کد خبر : 3135 / /
/

پدر سحر ولدبیگی درگذشت

نیما فلاح داماد مسعود ولدبیگی پیشکسوت چهره‌پردازی سینمای ایران و برنده سه سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر از درگذشت این هنرمند ۸۶ ساله به دلیل ایست قلبی در بیمارستان خبر داد.

پدر سحر ولدبیگی درگذشت

نیما فلاح بازیگر سینما و تلویزیون و همسر سحر ولدبیگی دیگر بازیگر عرصه تلویزیون و سینما و داماد مسعود ولدبیگی پیشکسوت نامدار هنر چهره‌پردازی سینمای کشورمان ضمن تایید خبر درگذشت این هنرمند پیشکسوت گفت: آقای ولدبیگی امروز (سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه) در بیمارستان درگذشت و طبق گفته مسئولان بیمارستان مهرداد دلیل مرگ وی ایست قلبی بوده است.

وی افزود: زنده‌یاد مسعود ولدبیگی پیش از این و در همین اواخر، ابتدا در نیمه اسفند ماه و سپس در نیمه فروردین ماه به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری شده بود.

 مسعود ولدبیگی متولد ۱۳۱۴ در کرمانشاه بود و ابتدا در سال ۱۳۵۴ با سریال موفق آتش بدون دود به کارگردانی زنده‌نام نادر ابراهیمی کار گریم و چهره‌پردازی را آغاز کرد اما اوج هنرنمایی او به عنوان چهره‌پرداز سال ۱۳۶۳ با طراحی و چهره‌پردازی سریال ماندگار کوچک جنگلی به کارگردانی بهروز افخمی رقم خورد.

زنده‌نام ولدبیگی که رد کارنامه هنری خود طراحی و چهره‌پردازی بیش از ۵۰ اثر سینمایی و سریال تلویزیونی را با خود به همراه دارد برای طراحی و چهره‌پردازی سه فیلم پرده آخر به کارگردانی واروژ کریم‌مسیحی، زشت و زیبا فیلمی از احمدرضا معتمدی و از کرخه تا راین اثر درخشان و ماندگار ابراهیم حاتمی‌کیا برنده سه سیمرغ بلورین چهره‌پردازی از جشنواره فیلم فجر شده بود.

طراحی و چهره‌پردازی فیلم‌هایی چون قرمز، ضیافت، دوئل و سریال هایی چون ستایش ۱،  کوچک جنگلی، خورشید شب، مختارنامه و معراجی ها از  دیگر آثار درخشان این هنرمند فقید در عرصه هنر چهره‌پردازی به شمار می رود.

منبع:ایرنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.