کد خبر : 2469 / /
/

خبرمهم

یارانه جدید برای بورس بازان /برای اطلاع بیشتر کلیک کنید

زیان دیدگان بورس هر روز شاهد کاهش ارزش سرمایه خود در بازار سهام هستند و این در حالیست که دولت آنها به این بازار دعوت کرده و قول صیانت از سرمایه های بورسی را داده بود. کارشناسان پرداخت یارانه سهام را حلال بخشی از مشکلات افراد زیان دیده در بورس می دانند.

یارانه جدید برای بورس بازان /برای اطلاع بیشتر کلیک کنید

پیش از این گفته می شد به دلیل افزایش طلاق در هر خانه ای یک فرد طلاق گرفته هست و گاهی نیز عنوان می شد به دلیل افزایش تعداد معتادان، کمتر خانه ای از این آسیب اجتماعی برکنار مانده است.

اکنون با فراگیر شدن زیان بورس باید گفت در هر خانه ای یک زیان دیده بورس زندگی می کند! دولت به سادگی چشمان خود را به روی این جمع زیان دیده بسته است و به جای راهکارهای عملی به وعده و وقت گذرانی مشغول است.

برخی زیان دیدگان بورس هرگاه کارد به استخوانشان می رسد دست به تجمع می زنند و علیه مسئولانی که آنها را به گرداب بورس دعوت کرده و حالا با زیان های کمرشکن رهایشان کرده اند شعار می دهند اما این شعارها جبران کننده زیان آنها نیست.

 

یک کارشناس اقتصادی راهکاری برای جبران خسارت زیان دیدگان بورس مطرح کرده که دست کم می تواند وضعیت بی عملی و بی اعتنایی کنونی به این افراد را کمی عوض کند.

کامران ندری کارشناس شناخته شده اقتصادی در این باره گفته است؛ مشکلات بازار بورس به بی‌تدبیری مسئولان برمی‌گردد که مانع رشد غیرمنطقی بازار سهام نشدند. بنابراین، تنها راه حل مناسب برای حمایت از مالباختگان بازار سرمایه این است که درآمد حاصل از نقل و انتقال سهام را به سهامداران خرد به عنوان یارانه برای جبران بخشی از ضرر آن‌ها پرداخت شود.

وی حمایت های کنونی انجام شده از بازار سهام را در جبران خسارت سهامداران خرد بی نتیجه دانسته و تصریح کرده است؛ با این حمایت‌ها، ارزش واقعی و عملکرد شرکت‌ها بهبود پیدا نمی‌کند و تنها در کوتاه مدت قیمت سهام افزایش می‌یابد و فعالان حرفه‌ای بازار سهام‌ها را می‌فروشند و غیرحرفه‌ای‌ها می‌خرند که مجدد بازار ریزش می‌کند و عده‌ای متضرر می‌شوند.

این کارشناس اقتصادی با تصریح بر این نکته که قیمت سهام اکنون هم بیشتر از ارزش واقعی آن است ، حتی راهکارهایی همچون فروش ۲۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی و پرداخت معادل ریالی آن به صندوق تثبیت سهام را نیز در حمایت از بورس موثر نمی داند و می گوید: این مصوبه به بانک مرکزی فشار می آورد که ارزهای غیرقابل دسترس صندوق را به ریال تبدیل کند که نتیجه آن چیزی جز چاپ پول پر قدرت و تشدید آثار تورمی نیست.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.