کد خبر : 25049 / /
/

خرید بهترین سیلیکات سدیم از سیلیکات گستر اصفهان

خرید بهترین سیلیکات سدیم از سیلیکات گستر اصفهان

بررسی خواص ماده شیمیایی سدیم سیلیکات

 

سیلیکات سدیم چیست؟

 سیلیکات سدیم یک ترکیب شیمیایی پرکاربرد بوده که در صنایع مختلف از آن استفاده می شود. سیلیکات سدیم،  برای اولین بار توسط یک دانشمند به نام ون هلمونت، در سال  ۱۶۴۰ میلادی کشف شد. این دانشمند توانست با کشف این ماده شیمیایی پرکاربرد، خدمت بسیار زیادی به پیشرفت علم و صنایع مختلف کند. سدیم سیلیکات، به غیر از این نام دارای نام های دیگر نیز می باشد. نام هایی چون شیشه مایع یا آب شیشه و گاز مایع از جمله نام های پر کاربردی هستند که در صنایع به جای سدیم سیلیکات استفاده می شوند. سیلیکات سدیم، در فرمول خود سه عنصر مختلف دارد. سدیم، سیلیس و اکسیژن از جمله عناصر به کار رفته در این ماده هستند.

بررسی خواص ماده شیمیایی سدیم سیلیکات

 شکل ظاهری سیلیکات سدیم جامد بی رنگ می باشد. چگالی آن نیز برابر با ۲.۴  گرم بر سانتی متر مکعب بوده که از چگالی آب بیشتر است. دمای ذوب این ماده شیمیایی ۷۲ درجه می باشد. اگر بخواهیم انحلال پذیری سیلیکات سدیم را بررسی کنیم؛ باید بگوییم آب شیشه در آب حل می شود. هنگامی که سدیم سیلیکات در آب حل می شود یک ترکیب قلیایی به دست می آید.

 این ترکیب، می تواند کاربرد های بسیار زیادی داشته باشد. آب شیشه یک سری خواص و ویژگی‌ هایی دارد که آن را تبدیل به یک ماده امن و پر مصرف نموده است. به طور مثال آب شیشه غیر قابل انفجار بوده و همچنین غیر سمی نیز می باشد.

غیر قابل اشتعال بودن آب شیشه یکی دیگر از مزیت هایی است که این ماده دارد. همچنین ویژگی حلال بودن در آب سبب پرکاربرد بودن این ماده شیمیایی شده است.

بررسی کاربرد های سیلیکات سدیم

سیلیکات سدیم، کاربرد های بسیار زیادی دارد. از این ماده در صنایع مختلف از جمله کاغذ سازی، صنایع مواد شوینده، صنایع ساختمانی مانند بتن سازی و همچنین صنایع ساخت چسب استفاده های مختلفی می شود.

 اما به غیر از صنایعی که به آن ها اشاره شد این ماده می تواند کاربرد های دیگری نیز داشته باشد.  در ادامه بیشتر در خصوص این کاربرد ها توضیحاتی را ارائه می‌ کنیم.

کاربرد سدیم سیلیکات در صنایع کاشی و سرامیک

 یکی از مهم ترین کاربرد های سیلیکات سدیم  در صنایع کاشی و سرامیک می باشد. از این ماده در مخلوط مواد سازنده کاشی ها و سرامیک ها استفاده می شود. سدیم سیلیکات را به دوغاب اولیه می افزایند تا این گونه مواد حالت چسبناک پیدا کرده و به یکدیگر بچسبند. وجود سدیم سیلیکات از ترک خوردگی کاشی ها و سرامیک ها جلوگیری می کند.

کاربرد سدیم سیلیکات در ساخت مواد شوینده

 یکی دیگر از کاربرد های آب شیشه، در ساخت مواد شوینده می باشد. این ماده تاثیر بسیار مهمی در ترکیب مواد شوینده دارد. آب شیشه می تواند سبب حذف آلودگی‌ ها و چربی‌ ها شود. همچنین به  عنوان یک بافر عمل می ‌کند و سبب می شود تا مواد شیمیایی خنثی باشند. به علت وجود آب شیشه است که مواد شوینده خاصیت خورندگی نداشته و به اجزای فلزی مانند سینک ظرفشویی آسیب نمی زنند.

بررسی فرایند تولید سیلیکات سدیم

سیلیکات سدیم، به روش های مختلف قابل  تولید شدن است. می توان این ماده را به روش تر و گاهی به روش خشک تولید نمود. اما روش خشک به سبب مزیت هایی که دارد؛ روش منتخب تولید آب شیشه می باشد. در این روش از کوره‌ هایی استفاده می شود که درجه حرارت بسیار بالایی دارند. درجه حرارت تولید سیلیکات سدیم حدودا برابر با ۱۴۵۰ درجه است. در این درجه حرارت شن و کربنات سدیم را با یکدیگر مخلوط می کنند. مخلوطی که به دست می ‌آید یک ماده مذاب سبز تا آبی رنگ است. این ماده مذاب به دلیل وجود ناخالصی هایی مانند آهن به این رنگ در می آید. بعد از خنک شدن ماده مذاب در دستگاه های مخصوص، آن را در آب حل می کنند و با فیلتراسیون، سدیم سیلیکات به دست می آید. اگر بخواهیم سدیم سیلیکات قلیایی داشته باشیم باید به ماده مذاب اولیه مقداری سود خشک اضافه  شود.

خرید سیلیکات سدیم

شرکت سیلیکات گستر اصفهان کار فروش سیلیکات سدیم را انجام می دهد. شما می توانید از فروشگاه سیلیکات سدیم، محصولی با کیفیت و مرغوب را خریداری کنید. سدیم سیلیکات را می توان به صورت جامد یا پودری برای صنایع مختلف سفارش داد.

https://silicategostar.com/

 

51

کاربرد سدیم سیلیکات در شوینده ها

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.