کد خبر : 52787 / /
/

فریم دبی: داخل قاب دبی چه چیزی در انتظار شماست؟

فریم دبی: داخل قاب دبی چه چیزی در انتظار شماست؟

 

در قلب دبی، جایی که نوآوری و سنت در هم آمیخته‌اند، بنایی عظیم و خیره‌کننده به چشم می‌آید که گویی قاب عکسی غول‌پیکر است. قاب دبی، شاهکاری از معماری نوین، دروازه‌ای است که شما را به سفری شگفت‌انگیز در گذرگاه تاریخ این شهر پرجنب‌وجوش می‌برد. از فراز پل شیشه‌ای این قاب، می‌توانید منظره‌ای پانوراما از دبی قدیم با کوچه‌های باریک و خانه‌های گلی‌اش را در یک سو، و دبی مدرن با آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده‌اش را در سوی دیگر تماشا کنید. گویی دبی فریم، تصویری از تقابل سنت و مدرنیته، گذشته و حال، را به زیبایی به نمایش می‌گذارد.

اما قاب دبی فراتر از یک بنای صرفاً تماشایی است. این مکان، تاریخ غنی دبی را روایت می‌کند. در گالری‌های آن، می‌توانید با فرهنگ و هنر این سرزمین آشنا شوید و در مسیرهای پیاده‌روی گشتی در گذشته، حال و آینده دبی داشته باشید. آیا آماده‌اید تا پرده از رازهای قاب دبی بردارید؟

 

داخل قاب دبی

قاب دبی، شاهکاری از معماری نوین، فراتر از یک بنای صرفاً توریستی است. این قاب طلایی که در بوستان زعبیل خودنمایی می‌کند، گویی دریچه‌ای به سوی گذر زمان و تحولات شگفت‌انگیز شهر دبی را به روی شما می‌گشاید. قدم بر روی پل شیشه‌ای فریم دبی در ارتفاع 150 متری بگذارید و عظمت این شهر را از دو قاب مجزا تماشا کنید. در یک قاب، منظره‌ای نوستالژیک از دبی قدیم با معماری سنتی‌اش پیش روی شما قرار می‌گیرد و در قابی دیگر، شهر مدرن دبی با آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده خود را به رخ می‌کشد. گویی در گذر زمان قدم بر می‌دارید و تحولات شگفت‌انگیز این شهر را به نظاره نشسته اید.

اما این برج فقط یک قاب عکس ساده نیست. این بنای شگفت‌انگیز، تجربه‌ای منحصر به فرد را برای شما رقم می‌زند. در کافه اطاق طلایی، در حالی که از منظره پانورامای شهر لذت می‌برید، می‌توانید قهوه‌ای بنوشید و در طعم گس تاریخ و شیرینی مدرنیته دبی غرق شوید. گویی در هر جرعه، داستان این شهر پر فراز و نشیب را مزه می‌کنید. آب‌نمای موزیکال دبی فریم نیز با حرکات موزون و رقص نورانی خود در هماهنگی با نوای موسیقی، منظره‌ای بدیع و تماشایی را خلق می‌کند. گویی این قاب با تمام وجود، نغمه پویایی و شور این شهر را به گوش جهانیان می‌رساند.

موقعیت مکانی قاب دبی به گونه‌ای است که گویی دو بخش جدایی‌ناپذیر تاریخ و حال این شهر را به هم پیوند می‌دهد. از یک سو، منظره دبی قدیم با بناهای تاریخی‌اش و از سوی دیگر، نمایشگر عظمت و شکوه دبی مدرن با آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده، تصویری کامل از هویت و اصالت این شهر را به شما ارائه می‌دهد.

دبی فریم با 15000 متر مربع روکش طلا که طرح حلقه به کار رفته در لوگوی اکسپو 2020 دبی را در خود جای داده است، بزرگ‌ترین قاب عکس روی کره زمین است و رکورد بزرگ‌ترین قاب را در جهان به خود اختصاص داده است. برای درک عظمت این قاب، کافی است بدانید که وسعت آن حدود 9900 متر مربع بوده و برای ساخت آن از 2000 تن فولاد و 2900 متر مربع شیشه استفاده شده است. این برج در سال 2018 با طرحی زیبا و شگفت‌انگیز ساخته شد و در روزنامه بریتانیایی گاردین لقب بزرگترین قاب عکس روی زمین را از آن خود کرد.

نکات برجسته قاب دبی:

  • پل شیشه‌ای در ارتفاع 150 متری
  • منظره پانورامای دبی قدیم و مدرن
  • کافه اطاق طلایی با چشم‌انداز بی‌نظیر
  • آب‌نمای موزیکال با رقص نور و موسیقی
  • موقعیت مکانی استراتژیک در قلب دبی
  • بزرگ‌ترین قاب عکس روی کره زمین
  • رکورددار بزرگ‌ترین قاب جهان
  • طرحی زیبا و شگفت‌انگیز
  • نمادی از هویت و اصالت دبی

13

دبی فریم: فراتر از یک قاب عکس

بازدید از قاب دبی، بزرگ‌ترین قاب عکس دنیا، تجربه‌ای منحصر به فرد است که شما را به سفری در گذر زمان و تحولات شگفت‌انگیز این شهر می‌برد. اما این جاذبه فقط به تماشای مناظر پانورامای دبی از ارتفاع 150 متری محدود نمی‌شود. در قاب دبی، تفریحات و سرگرمی‌های متنوعی برای هر سلیقه‌ای وجود دارد که بازدید شما را به خاطره‌ای به یاد ماندنی تبدیل خواهد کرد.

طعم شیرین دبی در کافه اطاق طلایی

  • در طبقه آخر قاب دبی، کافه کوچکی به نام کافه اطاق طلایی منتظر شماست. در این کافه دنج با چشم‌اندازی بی‌نظیر از شهر دبی، می‌توانید از نوشیدنی‌های خنک و شیرینی‌های خوشمزه لذت ببرید و در حالی که در طعم گس تاریخ و شیرینی مدرنیته دبی غرق می‌شوید، از منظره پانورامای شهر دیدن کنید.

خرید سوغاتی از دبی

  • دو فروشگاه در قاب دبی برای خرید سوغاتی در نظر گرفته شده است. در طبقه آخر، می‌توانید به فروشگاه برندها مراجعه کنید و از بین کالاهای متنوع، بهترین سوغاتی را برای خود و عزیزانتان انتخاب کنید. همچنین در طبقه منفی یک، انواع وسایل تزیینی، ماگ با طرح دبی فریم، ماکت ‌های کوچک دبی فریم و... به فروش می‌رسد که یادگاری‌های جذابی از این شهر مدرن به حساب می‌آیند.

ثبت خاطرات در قاب دبی

  • هنگام خروج از قاب دبی، می‌توانید با این سازه عظیم و منحصربه‌فرد عکس بگیرید و تصاویرتان را به‌صورت دیجیتالی از روی دستگاه مخصوص انتخاب کنید. گذشته از ثبت مناظر خیره‌کننده دبی از ارتفاع 150 متری، می‌توانید سلفی‌های جذابی با پس‌زمینه این قاب طلایی بگیرید و خاطرات خود را در قاب دبی جاودانه کنید.

تماشای رقص نور و رنگ در آب‌نما

  • در کنار قاب دبی، آب‌نمای زیبایی وجود دارد که با رقص نور و رنگ‌های زیبا، جلوه‌ای تماشایی به این مکان می‌بخشد. این آب‌نمای کوچک در هنگام شب، نورپردازی خیره‌کننده‌ای دارد و تماشای آن در کنار قاب دبی، تجربه‌ای دل‌انگیز خواهد بود.

14

دبی فریم کجاست؟

دبی فریم در پارک زعبیل، در قلب شهر دبی واقع شده است. آدرس دقیق آن به شرح زیر است:

  • امارات متحده عربی، دبی، پارک زعبیل، دروازه چهارم (گیت چهار)

دسترسی به قاب دبی:

  • با مترو: نزدیکترین ایستگاه مترو به قاب دبی، ایستگاه الجافلیه (خط قرمز) است که با کمی پیاده‌روی به آن خواهید رسید.
  • با اتوبوس: خطوط اتوبوس C13، C16، X14، X22 در نزدیکی قاب دبی توقف دارند.
  • با تاکسی: تاکسی‌های زیادی در سراسر دبی وجود دارند که می‌توانند شما را به قاب دبی برسانند.
  • با ماشین شخصی: پارکینگ‌هایی در اطراف قاب دبی برای پارک ماشین شما در نظر گرفته شده است.

اطلاعات تکمیلی قاب دبی:

  • آدرس: Zabeel Park Jogging Track - Za'abeel - Al Kifaf - Dubai - United Arab Emirates
  • تلفن: +971800900
  • وبسایت: dubaiframe.ae
  • ساعات بازدید: همه روزه از ساعت 09:00 تا 21:00
  • قیمت بلیط: شروع قیمت از 48 درهم

دبی فریم قاب طلایی دبی

دبی فریم، فراتر از یک قاب عکس، دروازه‌ای به سوی دنیایی از تاریخ، فرهنگ، هنر و سرگرمی است. بازدید از این جاذبه بی‌نظیر، تجربه‌ای منحصر به فرد را برای شما رقم خواهد زد که تا ابد در خاطرتان باقی خواهد ماند. در قاب دبی، گویی در گذر زمان قدم بر می‌دارید و تحولات شگفت‌انگیز این شهر را به نظاره می‌نشینید. از مناظر پانورامای دبی قدیم و مدرن لذت می‌برید، در طعم گس تاریخ و شیرینی مدرنیته دبی غرق می‌شوید و با تفریحات و سرگرمی‌های متنوع، اوقات خوشی را سپری می‌کنید. این برج، نمادی از هویت و اصالت دبی است که با معماری خیره‌کننده و عظمت خود، شما را مسحور خواهد کرد. پس اگر به دنبال سفری خاطره‌انگیز و تجربه‌ای منحصر به فرد هستید، برج طلایی دبی را در برنامه سفر خود به دبی قرار دهید.

منبع

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.