کد خبر : 850 / /
/

سورپرایز عجیب سرمربی تیم استقلال!+جزئیات

احتمال این که آقای گل فصل گذشته لیگ برتر پیش از بازی بزرگ فصل دقایقی در ترکیب تیمش به بازی گرفته شود زیاد است.

سورپرایز عجیب سرمربی تیم استقلال!+جزئیات

تیم استقلال در چهارم مهر ۱۳۲۴ در شهر تهران بنیان‌گذاری شد.تیم استقلال پرافتخارترین تیم ایران محسوب می‌شود. تیم استقلال در ده فصل اخیر هشت بار جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرده‌است. تیم استقلال  رکورد پرتماشاگرترین بازی جام باشگاه‌های آسیا و لیگ برتر ایران تا پایان ۲۰۲۰ را شکسته است.تیم استقلال در سال 1370 برای دومین بار قهرمان آسیا شد

شیخ دیاباته آقای گل فصل گذشته رقابتهای لیگ برتر که با گذشت ۹ هفته از رقابتهای این فصل هنوز فرصت چندانی برای بازی نیافته، به شرایط آرمانی نزدیک شده است و او یکی از امیدهای خط حمله آبی پوشان برای بازی بزرگ معوقه از هفته هشتم است که طبق برنامه ۲۲ دی برگزار می‌شود.

با اینکه گفته می‌شد دیاباته حتی برای بازی قبلی استقلال مقابل گل گهر هم مشکلی نداشت، اما فکری ترجیح داد به هیچ وجه روی این بازیکن که برگ برنده تیمش در دربی است ریسک نکرده و حتی نام وی را در لیست مسافران سیرجان هم قرار نداد.

 استقلال پیش از دربی دیداری حساس مقابل تیم اوج گرفته آلومینیوم اراک دارند و این احتمال وجود دارد فکری به منظور تطبیق این بازیکن با شرایط بازی، دقایقی از بازی او را به میدان بفرستد تا با بهترین شرایط به دربی برسد.

تیم استقلال

دیاباته در این فصل فرصت زیادی برای بازی نداشته و تنها در دقایق پایانی ۳ بازی نخست آبی‌ها به عنوان بازیکن جانشین به میدان رفته و مجموع دقایق حضور وی در این ۳ بازی تنها ۵۵ دقیقه است

تیم استقلال در چهارم مهر ۱۳۲۴ در شهر تهران بنیان‌گذاری شد.تیم استقلال پرافتخارترین تیم ایران محسوب می‌شود.

تیم استقلال در ده فصل اخیر هشت بار جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرده‌است. تیم استقلال  رکورد پرتماشاگرترین بازی جام باشگاه‌های آسیا و لیگ برتر ایران تا پایان ۲۰۲۰ را شکسته است.تیم استقلال در سال 1370 برای دومین بار قهرمان آسیا شد

آندره‌آ استراماچونی به مناسبت سالروز تولد بهزاد غلامپور با انتشار مطلبی در فضای مجازی، تولد مربی دروازه‌بان سابق تیم فوتبال استقلال را تبریک گفت.

بهزاد غلامپور در دوره سرمربی‌گری آندره‌آ استراماچونی در استقلال، مربی‌ دروازه‌بانان آبی‌پوشان پایتخت بود.

همچنین سباستین لتو، مارکو کاسر و عمر دانسی که دستیاران استراماچونی در استقلال بودند، تولد بهزاد غلامپور را تبریک گفتند.

استراماچونی خطاب به بهزاد غلامپور جهت تبریک تولدش گفت: «سلام بهزاد! تولدت مبارک. بهترین‌ها را برای تو و خانواده‌ات آرزو می‌کنم. من و نینا (دختر استراماچونی)، آرزو می‌کنم که تو را به زودی ببینیم. شاید در ایران. انشاءالله.»

استراماچونی هنوز خاطرات حضورش در ایران را فراموش نکرده است و هر از گاهی هم هواداران استقلال را هوایی می‌کند. مانند امروز که به هواداران این تیم امید بازگشت به ایران داده است.

تاریخچه باشگاه استقلال تهران

در سال 1323 چهار جوان تصمیم گرفتند تا باشگاهی تاسیس کنند.نام آنها میرزایی، نواب، خشایار و جانانپور بود. علاوه بر آنها خاکزاد، گیتی، گریش، کلانی، مهدیون و حسینی نیز دیگر اعضای باشگاه بودند که به دلیل علاقمندیشان به دوچرخه سواری نام باشگاه را دوچرخه‌سواران نهادند.

ابتدا تنها رشته فعال باشگاه دوچرخه سواری بود، اما بعدها رشته های والیبال، پینگ پنگ، بسکتبال، وزنه برداری، کشتی، شنا و فوتبال نیز فعالیت خود را آغاز کرد.طی مذاکراتی که مسئولان باشگاه دوچرخه سواران با علی دانائی فرد موسس وقت باشگاه تورانجام دادند، موافقت شد که باشگاه تور با نام دوچرخه‌سواران وارد عرصه رقابت در فوتبال شود

رقابت اصلی در فوتبال کشور تا پیش از سال 1325 بین سه تیم دارایی، شاهین و سرباز بود، اما با ورود تیم دوچرخه سواران که از همان ابتدا با پیراهن آبی وارد میدان شد، مثلث قدرت به مربع شد و قطب چهارم فوتبال نیز شکل گرفت.

تیم دوچرخه‌سواران در سال 1325 و با حضور پرویز عمو اوغلی، گرائیلی، دانائی و سید آقا جلالی در هیئت مدیره تشکیل و روانه رقابت‌ها شد. حاصل کار نایب قهرمانی در سالهای 25 و 26، نایب قهرمانی و قهرمانی جام حذفی در همان سالها بود. در سال 1328 نام باشگاه دوچرخه سواران به تاج تغییر یافت و در همین سال قهرمان باشگاه‌های تهران شد.

به دلیل اهمیت باشگاه تاج از ردیف بودجه اختصاصی برخوردار شد. رنگ لباس باشگاه نیز پیراهن آبی با آستین سفید، شورت سفید و جوراب سفید بود. علی دانائی فرد برای تقویت این تیم، تیمهای تورج، افسر، دیهیم، کورش و اتم را تاسیس کرد. تاج در سراسر کشور گسترش یافت و در شهرهای اهواز و رشت بیش از دیگر نقاط ایران پایگاه مردمی یافت.

اولین قهرمانی در آسیا

در فروردین سال 1349 و در باشگاه لبریز از تماشاگر امجدیه (شهید شیرودی)، تیم های تاج از ایران و هاپوئل رژیم صهیونیستی فینال جام باشگاهای آسیا را برگزار کردند.

در این دیدار تیم تاج تا دقیقه 83 یک بر صفر عقب بود که در این دقیقه غلام وفا‌خواه که به مرد جامها معروف بود، گل تساوی را وارد دروازه حریف کرد و کار به وقت اضافه کشید که تیم تاج با گل مسعود معینی مدافع پیش تاخته خود در وقت اضافه قهرمان آسیا شد.

منبع: مهر

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.