کد خبر : 7061 / /
/

موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال با فیبوتک

دکتر ساسان سیفی بنیان گذار فیبوتک

این روزها که همه شاهد مراجعه افراد بیشتری برای ورود به  بازار ارز دیجیتال و بورس تهران هستیم، برای موفقیت در مسیر سرمایه گذاری نمی توان بی گدار به آب زد. به کارگیری دانش و داشتن تجربه کافی نقش مهمی در تحقق اهداف مالی ما دارند که میتواند منجر به موفقیت یا شکست سرمایه گذاری ما بشود. 

در مصاحبه پیش رو در نظر داریم با آقای دکتر ساسان سیفی، در مورد بازار ارز دیجیتال و اهداف شرکت فیبوتک بیشتر آشنا شدیم. ایشان بیش از 10 سال سابقه در بازارهای مالی را به همراه دارند و همچنین فعالیت در بازارهای بین المللی، مدیریت کسب و کار در فضای دیجیتال و مشاوره بازاریابی شرکت های بزرگی را در رزومه خود دارند. همچنین ایشان موسس و مالک شرکت مشاوره و توسعه سرمایه گذاری فیبوتک نیز هستند.

اهمیت شناخت ارزهای خوش آتیه برای کسانی مثل ما که در ابتدای مسیر بازار رمز ارز ها هستیم، غیرقابل چشم پوشی است. شناخت این صنعت در کنار توانایی تجزیه و تحلیل رمز ارز های بازار برای سودآوری ما به مرور زمان تعیین کننده خواهد بود.

برای شناسایی بهترین ارزها، بهتر این است که در ابتدا در رمزهای پایه سرمایه گذاری کرد. پراکندگی سرمایه در اوراق مختلف ریسک خطر کمتری خواهد داشت. سرمایه گذاری در بازار رمز ارز های دیجیتالی احتمالا در کوتاه مدت بازگشت سود خوبی دارد. برای حفظ این سودآوری در بلند مدت نیز خطر به صفر رسیدن سرمایه اولیه بدون دانش کافی ما را تهدید می کند.

فیبوتک از چه زمانی و با چه هدفی فعالیت خود را شروع کرد؟

پاسخ آقای سیفی: همزمان با توسعه بیشتر فضای ارزهای دیجیتال و جذب افراد بیشتر در این حوزه، با توجه به ناشناختگی و نو بودن این فضا تصمیم گرفتیم از فرصتی که در بازار ارزهای دیجیتال است، بیشتر استفاده کنیم. در همین راستا در شروع سال 2021 ایده فیبوتک و سرویس هایی که قرار است ارائه دهد، شکل گرفت. نهایتا کار را به صورت رسمی استارت زدیم. فیبوتک دوفاز اصلی دارد.

اولی سرویس هایی در بستر بلاکچین هستند که در حال پیاده سازی و ارتقا هستیم و قرار است طبق برنامه ریزی در نیمه دوم 1400 به بهره برداری برسد. بخش دومی که مربوط به مطالعات و آموزش و ارتقا دانش کلی جامعه مخاطبین فارسی زبان با فضای بلاکچین و پروژه ها و فعالیتهای این حوزه می باشد وهم اکنون در دسترس قرار دارد. تا امروز بیشتر از 1000 نفر عضو این سرویس شدند.

گروه فیبوتک - بنیان گذار نسل جدید سرویس های مالی

از آقای سیفی پرسیدیم که به طور مشخص در فیبوتک چه خدماتی ارائه می شود؟

فیبوتک شامل دو بخش است که اولی بخش آموزش و شناخت بازار ارزهای دیجیتال و فضای رمز ارزها و کلا صنعت بلاکچین است که هم اکنون به بهره برداری رسیده است. کاربران می توانند با مراجعه به سایت فیبوتک، اینستاگرام و تلگرام با اخبار جدید این حوزه و فرصت های سرمایه گذاری موجود به طور عمیق تری آشنا شوند.

شناخت چگونگی هر کدام از این پروژه ها و فضاهای سرمایه گذاری و اینکه هر کدام برای پاسخگویی به چه نیازی شکل گرفتند را در شبکه های اجتماعی و سایت فیبوتک دنبال کنید.

سرویس خدمات مشاورین ما برای تشکیل سند سرمایه گذاری و فعالیت های مربوط به آن در دسترس شما خواهند بود. در نیمه دوم سال 1400 سرویس های مالی که فیبوتک برای معامله گران و سرمایه گذاران حوزه ارزهای دیجیتال طراحی کرده است، آماده می شود.

می خواهیم بدانیم فیبوتک کدام بخش های بازار مالی را پوشش می دهد؟

آقای سیفی: فعالیت در بازارهای مالی با ریسک همراه است. با توجه به وجود تحریم ها و ذات بازارهای رمزارز حتی در سطح بین المللی نیز بازارهایی مثل فارکس هم در معرض شرایط ریسک و خطر هستند.

توصیه آقای سیفی برای سرمایه گذاری بازار بورس تهران و بازار ارز دیجیتال است که در هر دو زمینه فیبوتک می تواند کاربر را راهنمایی و نیازهایش را پوشش دهد.

برای شناخت و آموزش سرمایه گذاری در بازارهای مختلف بورس و خرید ارزهای دیجیتال می توانیم به شبکه های اجتماعی فیبوتک و یا سایت آن مراجعه کنیم. آگاهی از خرید سهام و رمز ارزهای درست برای اینکه نقطه ورود و نقطه بیرون کشیدن سرمایه برای کاربر قابل شناسایی باشد.

سوال بعدی ما از آقای سیفی درباره این بود که چرا باید فیبوتک را برای مشارکت در بازار رمزارز انتخاب کنیم؟

آقای سیفی: رمز موفقیت در سرمایه گذاری در بازارهای مالی، یافتن چرایی سرمایه گذاری است. مثلا اگر شما می خواهید یک سهام یا ارز دیجیتال را به قیمت 1000 تومان بخرید. اگر این سهام به 500 تومان هم برسد باز هم خریدار آن هستید؟ وقتی می توانیم به این سوال پاسخ دهیم که دلیل سرمایه گذاری خودمان را بدانیم. ابتدا تحلیل بنیادی سپس پاسخ بنیادی برای یافتن دلیل سرمایه گذاری روی یک ارز دیجیتال یا سهام مشخص را بدانیم. وقتی شما پاسخ بنیادی صحیح داده باشید پس خریدار آن ارز یا سهام هستید.

از طریق تحلیل تکنیکال می توانیم نقطه ورود خود را پیدا کنیم و در نقطه درستی سرمایه گذاری کنیم.  طوری که اگر قیمت ریزش پیدا کرد با مدیریت سرمایه بتوانیم سرمایه خود را افزایش دهیم یا قیمت در محدوده ای باشد که از همان نقطه خرید شروع به سودآوری کند.

این ها دلایل شکل گیری فیبوتک برای انتقال دید درست سرمایه گذاری به کاربر و رساندن آنها به یک سرمایه گذاری سودآور است.

فیبوتک - اخبار و تحلیل ارز دیجیتال

از ویژگی های متمایز و برجسته فیبوتک به چه مواردی می شود اشاره کرد؟

 پاسخ آقای سیفی: در کنار تمام زحمات دوستان دیگرمان در رسانه های مختلف برای ارتقا سطح دانش مخاطبین مخصوصا ایرانیان و فارسی زبانان ، باید اشاره کنم که قصد فیبوتک پاسخگویی به پروژه ها با یک نگاه عمیق است.

اکثریت بازار روی تحلیل های تکنیکال و نقاط ورود و خروج متمرکز هستند. زمان هایی وجود دارد که بازارها وارد فصل اصلاح یا ریزش خودشان می شوند. در بازار ارز دیجیتال این ریزش می تواند خیلی عمیق و سریع هم باشد، در این بزنگاه ها نگاه بنیادی یا بحث فاندامنتال خودش را نشان می دهد. این نکته در فیبوتک جهت عبور بدون دغدغه کاربران حتی از فصل های ریزشی پررنگ شده است.

نتیجه گیری

در مجالی که فراهم شد، از اطلاعات آقای سیفی در مورد بازار ارزهای دیجیتال و سایت فیبوتک اطلاعات کافی کسب کردیم. در واقع بعد از خواندن این مطلب برای سرمایه گذاری در بازار رمزارز یا سهام به چند نکته بیشتر دقت می کنیم:

  • بازار رمزارز هنوز هم به طور کامل شناخته شده نیست و پیچیدگی های زیادی هم دارد. برای استفاده بهتر از فرصت های موجود در بازار ارزهای دیجیتال، شناخت و آموزش فرصتهای سرمایه گذاری در فضای ارزهای دیجیتال و پروژه های موجود دراین بازار کمک گیری از یک منبع اطلاعاتی موثق و حرفه ای اهمیت زیادی دارد.
  •  
  • فضای ارزهای دیجیتال، فضایی نو و ناشناخته است. ورود به بازار رمزارز با برنامه ریزی و شناخت به سوددهی ختم می شود.
  • سایت هایی مثل فیبوتک با بهره گیری از علوم و فنون مربوط به بازار ارزهای دیجیتال، حاشیه امنیت بیشتری برای سرمایه گذاری ما فراهم می کنند.
  • شناخت نقطه ورود و خروج سرمایه از بازارهای رمزارز و سهام.
  • چرایی و علت سرمایه گذاری خود را بدانیم. برای سرمایه گذاری خود دلیل بنیادی، پاسخ بنیادی و تحلیل تکنیکال داشته باشیم.
  • فیبوتک با ایجاد یک دید درست از نقاط ریزش و حفره ها مانع از ضرر کاربر می شود. در واقع باعث می شود که سرمایه را مدیریت یا ارتقا دهیم.
  • سرمایه گذاری در هر حوزه ای نیازمند یکسری پیش نیازهاست. بازار سهام و ارزهای دیجیتال همانطور که سوددهی زیاد در زمان کم را رقم می زنند، می توانند باعث ضررهای هنگفت نیز شوند.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.