده ۲۶ فروردین ۱۳۵۴) فیلم‌نامه‌نویس و بازیگر ایرانی سینما و تلویزیون است.

محسن تنابنده  فارغ التحصیل رشته بازیگری از دانشگاه هنر و معماری است. او فیلم نامه نویس و بازیگر ایرانی سینما و تلویزیون است. و همه او را با بازیگر نقش نقی در سریال نوروزی پایتخت می شناسند.

محسن تنابنده می گوید:من قبل از اینکه دانشجوی رشته بازیگری بشوم، بهترین بازیگر جشنواره دانشجویی شدم. از کودکی که در آمفی تئاتر پیکان شهر نقش کرم دندان را بازی می کردم تا امروز که کمی در دنیای بازیگری مطرح شده ام، حال و هوایم عوض نشده است. همیشه به فکر تحقیق و پژوهش و بازی کردن و کودکی کردن هستم.

خیلی منطق و فلسفه و مسائل اینچنینی برایم جدی نبوده است. همیشه دوست داشته ام بازی کنم و خوش بگذرانم. اما در طول این سال ها یکی دو نفر تاثیرات زیادی بر من داشته اند؛ مهمترین آنها حامد محمد طاهری است. به اعتقاد من او در مقایسه با تمام کسانی که من می شناسم تصورات عمیق تری نسبت به بازیگری دارد. بخشی از تجربه های ما در یک گروه تئاتری به سرپرستی او، تجربه های موفقی نبود اما ما باهم در مورد شکل و شیوه های مختلف بازیگری بسیار زیاد با هم کار کردیم و او تاثیرات عمیقی در من گذاشت.

بعد از او علیرضا نادری در مورد نگاه به قصه و طراحی یک قصه خوب، پرداخت یک شخصیت و حتی معنی هرکدام از این موارد، تاثیر زیادی بر من گذاشت، هر چند که هنوز هم خودم را فرزند خلفی برای علیرضا نادری نمی دانم. چون من به متن به عنوان یک بازیگر نگاه می کنم و هنوز نگاه مستقلی به فیلمنامه و شکل دادن به آن ندارم.

ازدواج محسن تنابنده:

محسن تنابنده در سال ۱۳۹۴ با روشنک گلپا ازدواج کرده است.

محسن تنابنده

نخستین فیلم محسن تنابنده

محسن تنابنده فعالیت بازیگری را در سال 1371 با بازی در تئاتر شروع کرد و نخستین بار با فیلم دانه های ریز برف در سال 1382 وارد سینما شد.

محسن تنابنده به جز بازیگری، نویسندگی و بازیگردانی هم می کند.

محسن در سال 1388 برای بازی در فیلم های سنگ اول و هفت دقیقه تا پاییز و در سال 1395 برای بازی در فیلم فراری سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد را از جشنواره فیلم فجر دریافت کرده است.

همچنین در سال 1386 برای بازی در فیلم استشهادی برای خدا برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شده است.

بازی محسن تنابنده در سریال پایتخت و مشهور شدن

محسن به دلیل بازی در سریال پایتخت در نقش نقی معمولی ایفای نقش کرد که بسیار ماندگار شد.

محسن تنابنده در سریال شاهگوش هم در سه نقش با گریم های متفاوتی ظاهر شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

بازی محسن تنابنده در نقش پیرزن

بازی محسن تنابنده در سریال ابله در نقش یک پیرزن هم بسیار برای طرفدارانش جالب بود.

او در فیلم محمد رسول الله در نقش ساموئل یهودی حاضر شد و بیشتر دیالوگ ها را با زبان عبری بیان کرد.

محسن تنابنده

نخستین تجربه کارگردانی محسن تنابنده

محسن تنابنده فیلم گینس را در سال 1393 کارگردانی کرده است و نخستین تجربه کارگردانی او می باشد.

بازی های تئاتر محسن تنابنده

محسن تنابنده در عرصه تئاتر می توان به نمایش های همسر چینی، خرس و چشمه، حسنک کجای، بارعام، جریان عصبی نوشته و کار حسن وارسته؛ شوایک کار کوروش نریمانی و 31 شهریور 77 نوشته و کار علیرضا نادری می تواند اشاره کرد.

فعالیت هنری محسن تنابنده:

محسن تنابنده در بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۶ برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم استشهادی برای خدا شد. تنابنده در بیست و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نفش اول مرد را برای بازی در فیلم‌های سنگ اول و هفت دقیقه تا پائیز به‌دست آورد.

محسن تنابنده

فیلم‌شناسی محسن تنابنده:

علی البدل

فراری

پایتخت ۴

گینس

ایران برگر

ابله

پایتخت ۳

لامپ ۱۰۰

سرزمین کهن

شاهگوش

 پایتخت ۲

شب یلدا ( بخشی از پایتخت ۲)

 محمد (ص)

 پایتخت

چاردیواری

 ندار ها

سنگ اول

سن پترزبورگ ۱

هفت دقیقه تا پاییز

 مأمور بدرقه

  یامک از دیار باقی

 استشهادی برای خدا

زمانی برای دوست داشتن

هندوانه ی شب یلدا

اگه می‌تونی منو بگیر

آفساید

چند کیلو خرما برای مراسم تدفین

چند می گیری گریه کنی؟

 دانه های ریز برف

کنار رودخانه 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.