کد خبر : 151 / /
/

قیمت خودرو/ نوسان قیمت پراید99 + جدول

​روند قیمت پراید طی ماه‌های اخیر به چه صورت بود و آیا می‌توانیم امیدوار به کاهش بیشتر نرخ‌ها باشیم؟

قیمت خودرو/ نوسان قیمت پراید99 + جدول

پراید جزو آن دسته از خودروهایی است که با وجود توقف تولید هنوز مردم توجه زیادی به آن دارند. همچنان این خودرو جزو ارزان‌ترین گزینه‌ها در بازار خودروی ایران محسوب می‌شود که می‌توان آن را به صورت صفر کیلومتر خریداری کرد. اما قیمت این خودرو طی ماه‌های اخیر به چه سمتی حرکت کرد؟

به طور کلی قیمت خودروها پیش از انتخابات امریکا به شدت روند صعودی به خود گرفته بود. اما بعد از مشخص شدن نتایج انتخابات ریزش قیمت‌ها در بازارهای مختلف ایجاد شد. قیمت دلار افت کرد و در نتیجه نرخ خودروها نیز در بازار کاهش یافت.

پراید

به طور کلی گران‌ترین مدل پراید در بازار نوع هاچ بک آن است. شاید بتوان دلیل آن را تمایل بیشتر مردم به خصوص جوانان به خرید خودروهای جمع و جور و یا به نوعی مرتبط با چهره آن دانست. اما بیشترین قیمتی که پراید در تاریخ به خود دید نیز مرتبط با همین مدل پراید یعنی ۱۱۱ است. این خودرو در تاریخ ۲۷ مهر به قیمت ۱۴۸ میلیون تومان در بازار رسید که عددی به شدت عجیب و غریب بود. هرچند که در بازار به شدت راکد خودرو بعید به نظر می‌رسید که کسی این خودرو را با چنین قیمتی خریداری کند.

درحال‌حاضر قیمت پراید ۱۱۱ در بازار حدود ۱۱۰ میلیون تومان است. اگر بخواهیم مقایسه‌ای نسبت به وضعیت قیمت این خودرو در ۶ ماه قبل یعنی آذر داشته باشیم می‌توان گفت نرخ آن از ۶۷ میلیون تومان به این قیمت رسیده است. یعنی پراید ۱۱۱ در ۶ ماه ۴۳ میلیون تومان گران شده است.

قیمت پراید

ارزان‌ترین مدل پراید

اگر به دنبال خرید پراید صفر با ارزان‌ترین قیمت باشید مدل ۱۳۱ را باید بخرید. این خودرو درحال‌حاضر حدود ۹۶ میلیون تومان قیمت دارد. قیمت این خودرو در ۱۷ آذرماه یعنی ۶ ماه قبل ۶۵ میلیون تومان بود. این پایین‌ترین قیمت پراید در مدت اخیر است.

وضعیت قیمت سایر مدل ها

پراید ۱۳۲ هم جزو مدل‌های ارزان محسوب می‌شود که درحال‌حاضر قیمت آن تقریبا ۹۷ میلیون تومان است. در زمان اوج قیمت ها، برای این خودرو رقم ۱۲۸ میلیون تومان نیز پیشنهاد می‌دادند. کمترین نرخی که برای پراید ۱۳۲ طی ماه‌های اخیر اعلام شد نیز ۷۵ میلیون تومان بود.

مدل دیگر پراید که در بازار به فروش می‌رسد وانت آن است. وانت پراید البته در دو نسخه ۱۵۱ و ۱۵۱ پلاس در بازار موجود است و قیمت ۱۰۱ برای نسخه ساده و ۱۱۲ برای نسخه پلاس آن اعلام می‌شود. ارزان‌ترین قیمتی که برای این مدل در ۶ ماه اخیر اعلام شد نیز حدود ۷۰ میلیون تومان بود.

آنطور که از روی نمودارهای قیمتی تمام مدل‌های پراید مشخص است به نظر می‌رسد روند ریزش قیمت این خودرو ادامه دارد و شاهد صعود خاصی نبودیم.

قیمت پراید

منتظر بازگشت قیمت پراید به ۷۰ میلیون باشیم؟

چندی پیش حسن کریمی سنجری، یکی از کارشناسان حوزه خودرو در گفت‌وگو با گسترش نیوز پیش‌بینی درباره قیمت پراید کرد و گفت: اگر اتفاقی منفی در سیاست نیفتد و انتقال قدرت در امریکا راحت صورت گیرد حباب قیمت خودرو از بین می‌رود. بنابراین احتمال ریزش دوباره قیمت خودرو وجود دارد و حتی احتمال ایجاد حباب منفی در قیمت‌ها هست. بنابراین شاید قیمت پراید به اعدادی مانند ۶۰ الی ۷۰ میلیون تومان نزدیک شود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.