کد خبر : 51719 / /
/

استیبل کوین ها در کانون توجه؛ عملکرد تتر در میان هیجان بازار ارز دیجیتال

استیبل کوین ها در کانون توجه؛ عملکرد تتر در میان هیجان بازار ارز دیجیتال

 

شاید ساده‎ترین تعریفی که از استیبل کوین‎ها وجود دارد همین جمله ساده است که استیبل کوین‌هایی مانند تتر اساساً دلار به شکل دیجیتال هستند. استیبل کوین‌ها برای مقاومت در برابر نوسانات که مشخصه رمزارزها است، طراحی شده‌اند و به معامله‌گران اجازه می‌دهند تا با معامله و خرید تتر ارزش فیات خود را بدون نیاز به برداشت پول از بازار حفظ کنند و از ارزهای دیجیتال مانند کالاهای روزمره استفاده کنند.  شرایط فعلی بازار ارز دیجیتال و افزایش ارزش دلار منجر به محبوبیت هرچه بیشتر این ارز شده است.

 

تتر تا چه حد تحت تاثیر هیجانات بازار قرار دارد؟

تتر مدت‌هاست که کوین ثابت غالب دنیای معاملات دیجیتال بوده است. ابرهای تیره‎ای که گاهاً بالای سر تتر به گردش درآمده‎اند هرگز نتوانسته‌اند جایگاه آن را متزلزل کرده و بر میزان معامله و خرید تتر در بازار تاثیر بگذارند. هر چند طبق نظر کارشناسان امر مشکل ثابت نشدن تتر در یک مقدار ثابت که تقریبا هر 6 ماه یکبار باعث بحران‎هایی می‎شود، دنیای ارزهای دیجیتال را به سمت جستجوهایی جدید سوق می‎دهد و از همین رو استیبل کوین‌های جدید یکی پس از دیگری وارد بازار می‌شوند. هر چند که هیچ یک از اینها نمی‎تواند جایگزین تتر و محبوبیت و اعتبار آن شوند.

در مواقعی صاحبان سرمایه از تتر عصبانی می‌شوند اما باز بدون تردید به خرید تتر و استفاده از آن در معاملات و تراکنش‎های روزانه خود ادامه می‌دهند. به همین دلیل است که نرخ استفاده از تتر در صنعت و دنیای ارز دیجیتال همچنان قدرت خود را حفظ کرده است.

5

کدام استیبل کوین رویای برابری با تتر را در سر می‌پروراند؟

بایننس اخیراً اعلام کرده است که یک استیبل کوین راه‎اندازی خواهد کرد که ارزش آن به پوند بریتانیا (GBP) وابسته است. انتظار می‌رود این ارز دیجیتال که قرار است نام آن BGBP باشد، با استقبال خوبی مواجه شود. حتی گفته می‌شود که بایننس در آینده ارزهای دیجیتال معادل دلار و یورو نیز منتشر خواهد کرد. کارشناسان بایننس اعلام کرده‎اند که این کوین را به منظور تنوع بخشیدن به دارایی‎های استیبل کوین وارد اکوسیستم می‎کنند.

آیا استیبل کوین هایی که در راه هستند می توانند بر میزان خرید تتر اثر کنند و تاج تتر را از بین ببرند؟

تتر، با وجود تمام مشکلاتی که تجربه کرده است، همچنان به رهبری بازار ادامه می‎دهد. احتمالاً اگر استیبل کوین‎های صادر شده توسط بایننس به طور موثر استفاده شوند و مورد اقبال سرمایه‌گذاران قرار بگیرند، بتوانند رهبری تتر را متزلزل کنند.

گردش 100 میلیارد دلاری تتر سوالات مرتبط با ثبات را ایجاد می کند

تتر، بزرگترین استیبل کوین جهان، به نقطه عطف اصلی 100 میلیارد دلاری در گردش رسیده است و بحث‌هایی را در مورد تأثیر بالقوه آن بر بازارهای مالی گسترده‌تر به راه انداخته است.

تتر، یک توکن دیجیتالی متصل به دلار، ارزش خود را با پشتوانه هر توکن با ذخایر دلاری حفظ می‌کند. این مکانیسم برای معامله‌گران رمزارز که از تتر  برای انتقال سریع وجوه بین پلتفرم‌های معاملاتی بدون دخالت در سیستم بانکی تنظیم‌شده استفاده می‌کنند، بسیار مهم است.

افزایش ذخایر استیبل کوین‌هایی مانند تتر، پرچم‌های قرمز را در بین رگولاتورها برافراشته است. آنها نگران خطراتی هستند که این دارایی‎ها ممکن است برای سیستم مالی ایجاد کنند، زیرا به عنوان پلی بین بازارهای ارزهای دیجیتال و امور مالی سنتی عمل می‎کنند.

6

رشد معامله و خرید تتر در زمان حیات این کوین قابل توجه بوده است و تنها در سال گذشته نزدیک به 29 میلیارد دلار استیبل کوین ایجاد شده است. کارشناسان و صاحب‌نظران بازار سرمایه هشدار می‎دهند که هر گونه مشکل با تتر در نهایت و تنها می‌تواند بر موسسات بانکی که ذخایر آن را نگهداری می‌کنند، تأثیر بگذارد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.