کد خبر : 57 / /
/

علی دایی در لیگ ششم توانست 10 گل به ثمر برساند + جزئیات

علی دایی در فصل ۸۵/۸۶ به عنوان مربی - بازیکن توانست سایپا را به قهرمانی لیگ برتر برساند.

علی دایی در لیگ ششم توانست 10 گل به ثمر برساند + جزئیات

علی دایی اسطوره فوتبال ایران، در لیگ برتر ۸۵/۸۶ کاری کرد که تا امروز کسی موفق به انجام آن نشده است. قهرمانی به عنوان بازیکن - مربی آن هم به همراه تیم سایپا!

علی دایی

لیگ ششم با تغییرات مهمی در هدایت تیم‌ها آغاز شد. حضور امیر قلعه نویی در تیم ملی باعث شد هدایت استقلال به مرفاوی سپرده شود. ضمن اینکه مصطفی دنیزلی هم سرمربی پرسپولیس شد و هدایت تیم پاس به همایون شاهرخی سپرده شد.

 

تیم سایپا در فصل ۸۵/۸۶ تحت هدایت ورنر لورانت آلمانی بود. اما او در مهر ۸۵ به طور ناگهانی از سمت سرمربیگری سایپا کناره گیری کرد. لورانت در مصاحبه‌ای دلیل این کناره گیری را عمل نکردن مدیران سایپا به وعده‌های شان بر شمرد. علی دایی که به عنوان مهاجم در سایپا بازی می‌کرد، هدایت سایپا را هم پذیرفت تا یکی از جذاب‌ترین بازیکن - مربی‌های تاریخ فوتبال ایران شود. این یکی از آخرین تجربه‌های مربی - بازیکن در فوتبال ایران است، تجربه‌ای که کاملا موفقیت آمیز هم بود.

فصل ۸۵/۸۶ یکی از پر رقابت‌ترین دوره‌های لیگ برتر بود. تیم‌هایی که تا آخرین هفته هم از رقابت دست نکشیدند. علی دایی به همراه سایپا هم در قامت مربی و هم در قامت مهاجم درخشید و نارنجی پوشان را به اولین قهرمانی لیگ برتر رساند. سایپا در این فصل رکورد ۱۳ هفته نباختن متوالی را ثبت کرد. پرسپولیس با ۴۹ گل زده، بیشترین گل زده در این فصل و بهترین عملکرد دفاعی هم در بین تیم‌ها مشترکا به سپاهان و استقلال اهواز با ۲۸ گل خورده تعلق گرفت.

تیم‌های فولاد و راه آهن در این فصل به لیگ دسته یک سقوط کردند. عرفان اولروم از ابومسلم و مهدی رجب زاده از ذوب آهن با ۱۷ گل زده به عنوان آقای گلی در آن فصل لیگ برتر دست پیدا کردند. راه قهرمانی سایپا با شکست دادن استقلال هموارتر شد. محسن خلیلی مهاجم گلزن سایپا در آن بازی درخشید تا سایپا یکی از رقبای جدی اش در راه قهرمانی لیگ را کنار بزند.

جالب است بدانید در هفته آخر لیگ ششم، چهار تیم سایپا، استقلال اهواز، استقلال تهران و پرسپولیس روی کاغذ شانس قهرمانی داشتند. علی دایی و شاگردانش برای رسیدن به قهرمانی باید مس کرمان را در هفته آخر شکست می‌دادند. دو گل از علی دایی و احمد مومن زاده اولین قهرمانی لیگ برتر فوتبال را برای سایپایی‌ها رقم زد. سایپا به عنوان قهرمان لیگ برتر و سپاهان هم به عنوان قهرمان جام حذفی راهی مسابقات لیگ قهرمانان فصل آینده شدند.

شهریار فوتبال ایران بعد از قهرمانی با سایپا از دنیای فوتبال خداحافظی کرد و به مربیگری روی آورد. از ترکیب تیم سایپا در آخرین هفته لیگ ششم، فقط سید جلال حسینی به بازی کردن ادامه می‌دهد. البته احمد مومن زاده هم در سن ۴۵ سالکی به تیم ون پارس نقش جهان در لیگ دسته سه پیوسته است! سایپا هم اکنون تحت هدایت ابراهیم صادقی است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.