کد خبر : 50847 / /
/

سفر به رشت در عید نوروز 1403: برنامه‌ریزی سفر و نکات ضروری

سفر به رشت در عید نوروز 1403: برنامه‌ریزی سفر و نکات ضروری

 

 

رشت یکی از زیباترین و سرسبزترین شهرهای شمالی کشور با جاذبه‌های تفریحی و تاریخی متعدد بوده که هرساله پذیرای تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است. اگر قصد رزرو بلیط قطار رشت تهران و سفر و بازدید از این شهر را دارید، بهتر است تا پایان مقاله همراه ما باشید. در ادامه، مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر رشت و بهترین هتل‌ها و رستوران‌های آن را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم که همگی آن‌ها به شما در داشتن تجربه‌ای بهتر از سفر کمک خواهند کرد.

 

دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری رشت

اگر موفق به خرید پیش فروش بلیط قطار رشت و سفر به این شهر شوید، حتما متوجه خواهید شد که رشت مهد جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مذهبی بسیار است که بازدید از هر یک از آن‌ها، جذابیت‌های خاص خود را دارد. در ادامه مقاله، تنها به معرفی برخی از مکان‌های گردشگری این شهر می‌پردازیم که بازدید از آن‌ها را به‌هیچ‌وجه نباید از دست بدهید. از‌جمله دیدنی‌ترین جاذبه‌های رشت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

دریاچه سقالکسار

دریاچه سقالکسار یکی از زیباترین و تماشایی‌ترین مکان‌های دیدنی رشت است که در مجاورت روستایی به همین نام قرار دارد. در کنار دریاچه، سدی وجود دارد که به یکی از تفرجگاه‌های این منطقه تبدیل شده است. بد نیست بدانید که این سد به درخواست و کمک یکی از کشاورزان این منطقه (جعفر خوشحال) ساخته شده که در کنار آن تندیسی از این کشاورز نمونه قرار دارد.

پارک جنگلی سراوان

پارک سراوان یکی از قدیمی‌ترین و سرسبزترین نواحی جنگلی گیلان بوده که در نزدیکی دریاچه سقالکسار واقع شده است. در این پارک جنگلی، گونه‌های کم‌نظیری از بلوط، بیدمشک، آلوچه جنگلی، بید، توسکا، کاج، زربین و سرو نقره‌ای را مشاهده خواهید کرد که تماشای آن‌ها قطعا شما را به‌وجد خواهد آورد.

تالاب عینک رشت

در قسمت غربی جاده رشت به فومن، تالاب زیبایی به نام تالاب عینک وجود دارد که یکی از بزرگ‌ترین تالاب‌های ایران و حتی خاورمیانه نیز محسوب می‌شود؛ ازطرفی، وجود انواع درختان سرسبز انار وحشی، ازگیل، خیزران و گالی در اطراف این منطقه نیز زیبایی این تالاب را دوچندان کرده‌ است. بد نیست بدانید که علت نام‌گذاری آن به تالاب عینک، شکل آن بوده که در عکس‌های هوایی مشخص‌تر است.

باغ محتشم

باغ محتشم یا پارک شهر رشت یکی از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین پارک‌های این شهر محسوب می‌شود که در خیابان حافظ در مجاورت گوهر‌رود واقع شده است. بد نیست بدانید که تاریخ ساخت این باغ به دوران قاجاریه برمی‌گردد و به‌همین‌دلیل پیشینه تاریخی دارد. در قسمت جنوبی باغ نیز عمارتی زیبا و باشکوه با نوعی معماری خاص وجود دارد که بازدید از آن را به‌هیچ‌وجه نباید از دست بدهید.

میدان شهرداری

ساختمان شهرداری، پست، کتابخانه ملی و مجسمه میرزا کوچک‌خان جنگلی، ازجمله مهم‌ترین بناهای میدان شهرداری هستند که تاریخ ساخت آن‌ها را به دوران پهلوی و حدود صد سال پیش نسبت می‌دهند. برای بازدید از این بنا باید به مرکز شهر رشت بروید.

مسجد صفی

مسجد صفی که یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی و مذهبی رشت محسوب می‌شود، در بافت قدیمی این شهر واقع شده است. در کتاب‌های تاریخی آمده که در سال ۱۲۹۵، ساخت این مسجد را شیخ صفی‌الدین اردبیلی انجام داده است.

معرفی بهترین هتل‌های رشت

مهم‌ترین کار بعد از خرید بلیط پیش فروش قطار رشت، رزرو یکی از بهترین هتل‌ها یا اقامتگاه‌های این شهر است. در ادامه مقاله، معروف‌ترین هتل‌های رشت را خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

هتل پنج‌ستاره کادوس

کادوس یکی از بهترین و محبوب‌ترین هتل‌های رشت بوده که درست در مرکز این شهر واقع شده است و دسترسی خوبی به مراکز تفریحی شهر دارد. تجربه اقامت در این هتل پنج‌ستاره، حتما در ذهن شما ماندگار خواهد شد.

هتل شبستان

هتل چهارستاره شبستان یکی‌ دیگر از معروف‌ترین هتل‌های شهر رشت بوده که در فلکه گلسار، ابتدای خیابان بنت‌الهدی واقع شده است. باتوجه‌به این‌که خدمات و امکانات خوب و شایسته‌ای در هتل به مسافران ارائه می‌شود؛ بنابراین، پیشنهاد می‌شود بعد از خرید بلیط قطار رشت تهران و مشخص‌شدن زمان سفر، یکی از اتاق‌های آن را رزرو کنید.

هتل پامچال

هتل سه‌ستاره پامچال از دیگر اقامتگاه‌های قدیمی و باسابقه رشت بوده که با اتاق و سوئیت‌های مختلف، آماده پذیرایی از مسافران است. باتوجه‌به این‌که این هتل در میدان مصلی قرار دارد؛ بنابراین، دسترسی آن به جاذبه‌های تفریحی شهر بسیار آسان و راحت است.

لذت غذاخوردن در بهترین رستوران‌های رشت

مگر می‌شود که در هنگام رزرو پیش فروش بلیط قطار رشت به فکر نوش‌جان‌کردن انواع غذاهای محلی در بهترین رستوران‌های این شهر نبود؟ همان‌طور‌که می‌دانید، استان گیلان به‌سبب وجود غذاهای متنوع، پایتخت غذای ایران است؛ پس نوش‌جان‌کردن غذا در این شهر را نباید از دست داد. در ادامه، رستوران‌های معروف این شهر را معرفی خواهیم کرد.

رستوران شکم‌الملوک

بی‌شک نام شکم‌الملوک را می‌توان در لیست بهترین رستوران‌های این شهر پیدا کرد. این رستوران که در هتل پنج‌ستاره کادوس واقع شده است؛ انواع غذاهای ایرانی و خوشمزه محلی را سرو می‌کند.

رستوران محرم

محرم نام یکی‌ دیگر از اصیل‌ترین رستوران‌های شهر رشت است که در بلوار امام‌خمینی (ره) و روبه‌روی دانشکده دندان‌پزشکی، واقع شده است. انواع کباب و خورشت باقالی‌قاتوق، پرطرفدارترین و خوش‌طعم‌ترین غذای این رستوران هستند.

رستوران رزاقی

لذت غذاخوردن در یکی از بهترین و مدرن‌ترین رستوران‌های شهر یعنی رستوران رزاقی (واقع درگلسار، بلوار سمیه، نبش خیابان ۱۲۳) همان حس نابی است که نباید آن را از دست بدهید.

راهنمای خرید بلیط قطار رشت تهران

باتوجه‌به این‌که شهر رشت یکی از پرمسافرترین شهرهای ایران در تعطیلات نوروز است؛ بنابراین، توصیه می‌شود که هرچه سریع‌تر بلیط پیش فروش قطار سفر به این شهر را خریداری کنید.

فلای تودی یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین سایت‌های فروش بلیط قطار و هواپیما در کشور است که خدمات خود را با قیمتی مناسب به مشتریان ارائه می‌دهد. جهت رزرو نهایی بلیط قطار رشت تهران، تنها کافی است که پس از وارد‌کردن مبدا و مقصد تاریخ موردنظر خود را وارد کنید تا بلیط های سفر به‌ترتیب قیمت به شما نمایش داده شوند. با بررسی جزئیات هر گزینه و مقایسه قیمت‌ها، درنهایت قادر خواهید بود تا بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین بلیط را خریداری فرمایید.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.