کد خبر : 3825 / /
/

عکس لو رفته جشن تولد احمدرضا عابدزاده/تبریک به عقاب آسیا+تصاویر لو رفته

دروازه‌بان افسانه‌ای فوتبال ایران فردا رسماً وارد 56مین سال زندگی خود خواهد شد.

عکس لو رفته جشن تولد احمدرضا عابدزاده/تبریک به عقاب آسیا+تصاویر لو رفته

احمدرضا عابدزاده متولد ۴ خرداد ۱۳۴۵، آبادان است.احمدرضا عابدزاده دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه استقلال تهران و باشگاه پرسپولیس تهران است.احمدرضا عابدزاده  به همراه تیم ملی فوتبال ایران به قهرمانی در مسابقات فوتبال بازی‌های آسیایی ۱۹۹۰ در پکن و دو مقام سومی در جام ملت‌های آسیا در سالهای ۱۹۸۸ و ۱۹۹۶ رسیده است و با تیم ملی به جام جهانی ۱۹۹۸ صعود کرده است. احمدرضا عابدزاده دو فرزند به نام های نگار و امیر دارد.آخرین اخبار مرتبط با احمدرضا عابدزاده را در سایت خبرآزاد بخوانید.

احمدرضا عابدزاده

بیوگرافی احمدرضا عابدزاده

نام:احمدرضا

نام خانوادگی:عابدزاده

تاریخ تولد:4 خرداد 1345 (52 سال)

محل تولد:آبادان

قد:190 سانتی متر

نام مستعار:عقاب آسیا

همسر:نفیسه لططیفیان

فرزندان:نگار و امیر

زندگی شخصی احمدرضا عابدزاده

احمدرضا عابدزاده متولد 4 خرداد 1345 در آبادان دروازه بان سابق تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس تهران و باشگاه استقلال تهران است. احمدرضا عابدزاده هم اکنون به عنوان مربی دروازه بانان باشگاه پرسپولیس تهران مشغول به فعالیت است.

کودکی احمدرضا عابدزاده

احمدرضا عابدزادهاو ششمین فرزند خانواده است و در کودکی بر روی زمین های داغ ودر زیر آفتاب سوزان آبادان به دنبال توپ می دوید. روزهای شوکوفایی خودرا پس از مهاجرت به اصفهان آغاز کرد. سالهای اولیه دهه 60 در تیم هلال احمر اصفهان بازی می کرد.

دوران مدرسه احمدرضا عابدزاده

دست های حماسه ساز وی در آن روزگاران شبها به نوشتن تکالیف مدرسه و روزها به قلم زنی می پرداخت .انگشتانش زمانی را که وی در نجاری کار می کرد به یاد دارند اما درون ناآرام احمد با تمام مشکلات با فوتبال انسی دیگر داشت در آن زمان احمدرضا در تیم منتخب نوجوان اصفهان بازی می کرد و آرزوی یک پله ترقی را در ورزش داشت یعنی رسیدن به تیم جوانان . پنج بار اسمش از منتخب جوانان خط خورد ولی سماجت وی باعث شد تا سال 1364 جوانان اصفهان همراه با عابدزاده بازی کنند.

احمدرضا عابدزاده و همسرش

همسرش نفیسه لطیفان در مورد ازدواج با عابدزاده گفت :وقتی من 16 ساله بودم با عابدزاده ازدواج کردم آن دوران احمدرضا 21 سال سن داشت ما خیلی سریع صاحب بچه شدیم یادمه 18 سالم بودم که نگار را به دنیا آوردم .

با احتساب اعداد و ارقامی که همسر عابدزاده اعلام کرد می توان حدس زد که نگار عابدزاده در حال حاضر32 سال سن دارد و متولد سال 1368 است . بعد از نگار امیر متولد شد و به عنوان فرزند دوم و پسر آخر خانواده می باشد .

احمدرضا عابدزادهنگار عابدزاده مانند پدرش علاقه مند به ورزش می باشد و توانسته کمربند مشکی کیک بوکسینگ را کسب کند رشته تحصیلی اش مدیریت بازرگانی می باشد .به جز زبان مادری به 2 زبان زنده دنیا، ایتالیایی و انگلیسی تسلط کافی دارد.چندی پیش ازدواج کرده و در حال حاضر متاهل می باشد.

 

 

احمدرضا عابدزاده/امیر عابدزاده ملی پوش

احمدرضا عابدزادهامیر عابدزاده متولد 6 اردیبهشت 1372 در تهران می باشد.پسر خانواده راه پدرش را دنبال کرد البته هیچ وقت نتوانست مانند پدرش اسطوره دروازه بانی باشد.اما یک مدت کوتاهی برای تیم پرسپولیس بازی کرد و بعد از آن ادامه حرفه خود را آمریکا دنبال کرد .وی در حال حاضر مجرد و ازدواج نکرده است.

دوران ورزشی احمد رضا عابدزاده

عابدزاده سال های اولیه دهه 60 در تیم هلال احمر اصفهان بازی می کرد؛ و پس از آن سال ها در تیم تام اصفهان زیر نظر حسین چرخابی بازی کرد. پنج بار اسمش از منتخب جوانان خط خورد ولی سماجت احمدرضا عابدزاده باعث شد تا سال 1364 جوانان اصفهان همراه با عابدزاده بازی کنند. 18 سال بیشتر نداشت که به اردوی تیم ملی جوانان دعوت شد و در اواخر همین سال عضو ثابت تیم ملی گردید. سپس به تهران آمدسال 1366 عابدزاده برای انجام خدمات سربازی به تیم ژاندارمری تهران رفت و پس از دو سال در سال 1368 مجدداً به تام بازگشت؛ و پیراهن استقلال تهران را به تن کرد وی در همین سال ازدواج کرد.

 

 

وی سپس به تیم سپاهان اصفهان رفت و بعد به تیم پرسپولیس تهران منتقل شد و از دوم دی ماه 1373 رسماً به حفاظت از دروازه پرسپولیس تهران پرداخت و در سال 74 با رکورد 18 بازی با خوردن 5 گل رکورد به جای گذاشت. وی در 78 بازی ملی شرکت نموده و مجموعاً 52 گل دریافت کرده است که از این جهت رکورد باقی گذاشت. احمدرضا عابدزاده در بازی های مقدماتی جام جهانی 1998 فرانسه یکی از ارکان موفقیت تیم ملی فوتبال ایران در راه صعود به جام جهانی بود.

بازی های آسیایی 1990 احمدرضا عابدزاده

احمدرضا عابدزادهاوج شهرت احمدرضا عابدزاده در بازی های آسیایی 1990 پکن اتفاق افتاد که با وجود آسیب دیدگی از ناحیهٔ انگشتان دست، با مهار 2 پنالتی در فینال مسابقات در برابر کره شمالی ایران را به قهرمانی آسیا رساند او در طول این مسابقات جمعاً 2 گل دریافت کرد که هر دو گل نیز از روی نقطه پنالتی وارد دروازه عابدزاده شد. در آن دوره از مسابقات علی پروین سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بود.88 وی به عنوان محبوب ترین بازیکن سه دهه اخیر فوتبال ایران انتخاب شد.

خداحافظی از فوتبال احمدرضا عابدزاده

وی سرانجام روز جمعه 23 دی ماه سال 1384 در حالی که چند سال بود که فوتبال را کنار گذاشته بود، به صورت افتخاری در دیدار دوستانه پرسپولیس و بایرن مونیخ مدت کوتاهی بازی کرد و به صورت رسمی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد، الیور کان دروازه بان تیم ملی فوتبال آلمان و باشگاه بایرن مونیخ، وی را در آغوش گرفت.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.