کد خبر : 819 / /
/

عدم تأیید پیروزی بایدن /جمهوری خواهان و بازی با آتش

عضو جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا به آن دسته از هم‌حزبی‌هایش که قصد دارند پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا را به چالش بکشند هشدار داده و آن را «بازی با آتش» توصیف کرده است.

عدم تأیید پیروزی بایدن /جمهوری خواهان و بازی با آتش

 یک سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی گفته آن دسته از نمایندگان جمهوری‌خواه که قصد دارند جلسه آتی کنگره برای تأیید پیروزی انتخاباتی «جو بایدن» را به چالش بکشند، «با آتش بازی می‌کنند.»

«بن ساسی»، نماینده جمهوری‌خواه ایالت «نبراسکا» که در برخی سیاست‌ها منتقد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بوده از هم‌حزبی‌هایش خواسته از به چالش کشیدن نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری در جلسه ۶ ژانویه خودداری کنند.

«جاش هالِی»، سناتور جمهوریخواه ایالت میسوری روز چهار‌شنبه در بیانیه‌ای گفت در جلسه ۶ ژانویه که قرار است آرای الکترال انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شمرده شوند، به تأیید نتایج آرای الکترال جو بایدن اعتراض خواهد کرد.

سی‌ان‌ان نوشته هالی اولین سناتوری است که قصد دارد به این نتایج اعتراض کند و این مسئله از این بابت که یک نماینده و سناتور‌ ملزم هستند در زمان شمارش آرای الکترال در کنگره اعتراض کنند، مهم است.

به نوشته پایگاه خبری «UPI»، ساسی در پیامی در فیسبوک از جمهوری‌خواهان خواسته با طرح هاولی همراه نشوند.

او با اشاره به اینکه شکایت‌های انتخاباتی ترامپ در ایالت‌های پنسیلوانیا، میشیگان، ویسکانسین و دیگر ایالت‌های کلیدی رد شده‌اند نوشت: «رئیس‌جمهور و متحدانش دارند با آتش بازی می‌کنند.»

او در ادامه نوشت: «اگر ادعاهای بزرگ مطرح می‌کنید بهتر است ادله داشته باشند. اما این رئیس‌جمهور ادله ندارد، آن دسته از اعضای آتش‌افروز کنگره که با شمارش آرای الکترال کالج مخالفت کنند هم همین‌طورند.»

بایدن

تیم جو بایدن روز گذشته در بیانیه‌ای گفت روند تأیید ریاست‌جمهوری «جو بایدن» در جلسه کنگره در تاریخ ۶ ژانویه باید صرفاً اقدامی تشریفاتی باشد.

«جن ساکی»، سخنگوی آتی کاخ سفید درباره این جلسه گفت: «این جلسه، صرفاً جلسه‌ای تشریفاتی است و کسانی که دارند آن را پوشش می‌دهند هم باید همین رفتار را با آن داشته باشند.»

او تأکید کرد: «صرفنظر از اقدامات مضحکی که عده‌ای برای روز ۶ ژانویه در سر دارند، رئیس‌جمهور منتخب ۲۰ ژانویه سوگند یاد خواهد کرد.»

اعضای مجمع گزینندگان چند هفته پیش با شرکت در جلسه‌ای در ایالت‌های مختلف، بر اساس نتیجه انتخاباتی که سوم نوامبر برگزار شد پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با ۳۰۶ رأی الکترال را تأیید کردند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.