کد خبر : 28896 / /
/

قیمت پراید | قیمت پراید صفر | قیمت پراید کارکرده

قیمت پراید نگران کننده شد | قیمت پراید امروز 12 آبان 1401 | جهش بی سابقه قیمت پراید، تیبا، دنا، تارا، شاهین و انواع پژو

اخبار سیاسی ناامیدکننده بازار خودرو را مجددا ملتهب کرده است. اما این التهاب به گونه‌ای نبود که رکود از بازار خارج شود. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند خودرو در روزهای آینده با افزایش قیمت همراه می‌شود.

قیمت پراید نگران کننده شد | قیمت پراید امروز 12 آبان 1401 | جهش بی سابقه قیمت پراید، تیبا، دنا، تارا، شاهین و انواع پژو

امروز ( 12 آبان1401) قیمت پراید در بازار اعلام شد.قیمت پراید در روزهای اخیر با کمی کاهش قیمت روبرو شد؛ هر چند که واردات خودرو به کشور، آزاد شده ولی قیمت پراید چندان تغییری نکرده است. در روزهای اخیر قیمت پراید با روندی صعودی روبرو بود و قیمت پراید به بالای 200 میلیون تومان رسیده است. طبق مشاهدات از قیمت امروز پراید، معامله‌کنندگان قیمت پراید ۱۱۱ امروز به ۲۰۵میلیون تومان رسیدخریداران و فروشندگان در بازار خودرو منتظر نتیجه قطعی مذاکرات برجام هستند. به همین دلیل رکود بازار همچنان به صفر نرسیده و سطح معاملات خودرو پایین است.

اخبار سیاسی ناامیدکننده بازار خودرو را مجددا ملتهب کرده است. اما این التهاب به گونه‌ای نبود که رکود از بازار خارج شود. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند خودرو در روزهای آینده با افزایش قیمت همراه می‌شود.

قیمت خودرو صفر داخلی روز ‌‌پنجشنبه 12 آبان ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت پراید

قیمت پراید در بازار آزاد

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

برخلاف نوسانات قیمتی که خودروها در بازار تجربه کردند، اما پراید ماه‌هاست که با ثبات قیمت همراه شده است. برای مثال، پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز با نرخ ۱۸۰ میلیون تومان عرضه می‌شود.

پژو ۲۰۷ اتومات که در ماه گذشته ۵۹۰ میلیون تومان ارزش داشت، اما در این چند روز، با نوسان قیمتی زیادی همراه شد. این خودرو هم‌اکنون در سطح ۶۱۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

خودرو دنا معمولی هم امروز صبح مانند روزهای گذشته با قیمت ۴۱۴ میلیون تومان در بازار عرضه شد. اما باید توجه داشت که این خودرو طی تنها یک ماه با ۱۰ ملیون تومان افزایش قیمت همراه شد.

اما پژو پارس اتوماتیک مدت‌هاست که دچار تغییر قیمتی نشده و مانند روزهای گذشته، این خودرو در قیمت ۴۸۷ میلیون تومان در بازار خودرو کشور به فروش می‌رسد.

اما فعالان بازار خودرو می‌گویند که برخی خودروها بیشتر خرید و فروش می‌شوند و پرطرفدار هستند. این خودروها با چه قیمتی در بازار معامله می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح پنجشنبه هم مانند روزهای گذشته، در محدوده ۲۱۴ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر نیز حالا ۳۱۲ میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو نیز در بازار کشور در نرخ ۳۶۶ میلیون تومان ثابت ماند.

پیش‌بینی قیمت پراید در روزهای آینده

بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر اخبار سیاسی ناامید کننده نظیر احتمال عدم توافق در برجام و اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، بازار خودرو را ملتهب کرده است.

او افزود: پیش از این خریداران منتظر خودروهای وارداتی بودند. اما با توجه به کسری بودجه دولت و چاپ پول در سال‌های گذشته، انتظارات تورمی در بازارها بالا رفته و مردم سرمایه‌های خود را روانه بازارهایی همچون بازار خودرو کردند.

این کارشناس صنعت خودرو در آخر تاکید کرد: البته پیش‌بینی می‌شود که در روزهای آینده هم رکود این بازار را ترک نکند و همچنین روند افزایش  قیمت خودرو  ادامه داشته باشد.

البته پیش از این نیز، اسد کرمی، نایب‌رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: بازار همچنان در رکود است. در بازار خودروهای داخلی، برخی از خودروها در چند روز اخیر گران شده و به ندرت خرید و فروش می‌شوند.

نایب‌رئیس اتحادیه توضیح داد: اما سطح معاملات در بازار خودروهای خارجی بسیار پایین است و قیمت‌ها نیز در چند روز اخیر با افزایش همراه شد. اکثر خریداران خودروهای خارجی، برای سرمایه‌گذاری به سمت این خودروها می‌روند و برای مصرف آن‌ها را خریداری نمی‌کنند.

او افزود: اگر بازار به روند کنونی خود ادامه دهد، خودروهای داخلی با جهش قیمت همراه می‌شوند. اما به نظر می‌رسد بازار خودروهای خارجی در هفته‌های آینده هم با نوسانی همراه نشود. البته به نظر می‌رسد در هفته‌های آینده هم رکود همچنان در بازار خودرو جولان دهد.

قیمت پراید

افزایش قیمت پراید تا کی؟

پس از آنکه اواخر تابستان شاهد کاهش قیمت بسیاری از خودروهای پر تقاضای بازار بودیم،‌ حالا چند هفته ای است که دوباره قیمت ها صعودی شده است؛ قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به ۳۱۰ میلیون تومان رسید و پژو ۲۰۷ اتوماتیک،‌۶۰۰ میلیون تومان معامله می شود. این در حالی است که آمارها نشان از افزایش تولید و عرضه خودرو توسط خودروسازان بزرگ کشور در ۶ ماهه نخست امسال دارد. در این شرایط چرا قیمت خودرو افزایشی شده و آینده قیمت ها چگونه خواهد بود؟

به گزارش سرویس خودروی اقتصادآنلاین؛ آمارهای تولید خودرو نشان می‌دهد که در ۶ماهه ابتدایی امسال شاهد رشد تیراژ تولید خودروسازان بزرگ داخلی بودیم؛ در واقع مهم‌ترین ایده وزارت صمت برای کنترل قیمت‌ها در بازار آزاد که همان افزایش عرضه است،‌تا حدودی محقق شده است. با این وجود طی چند هفته گذشته شاهد اوج‌گیری دوباره قیمت‌ها در بازار آزاد هستیم. به عنوان مثال قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که اواخر شهریور به زیر ۳۰۰ میلیون تومان هم رسیده بود،‌ در هفته پایانی مهر ماه به ۳۱۰ میلیون تومان رسید و یا قیمت کوییک با افزایش ۵ میلیون تومان را طی هفته گذشته ثبت کرد.

کریمی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با اقتصادآنلاین با بیان اینکه در حال حاضر متغیر اصلی بازار خودرو قیمت دلار و انتظارات تورمی است،‌ بیان کرد؛ با توجه به اینکه از یکسو خودرو به عنوان یک کالا قابل مبادله تقریبا به طور یک به یک از قیمت دلار پیروی می‌کند و از سوی دیگر، انتظارات تورمی افراد با توجه به شرایط برجامی و تثیبت دلار در قیمت های ۳۲ و ۳۳ هزار تومان، افزایش یافته است،‌ صعودی شدن قیمت ها در بازار کاملا طبیعی است و به نظر می‌رسد که در صورتی که شرایط اقتصادی و سیاسی به همین منوال ادامه پیدا کند،‌ افزایش قیمت ها در بازار خودرو ادامه خواهد یافت.

در حال حاضر اکثر مدل‌های پرتقاضای بازار با توجه به قیمت دلار در محدود ۳۳ هزار تومان،‌ در قیمت تعادلی خود هستند. به عنوان مثال قیمت تعادلی پژو پارس حدود۱۲ هزار دلار است که با توجه به دلار ۳۳ هزار تومانی، قیمت تعادلی این خودرو حدود۳۹۵ میلیون تومان می شود. این در حالی است که در حال حاضر قیمت این خودرو در بازار آزاد حدود ۳۸۵ میلیون تومان است.

کریمی ادامه داد؛ بنابراین در صورتی که قیمت دلار در محدوده های فعلی باقی بماند نباید انتظار کاهش قیمت خودرو را داشت و در صورتی که قیمت دلار افزایشی باشد،‌ قطعاً با یک تاخیر این افزایش قیمت به بازار خودرو هم سرایت می‌کند.

کریمی در خصوص افزایش تیراژ تولید خودروسازان و تاثیر آن بر قیمت ها گفت: قطعا افزایش عرضه می تواند به کاهش قیمت ها کمک کند اما باید توجه داشت که این عرضه در چه قیمتی صورت می پذیرد. در شرایطی که قیمت گذاری دستوری در صنعت خودرو باعث اختلاف چند ده میلیونی میان قیمت بازار و مصوب شده است؛‌ افزایش عرضه در قیمت مصوب که غیرواقعی است نه تنها به تعادل بازار و کاهش قیمت در بازار خودرو نمی انجامد بلکه منجر به افزایش تقاضای سوداگری می‌شود. در حقیقت این افزایش عرضه نه تنها کمکی به بازار خودرو نمی کند بلکه التهاب بیش تر بازار را با افزایش تقاضای سوداگرانه به همراه دارد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.