کد خبر : 15971 / /
/

واریز سود 4میلیونی سهام عدالت به حساب این خانوار/سود سهام عدالت چه کسانی واریز نخواهد شد؟

قرار است واریز سود سهام عدالت در ۱۰ روز پایانی اسفند ماه انجام شود، چند گروه از مشمولان هستند که سود برایشان واریز نمی‌شود.

 واریز سود 4میلیونی سهام عدالت به حساب این خانوار/سود سهام عدالت چه کسانی واریز نخواهد شد؟

امسال نیز قرار است شرکت سپرده گذاری مرکزی سود سهام عدالت سال گذشته را به حساب سهامداران واریز کند.

به گفته مدیر عامل این شرکت، به احتمال زیاد این سود در دهه سوم اسفند ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. یعنی واریز سود از در کمتر از ۱۰ روز آینده آغاز می‌شود.

چند گروه از سهامداران نمی‌توانند این سود را دریافت کنند. به گفته مدیر سیستم تسویه و پرداخت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی چند گروهی که سود خود را دریافت نمی‌کنند شامل افراد زیر می‌شوند:

    سهامدارانی که سجامی نشده‌اند.

    کسانی که حسابشان راکد است. در شرایطی که کارت و شماره حساب بانکی افراد در مدت شش ماه تراکنشی را ثبت نکند، شماره حساب‌ راکد محسوب می‌شود و امکان واریز سود سهام عدالت در این شماره حساب ها وجود ندارد.

علاوه بر گروه‌هایی که اعلام شد، چند گروه دیگر هستند که سود نمی‌گیرند. سهام عدالت کسانی که فوت شده‌اند اگر بین وراث تقسیم نشده باشد، امکان فروش یا دریافت سود وجود ندارد.

همچنین برخی از سهامداران هستند که برگه سهام عدالت دارند اما تاکنون سودی به حسابشان واریز نشده و نمی‌توانند وارد سامانه سهام عدالت شوند.

در واقع این افراد نمی‌توانند سبد سهامشان را ببیند و ثبت‌نام آنها در سال‌های قبل نهایی نشده است. بنابراین این گروه نیز سودی دریافت نمی‌کنند.

مبلغ سود سهام عدالت

این سود برای برگه ۵۳۲ هزار تومانی ۵۵۰ هزار تومان است. قرار است این سود در دهه سوم اسفند ماه واریز شود.

اگر هر یک از اعضای یک خانواده چهار نفره سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی داشته باشند، در پایان اسفند امسال در مجموع دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان سود دریافت می‌کنند.

همچنین میزان سود برای خانواده چهار نفره‌ای که برگه سهامشان یک میلیون تومانی است حدود چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود./ تجارت نیوز

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.