کد خبر : 24243 / /
/

پارسا پیروزفر | حواشی پارسا پیروزفر | اخبار پارسا پیروز فر

پارسا پیروزفر تو اکران مردمی فیلم جدیدش ترکوند

پارسا پیروزفر در اکران فیلم جدیدش خوش درخشید.

پارسا پیروزفر تو اکران مردمی فیلم جدیدش ترکوند

پارسا پیروزفر بازیگر سینما و تلویزیون؛ مدرس، بازیگر و کارگردان نمایش، نقاش، نمایشنامه‌نویس و مترجم ایرانی است.پارسا پیروزفر جوایز متعددی را در زمینه های متفاوت بازیگری و آثار هنری دریافت کرده است. پارسا پیروزفر از آن دسته بازیگران بی حاشیه ای است که تا به حال با هیچ رسانه ای مصاحبه نکرده است. پارسا پیروزفر در سریال در چشم باد نقش اثر گذاری از خود به جا گذاشت. پارسا پیروزفر هنوز اقدام به ازدواج نکرده و مجرد است.

پارسا پیروزفر

بیوگرافی پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر در 22 شهریور 1351 در تهران متولد شد. او دارای مدرک کارشناسی نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دانش‌آموخته رشته بازیگری از آکادمی هنرهای نمایشی حمید سمندریان است. علاقه‌مندی اش به نقاشی سبب شد تا در طی سال‌های 1363 تا 1369، هنگامی که او در مقطع تحصیلی دبیرستان و در رشته ریاضی و فیزیک مشغول به تحصیل بود، به خلق داستان‌های مصور بپردازد.

بعد از اتمام مقطع تحصیلی دبیرستان در رشته ریاضی و فیزیک در سال 1369، پارسا پیروزفر تحصیلات خود را در رشته نقاشی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران ادامه داد، منزلی که اولین تجربه‌های بازیگری تئاتر خود را نیز از صحنه نمایش آنجا آغاز نمود. از دغدغه‌های او همچنین همواره صدا بوده‌است و زمانی را نیز از سال 1371 تا 1375 به صداپیشگی پرداخته‌است. اولین حضور او در سینما در سال 1373 در نقشی کوتاه (شیخ سالک) در فیلم پری به کارگردانی داریوش مهرجویی بود.

همان سال، همزمان به تحصیل در رشته نقاشی، متد استانیسلاوسکی را نزد مهین اسکویی، کارگردان و مدرس تئاتر و مترجم آثار نمایشی آموخت؛ و در سال 1374 مشغول به آموختن بازیگری در آکادمی هنرهای نمایشی سمندریان نزد حمید سمندریان شد. اولین حضور رسمی اش در تئاتر در مقام بازیگر در سال 1374 در نقش ماریوس در نمایش بینوایان اثر ویکتور هوگو به کارگردانی بهروز غریب پور بود. او در سال 1376 با اتمام رشته نقاشی در مقطع لیسانس از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد.

همان سال با بازی در نقش هیکارو در نمایش بانو آئویی اثر یوکیو میشیما به کارگردانی بهرام بیضایی دومین حضور رسمی اش در تئاتر در مقام بازیگر رقم خورد. پیروزفر نمایشنامه هنر اثر یاسمینا رضا را در سال 1380 کارگردانی کرد و به روی صحنه برد. هنر اولین کارگردانی او بود. در سال‌های 1384 و 1385 به تدریس بازیگری در مؤسسه فرهنگی و هنری کارنامه و همچنین تدریس کلاس‌های فوق‌العاده بازیگری در دانشگاه علامه طباطبایی پرداخت. او همچنین در سال‌های 1386، 1389 و 1390 در مدرسه فیلمسازی و پژوهش‌های سینمایی هیلاج به تدریس بازیگری پرداخته‌است. از دیگر فعالیت‌های هنری وی پس از اتمام مقطع تحصیلی دبیرستان که در مقاطع زمانی متفاوتی به آنها پرداخته‌است می‌توان از فعالیت در زمینه طراحی گرافیک، ساختن تیزر و مجسمه‌سازی نام برد. در حال حاضر نیز او همزمان با پرداختن به بازیگری سینما و بازیگری و کارگردانی تئاتر، در مقاطع زمانی متفاوتی به نقاشی، ترجمه آثار نمایشی اش و طراحی صحنه و لباس بعضی از این آثار نمایشی نیز می‌پردازد.

پارسا پیروزفر در مقام بازیگری و کارگردانی

پیروزفر در مقام بازیگر و کارگردان، نمایش‌های گلن گری گلن راس اثر دیوید ممت به ترجمه امید روشن ضمیر را در سال 1390، نمایش نامه خوانی خدای کشتار اثر یاسمینا رضا را در سال 1391، نمایش سنگ‌ها در جیب‌هایش اثر مری جونز به ترجمه خود را در سال 1392، نمایش بر پهنه دریا اثر اسلاومیر مروژک را در سال 1393، نمایش ماتریوشکا به نویسندگی، کارگردانی و بازیگری خود را در سال‌های 1395 و 1396، نمایش یک روز تابستانی اثر اسلاومیر مروژک به ترجمه خود و سپیده خسروجاه را در سال 1397 و نمایش ملاقات به ترجمه و کارگردانی خود را زمستان 1397 و بهار 1398 به روی صحنه برده‌است. پارسا پیروزفر در نمایش ملاقات نیز مانند ماتریوشکا خود طراح صحنه نمایشش بود.

پارسا پیروزفر

ماتریوشکا (نمایش‌نامه اثر پارسا پیروزفر)

در سال 1394 پارسا پیروزفر نمایش 8 اپیزودی ماتریوشکا را که خود بر اساس داستان‌های کوتاه آنتون چخوف ترجمه کرده و نوشته بود به صورت نمایش‌های کوتاه، مرتبط و به هم پیوند خورده به صورت تک نفره (وان من شو) به اجرا درآورد. ماتریوشکا پنجمین کارگردانی او بود. کمدی درام‌هایی چند پرسوناژی که روی صحنه به صورت مونودرام به اجرا درمی‌آمدند. از نقاط قوت بازیگری پارسا پیروزفر می‌توان به سولو پرفرمنس اشاره کرد. دانش عمیق او در اجرای تک نفره و همچنین متد استانیسلاوسکی به او این قدرت شگفت را می‌دهد که کاملاً و همزمان چندین نقش را زیست کند و همه آن‌ها را به تنهایی به اجرا بگذارد. پیروزفر در اثر نمایشی ماتریوشکا خود به تنهایی ایفاگر بیش از 30 نقش بود. او قبل تر نیز در سال 1392 در نمایش سنگ‌ها در جیب هایش بالغ بر 10 نقش را در کنار رضا بهبودی، خود به تنهایی اجرا کرده بود. طراحی مینیمالیستی صحنه ماتریوشکا با یک صندلی، یک میز و یک چراغ رومیزی آنتیک روسی و طراحی لباس این اثر نیز ایده خود او بود.

پارسا پیروزفرماتریوشکا به مدت دو سال در شهرهای مختلف آمریکا و کانادا نظیر لس آنجلس، سن دیگو، برکلی، مونترآل و ونکوور اجرا شد و مورد استقبال کم‌نظیر تماشاچیان قرار گرفت؛ و پس از پشت سر گذاشتن اجراهای متعددی به دلیل استقبال کم‌نظیر تماشاگران در ایران در شهر تهران، سرانجام در زمستان 1396 به پایان رسید. پارسا پیروزفر برای بازی در نمایش ماتریوشکا موفق به دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر مرد در بخش بین‌الملل در سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر در سال 1395 شد.

پارسا پیروزفررکوردشکنی پارسا پیروزفر

فیلم سینمایی «تی‌تی» با بازی پارسا پیروزفر و النازشاکردوست اکران خود را از 15 تیر آغاز کرد و در مدت زمان سه روز با فروش یک میلیارد و 400 میلیون تومانی و با 100 میلیون تومان فروش کمتر نسبت به «علف‌زار» جایگاه سوم گیشه را به خود اختصاص داد.

در هفته‌ای که گذشت مجموع فروش فیلم‌های سینمایی 9 میلیارد و 800 میلیون تومان بود و در مجموع 306 هزار 678 نفر به تماشای فیلم‌های سینمایی نشستند. این در حالی است که در هفته پیش از آن (4 تا 10 تیر) مجموع فروش فیلم‌های سینمایی 8 میلیارد و 600 میلیون تومان بود و در مجموع 274 هزار 538 نفر به تماشای فیلم‌های سینمایی نشستند این نشان می‌دهد که اکران سه فیلم سینمایی «تی‌تی» به کارگردانی آیدا پناهنده، «بازیووو» به کارگردانی امیرحسین قهرایی و «پیتوک» به کارگردانی سید مجید صالحی به گیشه سینماها کمی کمک کرده است

در هفته‌ای که گذشت میزان فروش فیلم‌های سینمایی، به نسبت هفته پیش از آن افزایش داشت.

در ابتدای سال 1401، فیلم سینمایی «سگ‌بند» به کارگردانی مهران احمدی، فروش خوبی را تجربه کرد، اما پس از اکران شدن فیلم «انفرادی» به کارگردانی مسعود اطیابی، «سگ بند» جایگاه خود را از دست داد و جایگاه دوم فروش را به دست آورد، پس از اکران «علف‌زار» نیز این جایگاه تغییر کرد، در هفته‌ای که گذشت، این فیلم فروش 680 میلیون تومانی را تجربه کرد در حالی که «علف‌زار» تقریبا فروش دوبرابری نسبت به این فیلم را تجربه و رقم یک میلیارد و 300 میلیون تومان را برای خود ثبت کرد.

«علف‌زار» که در حال حاضر جایگاه دوم فروش هفتگی فیلم‌های سینمایی را به خود اختصاص داده، روایت ماجرای یک تعرض است و قاضی این پرونده، پژمان جمشیدی است.

در حال حاضر نیز با اینکه تنها سه روز از اکران فیلم «تی‌تی» با بازی هوتن شکیبا، پارسا پیروزفر و الناز شاکر دوست می‌گذرد، این فیلم توانسته با اختلاف 100 میلیون تومان در فروش هفتگی در جایگاه سوم گیشه و بعد از «علف‌زار» قرار بگیرد.

حضور پارسا پیروزفر در اکران مردمی

همزمان با بازگشایی مجدد سینماها، پارسا پیروزفر، بازیگر فیلم سینمایی «تی‌تی»، پنجشنبه 20 مرداد ماه ساعت 18 در پردیس سینمایی کوروش همراه مخاطبان به تماشای این فیلم خواهد نشست.

درام عاشقانه آیدا پناهنده که از زمان آغاز اکران در صدر پرفروشترین فیلم‌های سال قرار گرفته، هفته گذشته پرفروش‌ترین فیلم در حال اکران سینمای ایران شد.

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.