کد خبر : 52820 / /
/

آن چه باید در مورد چادر عربی بدانید

همۀ خانم ها می دانند که چادرها انواع بسیار متنوعی دارند. هر فرد با توجه با نیاز و علاقمندی خویش، به انتخاب چادر مناسب می پردازد. هرچه بیشتر به گذشته برمی گردیم می بینیم که مدل های چادر محدودتر شده و از تنوع کمتر رخوردار است.

آن چه باید در مورد چادر عربی بدانید

 حدود بیست سال پیش اکثر خانم های چادری ایرانی چادر ساده سنتی ایران را می پوشیدند. حتماً می دانید که سابقۀ چادر سنتی خانم های ایرانی به قبل از اسلام برمی گردد و داشتن حجاب در جامعه، از ابتدای نسل بشر وجود داشته است. همزمان با چادر ساده و سنتی، پوشیدن چادر عربی نیز در جامعه ایران رواج پیدا کرد و به تدریج گسترش یافت. در این محتوا درصدد توضیح مدل چادر عربی و معرفی این نوع چادر هستیم.

معرفی و سابقۀ چادر عربی

همان طور که از اسم این چادر پیداست، مدل چادر عربی از سرزمین عرب ها و توسط  خانم های عرب به ایران وارد شده است. به همین دلیل به آن چادر عربی می گویند. در گذشته خانم های چادری که چادر سنتی و ساده می پوشیدند، معمولاً روی خود را یا بخشی از آن را چادر می پوشاندند و همچنین معتقد بودند که اندام و لباس های آنها از زیر چادر دیده نشود. دست ها هم زیر چادر پوشیده می شد. این نوع پوشش در عین حال که از عفت و حیای بالایی برخوردار بود، به دلیل عدم آزادی دست ها، فعالیت را برای خانم ها دشوار می کرد. به همین دلیل عده ای چادر عربی را برگزیدند. زیرا چادر عربی آستین داشت و از آزادی عمل بیشتری برخوردار بود. اما چون خیلی ها در آن زمان که خیلی پوشیدن روسری رنگی و باز بودن چادر مد نبود، چادر عربی را با روسری های رنگی و باز می پوشیدند و جلوی چادر هم باز بود و لباس فرد را به نمایش می گذاشت، با آن چادر زاویه داشتند و از پوشیدن آن اجتناب می ورزیدند. بعدها با ارائۀ مدل صدف که مدل انحصاری و ثبت شدۀ خانه حجاب صدف است، بعضی ها ابتدا تصور چادر عربی را نسبت به این چادر داشتند. اما به تدریج و با استفادۀ مکرر بانوان از مدل صدف که بسیار راحت و پوشیده است، این تصور از میان رفت. و امروزه عدۀ زیادی از بانوان چادری مقید به پوشش حداکثری از این مدل بهره می برند.

توضیح مدل چادر عربی

چادر عربی چادری نسبتاً گشاد و جلو باز است. آستین های چادر با گشادی حدود 21 سانت بدون مچ و برش آستین جدا، مستقیماً به بالای چادر متصل است. این چادر مقنعۀ متصل ندارد و حتماً باید زیر آن از چادر یا مقنعه استفاده نمود. این چادر معمولاً با پارچه های سنگین که ریزش مناسبی داشته باشد، تولید می شود. امروزه جلوی این چادر را با اتصال منگوله کمی می بندند و روی آستین های آن هم کارهای تزیینی انجام می شود. اگر مقید به دیده نشدن مچ دست خود هستید، توصیه می شود که از لباس آستین بلند و یا ساق دست، همراه با چادر عربی استفاده نمایید. چادر عربی معمولاً بدون کش استفاده شده و وسط سر قرار می گیرد.

برای اطلاع از انواع مدل های چادر عربی و سایر چادرهای مشکی می توانید به سایت خانه حجاب صدف مراجعه نمایید.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.