کد خبر : 368 / /
/

دانشمندان ژاپنی گزارش کردند؛

با این تکنولوژی در چای به مبارزه با کروناویروس بپردازید + جزئیات مهم

دانشمندان دانشگاه پزشکی کیوتو و انستیتوی تحقیقات مرکزی ژاپن فاش کردند که درمان SARS-CoV-۲ با عصاره های چای سیاه، سبز و اولانگ باعث کاهش قابل توجهی در تیتر ویروسی شده است که در نهایت به زیر حد قابل تشخیص کاهش یافت. در میان عصاره های مختلف چای، عصاره چای سیاه بیشترین تأثیر را از خود نشان داد.

با این تکنولوژی در چای به مبارزه با کروناویروس بپردازید + جزئیات مهم

دانشمندان دانشگاه پزشکی کیوتو و انستیتوی تحقیقات مرکزی ژاپن فاش کردند که درمان SARS-CoV-2 با عصاره های چای سیاه، سبز و اولانگ باعث کاهش قابل توجهی در تیتر ویروسی شده است که در نهایت به زیر حد قابل تشخیص کاهش یافت. در میان عصاره های مختلف چای، عصاره چای سیاه بیشترین تأثیر را از خود نشان داد. علاوه بر این، عصاره های چای به شدت SARS-CoV-2 را غیرفعال کرده و از آسیب رساندن به سلول های VeroE6 جلوگیری می کنند.

دانشمندان دانشگاه پزشکی کیوتو و انستیتوی تحقیقات مرکزی ژاپن فاش کردند که برخی از ترکیبات فعال زیستی موجود در چای سبز، چای سیاه و اولانگ دارای فعالیت های ضد ویروسی قابل توجهی در برابر سندرم تنفسی حاد کرونا ویروس جدید عامل بیماری زا در ویروس کرونا ویروس 2019هستند، این مطالعه در حال حاضر در سرور پیش چاپ BioRxiv * موجود است.

چای سبز

از 7 دسامبر سال 2020، بیش از 66 میلیون مورد تایید شده کووید19، از جمله 1.5 میلیون مرگ، به سازمان بهداشت جهانی (WHO) گزارش شده است. اگرچه اکثر بیماران کووید19 بدون علامت یا خفیف علامتی باقی می مانند، اما خطر ابتلا به یک بیماری شدید در بین افراد مستعد هنوز زیاد است.

در حال حاضر، بسیاری از داروهای ضد ویروسی مورد استفاده مجدد به همراه کورتیکواستروئیدها به طور معمول برای درمان بیماران شدید کووید19مورد استفاده قرار می گیرند و بسیاری از این داروها نتایج امیدوار کننده ای را نشان می دهند.

با توجه به مشخصات ایمنی و تحمل بالای چندین ترکیب گیاهی، مطالعات زیادی برای ارزیابی اثر بخشی اینها در درمان کرونا ویروس جدید انجام شده است. اپی گالوکاتچین گالات  (EGCG) یکی از این ترکیبات پلی فنولیک موجود در چای سبز است که فواید درمانی را در بیماری های قلبی عروقی، متابولیکی، عصبی و عفونی و سرطان نشان داده است.

اکسیداسیون EGCG باعث ایجاد چندین مولتی از جمله تئازیننسینA (TSA) و تئافلاوین 3 ، 3’-دی گالات (TFDG) می شود که انواع مختلفی از ترکیبات پلی فنولیک موجود در چای سیاه و چای اولانگ است.

چای سبز

طراحی مطالعه فعلی

در مطالعه حاضر، دانشمندان با هدف بررسی اثرات ترکیبات مختلف چای در از بین بردن کرونا ویروس جدید انجام دادند. به طور خاص، آنها ویروس کرونا ویروس جدید را با عصاره های مختلف چای و کاتچین های چای خالص، مشتقات کاتچین و تئافلاوین ها پیش تیمار کردند تا اثر ضد ویروسی این ترکیبات را بررسی کنند. آنها برای انجام آزمایشات از سلولهای VeroE6 که بیش از حد بیانگر TMPRSS2 هستند، استفاده کردند.

مشاهدات مهم

دانشمندان مشاهده کردند که درمان SARS-CoV-2 با عصاره های چای سیاه، سبز و اولانگ باعث کاهش قابل توجهی در تیتر ویروسی شد که در نهایت به زیر حد قابل تشخیص کاهش یافت. در میان عصاره های مختلف چای، عصاره چای سیاه بیشترین تأثیر را از خود نشان داد. علاوه بر این، عصاره های چای به شدت SARS-CoV-2 را غیرفعال کرده و از آسیب رساندن به سلول های VeroE6 جلوگیری می کنند.

ترکیبات چای زیست فعال

دانشمندان کاتچین ها و تئافلاوین های مختلف چای را آزمایش کردند تا ترکیبات ضد ویروسی بالقوه را شناسایی کنند. یافته های مطالعه نشان داد که EGCG ، TSA و TFDG به شدت ویروس را غیرفعال می کند، TSA و TFDG نسبت به EGCG فعالیت ضد ویروسی نسبتاً بالاتری دارند. به طور مشخص، TSA و TFDG به ترتیب در دوزهای 500 میکرومولار و 100 میکرومولار، تیتر ویروسی را تا زیر حد قابل تشخیص کاهش دادند.

علاوه بر این، دانشمندان مشاهده کردند که SARS-CoV-2 پیش تیمار شده با TSA یا TFDG نمی تواند زنده ماندن سلول های VeroE6 را کاهش دهد. برای دستیابی به سطح محافظتی مشابه، غلظت بالاتر EGCG مورد نیاز بود.

در یک مجموعه جداگانه از آزمایش، آنها سلولهای VeroE6 را با EGCG ، TSA و TFDG پیش تیمار کردند و متعاقباً سلولها را با SARS-CoV-2 درمان نشده آلوده کردند. جالب توجه است، آنها مشاهده کردند که خطر ابتلا به عفونت برای سلولهای تحت درمان و درمان نشده به همان اندازه زیاد است. این یافته ها نشان می دهد که ترکیبات چای آزمایش شده در غیرفعال سازی مستقیم ویروس موثر هستند، اما ممکن است به طور مستقیم بر روی سلول ها عمل نکنند تا از ورود ویروس جلوگیری کنند.

برای شفاف سازی بیشتر، آنها بار RNA ویروسی را در سلولهای آلوده به ویروس تحت درمان با EGCG- ، TSA- یا TFDG ارزیابی کردند. یافته ها نشان داد که ترکیبات چای، به ویژه TSA و TFDG، به طور قابل توجهی تکثیر و انتشار SARS-CoV-2 را کاهش می دهد.

نحوه عملکرد

آنها برای بررسی نحوه عملکرد ترکیبات چای فعال، فعل و انفعال بین آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین 2 (ACE2) و حوزه اتصال گیرنده (RBD) پروتئین سنبله ویروسی را در حضور EGCG ، TSA و TFDG بررسی کردند. یافته ها نشان داد که TSA و TFDG به شدت و EGCG به طور متوسط ​​اثر متقابل را مهار می کنند.

اهمیت مطالعه

مطالعه حاضر ترکیبات بالقوه چای فعال با فعالیت ضد ویروسی علیه SARS-CoV-2 را شناسایی می کند. اثرات ضد سرطانی، ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی این ترکیبات به خوبی در نوشتجات به اثبات رسیده است. اگرچه مصرف چند فنجان چای برای دستیابی به دوز ضد ویروسی موثر این ترکیبات در خون کافی نیست، اما دانشمندان معتقدند که مصرف خوراکیEGCG ، TSA و TFDG می تواند محافظت خوبی در برابر SARS-CoV-2 در حفره دهان و دستگاه گوارش حاصل کند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.